به گزارش ایسنا، مريم طوسي پس از كسب مقام سي و سوم در مسابقههاي جهاني دووميداني كره جنوبي اين بار شانس حضورش را در رقابت هاي آسيايي نجات غريق امتحان كرد؛ رشته اي كه در نگاه اول هيچ ربطي به رشته تخصصي او ندارد، اما اين رشته هم توانست او را به دو مدال خوشرنگ طلايي برساند تا اينبار به دور از ورزش تخصصياش با او گفتوگو كنيم.

بانوی ملی پوش دونده ایران درباره حضورش در رقابت های آسیایی نجات غریق که در چین برگزار شد به خبرنگارورزشی ایسنا گفت: من حدود سه سال است که در مسابقات قهرمانی کشور نجات غریق شرکت دارم و به همراه ۴ ملی پوش دیگر در اولین دوره‌ای که ایران تیم نجات غریق بانوان خود را به مسابقات برون مرزی اعزام کرد حضور یافتم و توانستم در رشته «۴در ۹۰ متر» و «۹۰ متر» دو طلا کسب کنم.

وی با بیان این که در این دوره از مسابقات ۸ کشورهمچون چین، ماکائو، سنگاپور و هنگ کنگ حضور داشتند، افزود: تیم بانوان ایران تنها در قسمت ساحلی این رقابت ها حضور داشت و با توجه به این که در ۱۳ ماده استخری و آبی نمی‌توانست حضور داشته باشد در مجموع به مقام سومی این مسابقات دست یافت.

طوسی درباره سابقه حضورش در این رشته گفت: من از گذشته شنا کار می‌کردم و در مسابقات قهرمانی کشور نجات غریق در ماده «۹۰ متر» همیشه قهرمان بوده‌ام.

این ملی پوش در پاسخ به این سوال که دونده بودن با نجات غریق بودن چه سنخیتی با هم دارند؟ اظهار کرد: یک غریق نجات خوب باید دونده و شناگر خوبی هم باشد، در نتیجه این رشته مغایرتی با رشته اصلی من ندارد.

به گفته طوسی، ماده های ساحلی نجات غریق شبیه رشته دوومیدانی بر روی شن است و ایران تنها در رشته‌های ساحلی غریق نجات مسابقات حضور پیدا می کند که پوشش بانوان ایران دراین رشته هم همچون دوومیدانی است.

طوسی در پاسخ به این که آیا به این رشته هم نگاه قهرمانی دارد؟ گفت: دوومیدانی رشته تخصصی من است و من برای مسابقات ورودی المپیک تمرین می کنم.

اولین تجربه تیم اعزامی بانوان به رقابت های آسیایی نجات غریق با کسب چهار طلا از سوی سهیلا مرادی، سپیده توکلی، سمیه مهربان و مریم طوسی در ماده چهار در ۹۰ متر تیمی ساحلی همراه بود که مقام اول تیمی را در این ماده برای ایران به ارمغان آورد.

همچنین در ماده ۹۰متر انفرادی هم مریم طوسی طلا گرفت و سهیلا مرادی به مدال نقره دست یافت و سمیه مهربان به مقام سومی رسید.

در رشته پرچم در ساحل هم مرضیه تندرو توانست طلا بگیرد و سپیده توکلی با کسب مقام دومی نقره گرفت و سمیه مهربان به مدال برنز این رقابت ها رسید.

تيم بانوان نجات غريق ايران در حالي كه در ۱۳ ماده آبي اين رشته حضور نداشت توانست به مقام سومي برسد و هنگ كنگ و چين اول و دوم شدند.