مدافع سابق ملوان که بعد از دو سال به پرسپولیس بازگشته انگیزه زیادی برای نشان دادن دوباره خود در تیم پرطرفدار پایتخت دارد. ماهینی که مثل برخی دیگر از بازیکنان ملی پوش از دوسال قبل به دلیل مشکل سربازی از تمرین و مسابقه از تیم کی روش دور مانده حالا یکی از اهداف خود را بعد از بازگشت به پرسپولیس، بازگشت به تیم ملی عنوان می کند. در ادامه گفت و گو با حسین ماهینی را می خوانید.

*از بازی دیروز شروع کنیم که رویارویی با خونه به خونه آخرین بازی تدارکاتی پرسپولیس قبل از شروع لیگ برتر بود.

قبل از اینکه درباره مسائل فنی بازی دیروز صحبت کنم باید از تماشاگران حاضر در این بازی تشکر کنم. هواداران پرسپولیس واقعا برای ما سنگ تمام گذاشتند و در یک بازی دوستانه فکر می کنم بیش از ۱۰ هزار نفر در ورزشگاه حاضر بودند. آنها بار دیگر نشان دادند که چقدر تیم شان را دوست دارند و تا آخر از تیم شان حمایت می کنند. این موضوع سطح توقع را از بازیکنان بالا می برد و با این شرایط امسال کمترین کاری که برای هواداران می توانیم انجام دهیم به دست آوردن یک جام است.

*و نظرت درباره تساوی مقابل خونه به خونه.

بازی خوبی بود. تیم ما هنوز شرایط ایده آلی از نظر بدنسازی ندارد و در واقع چند روزی مانده تا به اوج آمادگی برسیم. بازیکنان در اردوی اوکراین بدنسازی سنگینی انجام داده بودند. امیدوارم در یک هفته آینده بتوانیم تمرینات خوبی را انجام دهیم و به اوج آمادگی برسیم. البته این موضوع کاملا طبیعی است. چون معمولا در لیگ ایران و در دو، سه هفته ابتدایی تمام بازیکنان بدنهایشان سنگین است و به مرور به آمادگی کامل می رسند.

*رفتار هواداران پرسپولیس نسبت به محسن فروزان بازیکن خونه به خونه اصلا جالب به نظر نمی رسید.

یکسری حساسیت ها همیشه بین هواداران دو تیم برای بازیکنانی که قبلا در استقلال و پرسپولیس بازی کردند وجود دارد. البته من این کار را اصلا نمی پسندم چون کار درستی نیست.  هم می شود به هواداران حق داد و هم می شود به آنها حق نداد. اما در هر صورت اتفاق خوبی در بازی دیروز رخ نداد.

*با توجه به صحبت هایی که وکیلت انجام داده به نظر می رسد هیچ مشکلی از نظر قانونی برای بازی در پرسپولیس از همان هفته اول نداری.

بله. دقیقا همین طور است. از نظر خدمت سربازی کارم تمام شده و می توانم با نظر کادر فنی از هفته اول در ترکیب تیم به میدان بروم. البته این را بگویم که از نظر بدنی کمی از سایر بازیکنان عقب تر هستم چون در اردوی اوکراین حضور نداشتم. با اینکه در تهران تمریناتم را دنبال می کردم اما تمرین انفرادی به هیچ عنوان مثل تمرین تیمی نمی شود و به همین دلیل باید بیشتر از سایرین تلاش کنم. شاید در یکی، دو هفته اول در اوج  نباشم اما سعی می کنم خودم را خیلی زود برسانم.

*اگر موافق باشی کمی به قبل برگردیم. تو در شرایطی که مهره ثابت پرسپولیس بودی با مشکل سربازی مواجه شدی و دو سال را دور از این تیم و در ملوان سپری کردی.

به هر حال بعد از مشکلاتی که برای من پیش آمد دوسالی را در ملوان سپری کردم. حالا که برگشتم هم انگیزه بیشتری نسبت به قبل دارم و هم تجربه بیشتری کسب کردم. با برنامه ریزی که پیش خودم کردم هدفم این است که در یکی، دوسال آینده بتوانم به تیم ملی برگردم و البته هدف اصلی ام بازی کردن در جام جهانی است.

*در شرایطی از تیم ملی کنار رفتی که مهره ثابت تیم کی روش بودی و به نظر می رسد او هنوز هم به تو اعتقاد دارد.

همه می دانند که این اتفاقات دست خودم نبود. فوتبال بالا و پایین دارد و این اتفاق هم شاید از بدشانسی من بود. من به حساب این گذاشتم که خداوند خواسته مرا امتحان کند. خدا را شکر می کنم که توانستم در این دوسالی که نبودم آمادگی خودم را حفظ کنم و حالا که پرسپولیس برگشتم بتوانم بیشتر از این دیده شوم.

*در پستی که حضور داری صادق محرمی هم جذب شده و به نظر می رسد قرار گرفتن در ترکیب فیکس پرسپولیس خیلی هم برایت راحت نباشد.

