هفته دوم لیگ برتر فوتبال روز یکشنبه با انجام 4 دیدار آغاز می‌شود. در این هفته شاهد دربی مشهد هستیم و استقلال هم باید به مصاف همنام اهوازی‌اش برود.

نگاهی به این بازی ها می‌اندازیم:

پدیده- سیاه جامگان؛ دربی مشهد

کمتر کسی تصور می کرد که در پایان هفته اول تیم سیاه جامگان صدرنشین لیگ برتر باشد اما این اتفاق رخ داده است. تیم پدیده دیگر تیم مشهدی هم لیگ برتر را با پیروزی شروع کرد. حالا این دو تیم اولین دربی لیگ را برگزار می‌کنند.

یکی از این دو تیم در این هفته باید امتیاز از دست بدهد و بعید است که سیاه جامگان بتواند صدرنشینی خود را در هفته دوم لیگ حفظ کند. هرچند فرهاد کاظمی سرمربی سیاه جامگان بعد از پیروزی مقابل ذوب آهن اعلام کرد این تمام توانایی تیمش نیست سیاه جامگان قدرتمندتر از این حرف هاست. رضا مهاجری سرمربی پدیده هم که یک برد خارج از خانه را کسب کرده با روحیه در این بازی به میدان می‌رود.

ذوب آهن- سایپا؛ نبرد مربیان میلیاردی

ذوبی‌ها هنوز در شوک از دست دادن قاسم حدادی فر هستند. شکست مقابل سیاه جامگان در هفته اول هم نشان از این دارد که ذوب آهن بدون گران ترین بازیکن لیگ مشکلات شان کم نیست. شاگردان گل محمدی در فصول گذشته نیز لیگ را با شکست شروع کرده بودند  و به مرور بهتر می‌شدند آنها اکنون می‌خواهند از سایپا سه امتیاز بگیرند. نارنجی پوشان تهرانی هم در هفته اول سه امتیاز به پرسپولیس دادند تا در این هفته به دنبال جبران مافات باشند. چهره ویژه این مسابقه مسعود حسن زاده است. مهاجمی که از ذوب آهن به سایپا آمده و انگیزه فراوانی دارد برای اینکه توانایی‌هایش را به رخ گل محمدی بکشاند. فرکی هم با تجربه تر از گل محمدی است اما هر دو مربی کارنامه درخشانی در فوتبال ایران دارد و هر دو مربی هم دستمزدی میلیاردی می‌گیرند. باید دید از تقابل این دو تیم بی حاشیه کدام یک پیروز می‌شوند. 

پیکان- صبای قم؛ تقابل آقا معلم با ارزان ترین مربی لیگ

شاید بتوان این دو تیم را کم تماشاگرترین تیم های لیگ برتر دانست. پیکان در هفته اول یک امتیاز از گسترش فولاد تبریز گرفت و صبای قم هم مقابل نفت آبادان متوقف شده بود. هر دو تیم یک وجه مشترک دارند اینکه هیچ گلی نزده‌اند و هیچ گلی هم نخورده‌اند! تقابل مجید جلالی با صمد مرفاوی ارزان ترین مربی لیگ برتر هم دیدنی خواهد بود. تیم صمد مرفاوی یکی از آخرین تیم هایی بود که تمریناتش را آغاز کرد. شاگردان صمد هم در هفته گذشته یک امتیاز گرفتند و اکنون هم می‌خواهند بازنده نباشند. مجید جلالی که لقبش آقا معلم است 750میلیون تومان دستمزد می‌گیرد و باید دید این معلم گرانقیمت می‌تواند اولین بردش را کسب کند یا سرمربی 300 میلیونی از او امتیاز خواهد گرفت.

استقلال خوزستان- استقلال تهران

استقلال خوزستان در هفته اول یک امتیاز از تراکتورسازی و امیر قلعه نویی گرفت و این تیم در هفته دوم باید مقابل علیرضا منصوریان صف آرایی کند. استقلال تهران هفته اول در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی مقابل نفت متوقف شد و اکنون به دنبال برد در گرمای اهواز است. محرومیت سیدمهدی رحمتی هم تعلیق شد تا آبی پوشان در این هفته با کاپیتانی رحمتی وارد میدان شوند. رحمتی محرومیتی دو جلسه ای از سوی کمیته انضباطی داشت که بخشش این محرومیت باعث اعتراض مدیران باشگاه استقلال خوزستان هم شد.

برادرکشی استقلال در گرمای اهواز می‌تواند جذاب ترین نبرد هفته دوم را رقم بزند. نبردی که با بخشش زودهنگام رحمتی و اعتراض اهوازی‌ها زودتر از سوت داور شروع شده است.

استقلال برای رسیدن به اولین سه امتیاز لیگ شانزدهم باید تیم قهرمان فصل گذشته را شکست بدهد. علیرضا منصوریان با دستمزد یک میلیاردی مقابل پورموسوی سرمربی 500 میلیون تومانی استقلال خوزستان باید هنر مربیگری اش را به رخ بکشد. منصوریان از هواداران استقلال خواسته تا برای رسیدن به تیم ایده آل و دلخواهشان صبور باشند اما پیروز نشدن در این بازی ممکن است هواداران استقلال تهران را دلخور کند. 

* یکشنبه 10 مرداد 95

استقلال خوزستان – استقلال تهران / ورزشگاه غدیر

موعود بنیادی فر- سعید قاسمی – فرزاد بهرامی – امید سعید فر / ناظر داوری: بهرام مهرپیما

 

ذوب آهن اصفهان – سایپا البرز / ورزشگاه فولادشهر

بیژن حیدری – حسین رحیمی پور – علی اکبر نوری – پیام حیدری / ناظر داوری: نادر جعفری

 

پیکان تهران – صبای قم / ورزشگاه شهدا شهر قدس

حمید حاج ملک – قهرمان نجفی – علی دودانگه – حسین زیاری / ناظر داوری: محمدعلی فروغی

 

پدیده خراسان – سیاه جامگان / ورزشگاه ثامن

سید احمد صالحی – علیرضا ایلدروم – محمد عطایی – سیدحسین زرگر / ناظر داوری: حسن کامرانی فر

 

 

* دوشنبه 11 مرداد 95

نفت تهران – سپاهان اصفهان / ورزشگاه تختی

محمدرضا فغانی – حسین طالقانی – یعقوب حجتی – سید علی میرغفاری / ناظر داوری: خداداد افشاریان

 

ماشین سازی – گسترش فولاد / ورزشگاه اختصاصی بنیان دیزل

محسن ترکی – مهدی الوندی – یعقوب سخندان – سعید رحیمی مقدم / ناظر داوری: محمود رفیعی

 

صنعت نفت آبادان – تراکتورسازی تبریز / ورزشگاه تختی

اشکان خورشیدی – بابک داوری – تورج عیوض محمدی – روح اله شریفی / ناظر داوری: ایرج نظری 

 

پرسپولیس تهران – فولاد خوزستان / ورزشگاه آزادی

سید مهدی سیدعلی – آرمان اسعدی – مهدی عالیقدر – حسن اکرمی / ناظر داوری: حیدر شکور