پشت پرده فسخ ریزه  با رامین رضاییان

رامین رضاییان به واسطه اینکه در بند قراردادش قید شده بود در صورت عدم تسویه حساب تا 15 خرداد بازیکن آزاد محسوب خواهد شد با فسخ یکطرفه در هیات فوتبال عهازم ترکیه شد و سپس نماینده اش به سازمان لیگ رفت و این اقدام با واکنش تند باشگاه پرسپولیس همراه بود.

همین موجب شد هواداران پرسپولیس نیز مقابل فدراسیون تحصن کرده و اعتراض کنند که چرا اجازه فسخ یکطرفه به او داده شده است. البته اقدام سازمان لیگ قانونی بود اما مسئولان فدراسیون برای خواباندن سروصدا مجبور شدند عنوان کنند فسخ وی ثبت نشده است.

رامین رضائیان در حالی در ریزه اسپور و اردوها شرکت کرد که مهدی طارمی به واسطه یک بند قراردادش و پشیمانی از حضور در ریزه اسپور به ایران بازگشت و با پرسپولیس قرارداد بست.

کار قرارداد رامین رضائیان همانطور که  فاش کرده بودیم منوط به صدور آی تی سی بود. در واقع باشگاه ریزه اسپور در صورت عدم صدور آی تی سی از سوی باشگاه وارد یک مجادله حقوقی سنگین می شد و این شرایط عملا موجب شده بود که رضاییان یک قرارداد مشروط با ریزه اسپور داشته باشد.  

چنین اتفاقی نشان از تجربه کم رامین رضاییان و مشاورانش در عقد قرارداد بین المللی داشت و البته باشگاه ریزه اسپور به خاطر قراردادی که رضاییان با پرسپولیس داشت چنین بندی را در قرارداد او گنجانده بود. رضاییان در دو، سه روز گذشته به طور مداوم عکس هایی از خودش با پیراهن پرسپولیس را منتشر می کرد و از طرفی فسخ قرارداد لوبانف و احتمال جدایی گولچ موجب شد تا احتمال جدایی رضاییان با توجه به خالی شدن لیگ بزرگسالان تیم به یک گمانه زنی رسانه ای تبدیل شود.

سایت کاپ روز پنجشنبه در خبری عدم درخواست باشگاه ریزه اسپور برای صدور آی تی سی رامین رضاییان را یک اتفاق عجیب قلمداد کرده و تاکید کرده بود شاید رضاییان با توجه به خالی شدن لیست و کناره گیری ریزه اسپور خود را دچار دردسر نکرده و به این ترتیب شرایط برای بازگشت رضاییان فراهم شود. البته برانکو در کنفرانس خبری امروز عنوان کرده به دنبال بازگشت رضاییان نیست و جای خالی هم ندارد.

این در حالی است که اگر پرسپولیس یک گلر زیر 23 سال ایرانی یا خارجی جذب کند می تواند رامین رضاییان را با توجه به جدایی لوبانف به خدمت بگیرد. حتی در صورت جذب گلر بزرگسال پرسپولیس می تواند در صورت فسخ قرارداد یکی از بازیکنان بزرگسال خود مقدمات برگشت رضاییان را فراهم کند. مسئولان پرسپولیس فعلا اعلام می کنند برنامه ای برای بازگشت رضاییان ندارد. اما شاید این حرف ها بنا بر مصلحت فعلی باشد و در آینده اتفاقات دیگری رخ دهد. رضاییان از فسخ قرارداد خود با ریزه اسپور خبر داده و باشگاه پرسپولیس ادعا دارد که فسخ قرارداد او با باشگاه غیرقانونی بوده و او بازیکن پرسپولیس محسوب می شود.

حال سرنوشت رضاییان دو حالت دارد. یا به پرسپولیس بر می گردد یا به تیم دیگری می رود. اگر به تیم دیگری منتقل شود و رضایت پرسپولیس را جلب نکند باشگاه پرسپولیس از او شکایت می کند. باید دید در بازگشت رضاییان به تهران چه اتفاقاتی می افتد یا نهایتا او به پرسپولیس باز می گردد یا خیر.