سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم رونمایی از دو سامانه الکترونیکی پروانه موسسات پزشکی و سایت معاونت دانشجویی و فرهنگی و امور مجلس در مورد بازدید خود از بیمارستان های استان البرز و برداشت و انعکاس نادرست برخی از رسانه ها در این‌باره گفت: البته از حرف من طنزهایی هم ساخته و باعث انبساط خاطر مردم شد و از این بابت خوشحالم. اما حقیقت این است که دو سال پیش در بازدید خود از بیمارستان های این استان مشاهده کردم که امکانات درمانی بسیار کم بود و هنوز هم امکانات کم است و به ازای هر 1000 نفر 0.6 دهم تخت موجود است در حالی که در سایر مناطق کشور متوسط تخت بیمارستانی ما 1.6 است.

وزیر بهداشت ادامه داد: در دو سال گذشته در این منطقه یک مرکز زایمانی بود که در حال حاضر 15 هزار زایمان در سال دارد و با توجه به مشاهدات خود و عکس هایی که از این مرکز دیدم در انکوباتورها چند نوزاد گذاشته شده بود و شرایط برای زایمان مادران باردار نامناسب بود و خدمات درمانی خوب ارائه نمی شد.

هاشمی با اشاره به راه اندازی هزار تخت بیمارستانی در استان البرز، افزود: منظور ما این بود که در دو سال گذشته زمانی که مردم می خواستند در این بیمارستان زایمان کنند فضای مناسب برای زایمان موجود نبود.

وزیر بهداشت با بیان این که در حال حاضر خدمات زایمان و درمانی برای کل کشور نسبت به گذشته بهتر شده است، افزود: متاسفانه این حرف من که برای همان بیمارستان در استان البرز گفته شده بود، به همه کشور تعمیم داده شد و برخی از دوستان هم انعکاس برداشت شان از این جمله همراه با تخریب بود و البته تخریب از نظر فرهنگی و انصاف حرکت درستی نیست.

هاشمی افزود: به یاد ندارم که در طول سه سال گذشته  در مورد دولت های گذشته و مسئولین و وزرای بهداشت کلمه ای به جز تعریف گفته باشم و از آنها بارها قلبا" تشکر کرده ام.

وی با تاکید بر این که کار اجرایی بسیار سخت و مشکل است، ادامه داد: هر کسی که در هر دوره ای می آید باید قدرشناس آنها باشیم، چرا که همه برای رضای خدا و مردم تلاش می کنند.

هاشمی تاکید کرد: فکر نمی کنم برای اثبات خدمات نیازی به واکاوی گذشته و دیگران باشد و باید نگاهمان به آینده باشد و نه گذشته.

وزیر بهداشت افزود: واقعیت این است که در این فضاسازی، خطا را دیگران انجام داده اند و اگر خوب صدای من را مجددا" گوش دهید متوجه می شوید که نه قصد تبلیغ بود و نه تخطئه.

وی با تاکید بر این که همه باید بر مدار اخلاق رفتار کنیم، افزود: باید اخلاق، که نیاز جدی جامعه است را سرلوحه همه خدمات و حتی قلم هایمان قرار دهیم.