مایلی‌کهن: کی‌روش حتی در فیس‌بوکش هم برای ایران وقت ندارد!

محمد مایلی‌کهن در مورد وضعیت تیم ملوان انزلی گفت: ابتدا باز هم مثل همیشه در مورد بندر انزلی صحبت کنم، بندری که از جمله بنادر قدیمی کشور است، اما نسبت به سایر بنادر عقب مانده است و نیازمند توجه بیش‌تر است. اگر به بندر انزلی توجه شود می‌توان این شهر را تبدیل به یک ونیز دیگر کرد. مدام ما حسرت کشورهای دیگر را می‌خوریم، درحالی که خودمان خیلی چیزها داریم که به آنها بی‌توجهیم. در حال حاضر به دنبال جذب توریست خارجی هستیم آن هم در حالی که در همین بندر انزلی نمی‌توانیم خدمات مناسب به هم‌وطنان خودمان ارائه کنیم، حتی 500 متر ساحل مناسب برای هم‌وطنان ایرانی خودمان نداریم و همین می‌شود که برای تفریح هم به هزار و یک مشکل برمی‌خوریم.

وی ادامه داد: سلطانی‌فر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان گردشگری کشور است، او آدم دلسوزی است، از ایشان خواهش می‌کنم که به بندر انزلی توجه بیش‌تری کند، هرچند همه جای ایران سرای من است.

مایلی‌کهن در مورد تیم فوتبال ملوان گفت: کار سختی داریم، ما هم وقت گذاشته‌ایم تا جوانان شایسته را شناسایی کنیم، هرچند دوباره برخی می‌گویند مایلی‌کهن ال و بل کرد، اما من وظیفه‌ای را در قبال جوانان کشورم دارم که به آن عمل می‌کنم، وقتی من فولاد را تحویل گرفتم، این تیم فصل قبلش قهرمان شده بود، اما با حضور من تمام ملی‌پوشان این تیم از جمله کعبی، بداوی، مبعلی، شریفی‌نسب، مؤمن‌زاده، میرزاپور و... از این تیم رفته بودند و این باشگاه پول هم نداشت، من بازیکنان تستی جذب کردم، عبدالله کرمی و خنیفر فقط دو تن از این تستی‌ها بودند که سال‌ها به فوتبال خوزستان خدمت کردند.

سرمربی اسبق تیم ملی ایران در مورد جدایی مازیار زارع و محمد نوری از ملوان و اینکه آنها را کنار گذاشته است، گفت: من آنها را کنار نگذاشتم، پیش از من هم 6-5 مربی دیگر هدایت ملوان را قبول نکرده بودند و هم آنها هم وقتی آمدند خبری از نوری و زارع نبود، من نمی‌خواستم در لیگ یک کار کنم، مشکل قلبی هم دارم، با این حال بازهم می‌گویم که این آقایان قبل از حضور من هم در ملوان نبودند، ضمن اینکه طبعاً من هم به اختیار خودم بود می‌خواستم هنوز به فوتبال خودم ادامه بدهم، هرچند انتخاب بازیکن برعهده مربی است، می‌خواهم بگویم حتی زمانی پژمان نوری و مازیار زارع از من خواستند که به هدایتی بگویم به ملوان بیاید و من با وجود آنکه ارتباط زیادی با هدایتی نداشتم، این کار را کردم و هدایتی هم لطف کرد و آمد و بدون چشمداشت به ملوان کمک کرد. به شهادت خود آقایان بهترین دوران ملوان هم همان زمان بود.

مایلی‌کهن در مورد اینکه می‌تواند ملوان را به لیگ برتر برگرداند، گفت: من هیچ قولی نداده‌ام که ملوان به لیگ برتر برگردد، این تیم دگرگون شده است، ضمن اینکه امکانات هم فوق‌العاده محدود است. چند باری به ورزشگاه تختی سر زده‌ام، با مسئولان شهری و استانی جلسه گذاشته‌ام و صحبت کرده‌ام. با رئیس فدراسیون پزشکی و همچنین رئیس پزشکی استان صحبت کرده‌ام، من کارم را بلدم و سعی می‌کنم کمبودهایی که باشگاه دارد را با کمک مسئولان برطرف کنیم.

