تساوی شهرآورد تبریز

سبز قبایان تبریزی که میزبانی این بازی را بر عهده داشتند از ساعت 18:15 به علت آماده نشدن چمن ورزشگاه یادگار امام (ره) در ورزشگاه بنیان دیزل با همدیگر رو در رو شده و بعد از بازی پایاپای در نهایت امتیازهای این بازی را با یکدیگر تقسیم کردند.

 

در این دیدار حامد پاکدل بازیکن ماشین‌سازی در دقیقه ۴۵ از زمین اخراج شد و ماشین سازی نیمه دوم را ده نفره مقابل گسترش فولاد ایستادگی کرد.

 

شاگردان رسول خطیبی با یک پیروزی و یک تساوی تا کنون 4 امتیاز و شاگردان فراز کمالوند نیز با دو تساوی 2 امتیاز را توانستند تا کنون کسب کنند.

 

سرمربی تیم ماشین سازی تبریز در نشست بعد از بازی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تیم گسترش فولاد تیمی قدرتمندی است که برای آسیایی شدن خود را آماده کرده ؛گفت:خوشبختانه موفق شدیم برنامه‌های حریف را خنثی کنیم و اجازه ندادیم به اهدافشان برسند.

 

رسول خطیبی افزود: یکی از تاکتیک‌های حریف گرفتن پنالتی بود که این را به بازیکنانم گفته بودم و آنها مراقب بودند، اما موردی که ما را اذیت کرد نحوه قضاوت ترکی بود. داوری به نفع ما نبود و فکر نمی‌کردم بهترین داور ایران اشتباه کند، اما این موضوع اتفاق افتاد و به نظرم ترکی یک پنالتی ما را نگرفت و گلی که نریمان جهان در نیمه دوم به ثمر رساند، به اشتباه آفساید اعلام کرد و کارتی که به بازیکن ما داد هم اشتباه بود.

 

خطیبی بیان کرد: هرچند که ما می‌توانستیم 3 امتیاز این بازی را بگیریم، اما با وجود تلاش‌های بازیکنانمان به این هدف نرسیدیم و باید در بازی‌های آینده جبران کنیم. از نظر کیفیت بازیکنان در نیمه اول خیلی از آنها راضی بودم و در نیمه دوم از دوندگی آنها رضایت داشتم. به نظرم تمام بازیکنان ما مانند آندو هستند و فرقی با یکدیگر ندارند، زیرا همه بازیکنان یک تیم هستند، باید تلاش کنیم آندو به شرایط بازی برگردد. از همه به غیر از حامد پاکدامن راضی هستم.

 

سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد نیز گفت: همیشه در هفته‌های اول مشکلاتی وجود دارد، من همیشه سعی می‌کنم تیم خود را خوب ببندم تا در طول فصل به تیمم لطمه وارد نشود.

 

کمالوند افزود: بازی بدی نبود، اما از بازیکنانم انتظارات بیش‌تری دارم، آنها یک مقدار از لحاظ بدنی افت کرده‌اند، ما بازی را خوب شروع کردیم، اما موقعیت‌هایی را از دست دادیم، در نیمه دوم هم بدن بازیکنانم افت کرد. به نظرم اگر بازی با 15 دقیقه تأخیر آغاز می‌شد، بهتر بود، زیرا در آن موقع هوا هم روشن است و گرما هم کم‌تر خواهد شد.

 

سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد با تجمید از دوندگی بازیکنان ماشین‌سازی تاکید کرد ‌: ما در خط حمله با مشکل روبرو هستیم، داریوش شجاعیان فکر می‌کند به تیم ملی که دعوت شده است قله قاف را فتح کرده است، اگر این‌گونه شرایط را ادامه بدهد، ما کنارش می‌گذاریم. علیرضا ارجمندیان بازیکن 18 ساله ماست که در سال‌های آینده بیش‌تر از او می‌شنویم.

 

وی در مورد کارت‌های زرد زیادی که بازیکنانش دریافت می‌کنند، گفت: این بازیکنان به نفع باشگاه کار می‌کنند؛ چراکه هر کارت زرد 5 میلیون و هر کار قرمز 10 میلیون جریمه دارد.
وی در مورد اینکه چرا در صحنه‌ای بازیکنانش بازی جوانمردانه را رعایت نکردند، گفت: به دلیل اینکه پیراهن بازیکنان ماشین‌سازی هم‌رنگ چمن بود، بازیکنانم او را ندیدند و به همین دلیل توپ را به بیرون نزدند.

 

این بازی در حالی برگزار شد که تنها دو هزارو 13 نفر برای تماشا اولین دربی تبریز در لیگ امسال به ورزشگاه آمده بودند.