می خواهم با لباس سرخ دوباره آقای گل لیگ شوم

بازگشت لوسیانو ادینیو به تراکتورسازی برای هواداران این تیم اتفاق خوبی تلقی می شود. آقای گل برزیلی لیگ برتر چهاردهم فوتبال ایران بار دیگر با انگیزه‌های فراوان به ایران برگشته و می‌خواهد بار دیگر آقای گل شود. او انتظار قهرمانی با تراکتورسازی را می‌کشد. ادینیو هرگز اعتقادی به اینکه در قطر افت کرده ندارد و می‌خواهد 10 سال دیگر در فوتبال ایران بازی کند. 

 

نخستین گفت‌وگو با لوسیانو ادینیو بعد از بازگشت به ایران در ادامه از نظرتان می‌گذرد:

 

به خاطر هواداران تراکتور برگشتم

من همیشه هواداران تراکتورسازی و شهر تبریز را دوست دارم. امسال شرایط طوری رقم خورد که به ایران برگردم. منم دو سال قبل با تراکتورسازی روزهای خوبی را سپری کردم و آقای گل شدم اما شرایط طوری شد که به قطر بروم. دوست داشتم در تبریز بمانم اما این اتفاق نیفتاد. الان به تبریز برگشتم تا دوران خوبی داشته باشم.

 

بازیکن بزرگ پول زیاد می‌خواهد

من سال خوبی در تراکتورسازی داشتم و علاقه‌مند بودم باز هم در این تیم بمانم اما مسئولان باشگاه نتوانستند مبلغ مورد نظرم را پرداخت کنم. البته آنها گفته بودند ادینیو پول زیاد می‌خواهد. شاید اینطور بود اما این مساله طبیعی است. تراکتورسازی در آن سال دوم شد و من عنوان آقای گلی را به دست آوردم. من یکی از بهترین بازیکنان لیگ برتر ایران بودم و طبیعی است بازیکن بزرگ پول زیاد بخواهد. در همه کشورها مثل کره جنوبی، ایتالیا، برزیل و... هم اینطور است که بازیکن بزرگ پول بیشتری دریافت می‌کند.

 

در قطر افت نکردم

طبیعت و زیبایی فوتبال به این است که یک بازیکن همیشه نمی‌تواند در اوج باشد. من پارسال در قطر گل های زیادی نزدم و مثل دوران تراکتورسازی ندرخشیدم اما فوتبال همین است. یکسال گل کم می زنی و یکسال آقای گل می‌شوی. البته ارزش بازیکن نباید با گل زدن سنجیده شود. منم همه اینها را فراموش کردم. آمده ام تا به تراکتورسازی کمک کنم. ادینیو با قدرت به ایران برگشته و تلاش می‌کنم تا با تمرکز بالا برای موفقیت گام بردارم.

 

هرگز مصدوم نیستم

خیلی ها می‌گویند ادینیو در قطر مصدوم شده و الان هم مصدوم است. من هرگز آسیب دیدگی ندارم. کمی پایم در قطر ضرب خورده بود اما الان مشکلی ندارم و آماده گل زدن هستم.

 

می‌خواهم دوباره آقای گل شوم

برای شروع لیگ برتر لحظه شماری می‌کنم. بازیکنان خیلی خوبی به عضویت تراکتورسازی در آمده اند. همه نفرات جزو بهترین‌ها هستند. نهایت تلاشمان را انجام می‌دهیم و شک ندارم امسال جام قهرمانی را به دست می‌آوریم. من نیز سعی خواهم کرد عنوان آقای گلی را به دست آورم. به هیچ چیز دیگری فکر نمی کنم و امیدوارم موفق باشد.

 

می خواهم در ایران بازنشسته شوم

مردم ایران را خیلی زیاد دوست دارم. ایران بعد از برزیل خانه دوم من است و قطعا می‌خواهم 10 سال دیگر در لیگ برتر ایران بازی کنم. اینجا بسیار راحت هستم و قطعا در این کشور از فوتبال بازنشسته می‌شوم.

 

دیگر به تیم‌ملی ایران فکر نمی‌کنم

قبلا با من درباره گرفتن ملیت ایرانی و حضور در تیم ملی ایران صحبت شده بود اما دیگر حرفی زده نشد. الان هم دیگر 34 ساله هستم و به چیز دیگری جز تراکتورسازی فکر نمی‌کنم. هرگز به دنبال این نیستم که به تیم ملی ایران برسم و اگر قرار بود این اتفاق رخ دهد، باید در گذشته رخ می‌داد.

 

با باتیستا کاپوچینو می‌خوریم

با اکثر بازیکنانی برزیلی که در ایران حضور دارند، رفیق هستم. مگنو باتیستا، فرناندو دخسوس، لئوناردو پادوانی، شیمبا و... همه دوستانم هستنداما رفاقتم با باتیستا بیشتر است. مگنو خانه اش در تبریز به خانه من نزدیک است و اکثرا با هم هستیم. او به خانه ام می‌آید و کاپوچینو می‌خوریم. با هم اوقات خوشی را می‌گذرانیم.

 

همه چیز برای قهرمانی فراهم است

امسال باید دست به دست هم دهیم و تراکتورسازی را به عنوان قهرمانی برسانیم. همه چیز برای موفقیت بزرگ فراهم است و امیدوارم به هدفمان برسیم.