سرمربی اسبق تیم ملی ایران در مورد انتشار مبلغ قراردادهای بازیکنان و مربیان اظهار داشت: می‌گویند وقتی مایلی‌کهن تیم دارد دیگر صحبت نمی‌کند، من هم اکنون تیم‌دار شده‌ام، با این حال اگر نظرم را می‌خواهید می‌گویم که اکثر مدیرانی که در باشگاه‌ها حضور دارند و بسیار هم قابل‌احترام هستند،‌اما به دلیل بیگانه بودن با فوتبال و تیم‌داری خیلی راحت سرشان کلاه می‌رود. بهرام افشارزاده را خیلی دوست دارم، سال‌ها با او همکار بودم، البته ایشان رئیس من بوده است، اما فوتبال مقوله‌ای جداست. تیم‌های استقلال و پرسپولیس و چند تیم دیگر انگار به چاه نفت وصل شده‌اند و با یک سامانه پیامکی پول قلمبه به‌دست می‌آورند و قلمبه هم باید خرج کنند. برخی از رسانه‌ها هم در فصل نقل‌وانتقالات برخی بازیکنان را به انگلیس و آلمان و فرانسه به صورت صوری ترانسفر می‌کنند تا نرخ آنها را بالا ببرند.

مایلی‌کهن در مورد اینکه مبلغ قراردادهای منتشرشده چقدر واقعی است، عنوان کرد: ممکن است برخی ارقام غیرواقعی باشد، همان‌طور که در گذشته چنین بوده و مبالغی از جاهای دیگر تزریق شود.

وی در مورد انتخاب دستیارش در ملوان گفت: من دستیار ندارم، همکار دارم. من به یک جوان شایسته پیشنهاد داده‌ام که در ملوان حضور داشته باشد، ایمان عالمی مربی است که از خواسته‌ام به ملوان بیاید.

سرمربی ملوان در مورد اینکه کی‌روش هم در فیس‌بوکش از حضور نکونام در تیم ملی به عنوان مربی خبر داده، گفت:  به نظر نمی‌رسد که کی‌روش حتی در فیس بوکش هم برای تیم ایران وقت داشته باشد، او پدرش مریض است و دو ماه است که به‌خاطر ناراحتی پدرش رفته است و بعید است به چیزهای دیگر بتواند فکر کند، البته بعد از بازگشتش خیلی سریع حقوق ماهی دو میلیارد تومانی‌اش را مطالبه می‌کند، آن هم بابت عدم حضورش و کاری که نکرده است.

مایلی‌کهن در مورد مربی‌گری نکونام در تیم ملی اظهار داشت: در مورد نکونام یکبار نظرم را گفتم، بازهم تکرار می‌کنم، سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز، مرده آن است که نامش به نکویی نبرند. جواد نکونام هم مرد نکونامی است، اما حضور در تیم ملی به عنوان مربی برای او زود است، زمانی کی‌روش علی کریمی را به عنوان مربی به تیم ملی برد که من گفتم کی‌روش سوپرچرچیل است، اکنون هم با انتخاب نکونام همان حرف را باید تکرار کنم.

وی افزود: نکونام با وجود آنکه تجارب زیادی در بازیگری دارد، اما برای مربیگری باید اطلاعات لازم را کسب کند و در کلاس‌های مختلف شرکت کند، هرچند معتقدم نکونام هرجا ایرادی ببیند مماشات نمی‌کند و برای منافع فوتبال و کشورش آنها را بیان خواهد کرد. او باید زبان سرخی داشته باشد.