اگر به استقلال نروم باز هم طرفدار این تیم می مانم

ارسلان مطهری گفت که برای اینکه پیشرفت کند و شاید به استقلال برسد باید به این تیم گل می‌زد.

 

* بازی با استقلال که بارها اعلام کرده‌ای طرفدار آن هستی برایت سخت نبود؟

 

بازی با استقلال برای هر بازیکنی انگیزه زیادی دارد و من فقط می‌گویم که حیف شد که تماشاگران حضور نداشتند. خیلی‌ها می‌گویند که اگر تماشاگران بودند کار ما سخت می‌شد ولی من می‌گویم اتفاقا کار ما بسیار ساده‌تر می‌شد. بازی در ورزشگاه آزادی شاید برای استقلالی‌ها عادی باشد ولی برای ما که بازیکنان جوانی داریم انگیزه‌مان را ده برابر می‌کرد.

 

* اگر بخواهی صادقانه بگویی قبل از بازی پیش‌بینی چه نتیجه‌ای را می‌کردی؟

 

اگر بخواهم صادقانه بگویم فکر می‌کردم با دو یا سه گل استقلال را می‌بردیم چراکه بازیکنان ما کوه انگیزه بودند. به نظر من انگیزه باعث می‌شود که حتی ناآمادگی یک بازیکن جبران شود چراکه اگر بازیکنی در یک بازی هیجان داشته باشد این موضوع می‌تواند ضعف بدنی‌اش را جبران کند.

 

* از اینکه منصوریان تو را برای بازی در استقلال انتخاب نکرد، ناراحت نیستی؟

 

اول باید بگویم که من با باشگاه نفت قرارداد داشتم و شاید اگر قرارداد نداشتم خیلی انتخاب‌ها می‌توانستم بکنم. از نظر حرفه‌ای هم فکر می‌کنم من نباید توقع داشته باشم چراکه فوتبال یک بازی سلیقه‌ای است. من از زمانی که به صورت حرفه‌ای فوتبالم را شروع کرده‌‌ام این مساله را به خوبی فهمیدم که نباید از هیچ کسی توقع داشته باشی.

 

* ولی منصوریان تو را به فوتبال معرفی کرد و کمی عجیب است که به تو اعتماد نداشته باشد.

 

حرف شما درست نیست چراکه آقای منصوریان من را به استقلال نیاورد. من در نیروی مقاومت تهران بازی می‌کردم و ما یک بازی دوستانه با استقلال داشتیم که باشگاه نفت من را انتخاب کرد. بازی بعدی ما با خود نفت به صورت دوستانه بازی کردیم که من یک گل و 2 پاس گل دادم و باشگاه نفت من را به این تیم آورد. این را هم بگویم که در آن زمان آقا یحیی سرمربی نفت‌تهران بود ولی من چون 3 روز بعد از نقل و انتقالات به نفت آمده بودم نمی‌توانستم بازی کنم و تا آخر فصل با این تیم بازی کردم. سال بعد که آقای منصوریان آمدند، از من در تیم نفت بازی گرفتند البته این را فراموش نمی‌کنم که آقای منصوریان هم مربی من بوده و برای من زحمت کشیده است.

 

* با این حساب ظاهرا هیچ انتظاری نداشتی که منصوریان تو را به استقلال بیاورد. درست است؟

 

همانطور که گفتم یاد گرفتم در فوتبال از کسی توقع نداشته باشم ضمن اینکه من فقط از یک علاقه قلبی به استقلال حرف زدم و هرگز نخواستم به هر ترتیبی در این تیم بازی کنم. به قول معروف کاری خوب است که خدا آن را درست کند.

 

* و برسیم به گلی که به استقلال زدی، دلیل اینکه خوشحالی نکردی چه بود؟

 

راستش را بخواهید من از گلی که به استقلال زدم خیلی هم خوشحال شدم و می‌خواستم خوشحالی کنم. اما به خاطر قولی که داده بودم به استقلال احترام گذاشتم و ترجیح دادم که این کار را انجام ندهم.

 

* خیلی از بازیکنان زمانی که از استقلال یا پرسپولیس می‌روند جلوی تیم‌های سابقشان این کار را انجام می‌‌دهند، این عجیب نیست که تو بدون اینکه سابقه‌ای در استقلال داشته باشی چنین کاری کردی؟

 

راستش را بخواهید من می‌دانم که حرکتی که انجام دادم غیرعادی بود. این را هم بگویم که هیچ انسانی نیست که به استقلال و پرسپولیس گل بزند و خوشحال نشود ولی من اعتقاد دارم زمانی که می‌گویی به یک تیم علاقه داری خود به خود این موضوع برایت یک احترام می‌آورد. واقعیت این است که من برای استقلال بسیار احترام قائلم و اینکه گفته‌ام عاشق این تیم هستم یک جمله کلیشه‌ای نیست. به همین دلیل برای احترام به استقلال و هوادارانش ترجیح دادم که خوشحالی نکنم.

 

* حتما خودت بهتر می‌‌دانی که بازیکنی با تو هم بازی بود که بارها اعلام کرد عاشق استقلال است و در نهایت ترجیح داد به پرسپولیس برود. این موضوع در مورد تو هم صدق می‌کند؟

 

من دوست نداشتم این حرف را بزنم ولی حالا که شما این صحبت را پیش کشیده‌اید باید بگویم که من همین امسال از پرسپولیس پیشنهاد داشتم. پرسپولیس بسیار تیم بزرگی است و من از مسئولان این تیم که من را لایق دانستند و به من پیشنهاد دادند تشکر می‌کنم اما من به استقلال علاقه داشتم و به همین دلیل به این پیشنهاد جواب مثبت ندادم.

 

* اگر در سال‌های بعد پیشنهادی از استقلال به تو نرسد، ممکن است روزی پرسپولیسی شوی؟

 

من اگر باز هم از پرسپولیس پیشنهاد داشته باشم، 10 پله از حالا بیشتر روی موضعم می‌ایستم. من فکر می‌کنم این خوب نیست که بازیکنی بارها بگوید که طرفدار یک تیم است و بعد به تیم رقیب برود، این موضوع با اصول اخلاقی مغایرت دارد و به نظر من هم به ضرر خود هم هست و هم به ضرر باشگاه پرسپولیس.

 

 

* با گلی که به استقلال زدی فکر نمی‌کنی شاید پیوستن تو به این تیم کمی سخت شده باشد؟

 

اول بگویم که نمی‌توانم ادعا کنم از این گل ناراحت شده‌ام. ضمن اینکه من برای پیشرفت فوتبالم باید به این تیم گل می‌زدم تا هم نشان دهم که رشد کرده‌ام و هم شاید روزی به استقلال بروم. این گل برای پیشرفت فوتبال من کاملا لازم بود.

 

* چقدر انگیزه داری که حداقل فصل بعد برای استقلال بازی کنی؟

 

من استقلالی هستم اما این را هم می‌گویم که شاید هیچ وقت شرایط برای پیوستن من به این تیم فراهم نشود اما من همیشه هوادار این تیم خواهم ماند. من برای پیشرفت فوتبالم شاید بخواهم لژیونر شوم بنابراین باز هم می‌گویم که شرایط را کسی پیش‌بینی نکرده است و شاید اصلا نشود که من با این تیم قرارداد امضا کنم.