سوریان: امیدوارم اتفاقات خوبی را در المپیک ریو رقم بزنیم

 حمید سوریان درباره شرایطش برای حضور در المپیک ریو گفت: روزهای پایانی تمرینات پرفشار را پشت سرگذاشتیم و در چند ماه گذشته با شرکت در مسابقات مختلف و با چالش زیاد، سهمیه المپیک را گرفتم که امیدوارم خروجی آن در المپیک، هم برای من و هم برای کاروان ایران با اتفاقات خوب همراه باشد.

وی درباره شناختش از رقبا گفت: با توجه به اینکه ترکیب کشتی‌گیران اوزان 55 و 60 کیلوگرم به 59 کیلو آمده‌اند، رقابت در این وزن بسیار دشوار شده به طوری که 10 کشتی‌گیر از 20 کشتی‌گیر حاضر در المپیک دارای عناوین جهانی و المپیک هستند و برخی رقبا مانند من تجربه حضور در دو المپیک را نیز دارند.

سوریان تصریح کرد: مبارزه با کشتی‌گیران باتجربه متفاوت خواهد بود. رقبای جوان و جویایی نامی که در سال‌های اخیر موفقیت کسب کردند نیز از قوای جسمانی خوبی بهره‌مند هستند و نوع رقابت با آنها نیز متفاوت خواهد بود و باید با تکنیک و تاکتیک متفاوت‌تری شرکت کنم. کادر فنی برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای مبارزه با حریفان دارد و با آنالیز حریفان با ایده‌آل‌ترین شرایط پا به مسابقه خواهیم گذاشت.

دارنده مدال طلای المپیک لندن درباره حضورش به عنوان نخستین کشتی‌گیر به همراه عبدولی در المپیک گفت: با این موضوع بیگانه نیستم چرا که همیشه در سبک وزن به عنوان نفر نخست پای به میدان رقابت گذاشتم که در المپیک پکن دستم از مدال خالی ماند، متاسفانه کاروان ورزشی هم خوب عمل نکرد، اما المپیک لندن برعکس این اتفاق رخ داد و شش مدال در کشتی آزاد و فرنگی کسب کردیم.

سوریان تصریح کرد: امیدوارم به همراه عبدولی که نفرات نخست کشتی ایران در ریو هستیم، اتفاقات خوبی رقم بزنیم که سایر فرنگی‌کاران و پس از آن آزادکاران با انرژی مضاعف روی تشک حاضر شوند و مدال‌های خوشرنگی کسب کنند.