نه فقط در پست دفاع راست بلکه در تمام پست ها در تیم امسال پرسپولیس رقابت وجود دارد و چند بازیکن شاخص هستند. این رقابت ها همیشه بوده و اگر نباشد مطمئنا هیچ پیشرفتی حاصل نمی شود. قطعا کادر فنی نظر آخر را می دهد که چه کسی به عنوان بازیکن فیکس به میدان برود.

*در سکوت کامل و بدون هیاهو قراردادت را دوسال دیگر با پرسپولیس تمدید کردی.

من از سال اولی که به پرسپولیس آمدم هم هیچ هیاهویی نداشتم و در سکوت قرارداد بستم. حتی بعد از جام جهانی هم با اینکه از باشگاه پرسپولیس طلب داشتم قراردادم را خیلی راحت تمدید کردم و هیچ وقت نگفتم که پولم را می خواهم.پرسپولیس نام بزرگی است و هیچ بازیکنی برای بازی کردن در این تیم نمی تواند منت بگذارد. من از بچگی عاشق پرسپولیس بودم و دوست داشتم در این تیم بزرگ بازی کنم. حالا که به آرزویم رسیدم دلیلی ندارد که برای پرسپولیس کلاس بگذارم. الان هم خوشحالم که قراردادم را تمدید کردم. انشاالله که بتوانم حداقل دو، سه فصل دیگر در خدمت پرسپولیس باشم.

*مهدی طارمی همشهری و دوست نزدیک تو هم بعد از حاشیه های فراوان به پرسپولیس برگشت. نقشی در بازگشت او به پرسپولیس داشتی؟

من نه نقشی در رفتن و نه در بازگشتن او به پرسپولیس داشتم. البته در این مدت چند باری با مهدی حرف زده بودم. وکیل ما دو نفر هم یکی است و می دانستم که مهدی دلش با پرسپولیس است. حالا خوشحالم که او برگشته و امیدوارم امسال بتواند بیشتر از سال گذشته گل بزند و دوباره آقای گل لیگ برتر شود.

*تو در شرایطی به پرسپولیس برگشتی که سال گذشته رامین رضائیان در این پست عملکرد خوبی داشت اما امسال حاضر نشد حتی یک بار هم در تمرینات حاضر شود.

اول باید بگویم که رامین رضائیان سال گذشته برای پرسپولیس زحمات زیادی کشید و بازی های خوبی را برای این تیم انجام داد. همه تماشاگران هم این را دیدند اما جدایی او تصمیمی بود که خودش گرفت. من فقط می توانم برای او آرزوی موفقیت کنم.

*رضائیان بعد از جدایی اش درمصاحبه ای اعلام کرد که از چندهفته قبل از پایان لیگ مسئولان باشگاه پرسپولیس با جانشین او صحبت کردند.

نه اصلا چنین بحث هایی مطرح نیست. من وقتی به خدمت سربازی در ملوان رفتم معلوم بود که با پرسپولیس قرارداد دارم و بعد از دوسال برمی گردم. من با رضائیان در تیم ملی همبازی بودم و رابطه خوبی با او دارم. او از دوستان خوب من است و امیدوارم که در تیم جدیدش موفق باشید. مطمئن باشید که منظور رضائیان من نبودم چون در مصاحبه اش اعلام کرده بود که هیچ مشکلی با حسین ماهینی ندارد.

*محمدحسین کنعانی زادگان دقیقا مثل تو از پرسپولیس به خدمت سربازی رفته بود و می گفتند که با هم بر میگردید. اما او ناگهان به سمت استقلال چرخید.

من از شرایط حسین خبر خاصی ندارم چون در ملوان هم خیلی بحثی درباره پرسپولیس نمی کردیم. حسین تا جایی که من می دانم دوست داشت به پرسپولیس برگردد اما نمی دانم که چه اتفاقی افتاد که چنین تصمیمی گرفت.

*با تیمی که امسال پرسپولیس دارد فکر می کنی شانس رسیدن شما به قهرمانی چقدر باشد؟

ما تمام سعی و تلاش خودمان را می کنیم که بتوانیم هواداران مان را خوشحال کنیم. تیم خوبی بسته شده و از کادرفنی خوبی هم بهره می بریم. همه چیز فراهم است و پرسپولیس یک فصل خوب را پشت سر می گذارد.

*قبلا که در پرسپولیس بودی با دایی کار کردی اما حالا با سرمربیگری برانکو برگشتی.

برانکو رزومه مشخصی دارد و نشان داده که مربی بزرگی است. برانکو در ایران کارهای بزرگی انجام داده و این افتخار است که بتوانم با او کار کنم. او یکی از مربیان خوب است که به فوتبال ایران آمده و سال گذشته هم نشان داد که چقدر مربی بزرگی است و پرسپولیس را به یکباره متحول کرد.