امید عالیشاه قربانی معمای ترکیب پرسپولیس می شود؟

شاید معمای اینروزهای برانکو انتخاب بهترین زوج برای خط حمله باشد. بهترین زوج برای خط حمله پرسپولیس کدام زوج است؟ زوج طارمی، علیپور – زوج امیری، علیپور یا زوج طارمی، امیری؟

 

اصرار به بازی دادن به امید عالیشاه در جناح چپ خط هافبک منجر به حضور وحید امیری در خط حمله شده و طبیعتا از بین مهدی طارمی و علیپور یکی باید بازی کند که فعلا علیپور به طارمی ترجیح داده می شود. شاید به این بهانه که طارمی آماده نیست و در دوره آماده سازی پرسپولیس به دلیل حضور در اردوی تیم ریزه اسپور غایب بود!

 

باید به این نکته به صراحت اشاره کرد فصل گذشته زوج علیرضا علیپور و مهدی طارمی زوج خوب و توانمندی بود. زوجی که پرسپولیس را دارای بهترین خط حمله کرد و از سویی مهدی طارمی به عنوان آقای گلی دست یافت.

 

علیپور مهاجم زحمتکشی است و جنگندگی و تاثیر گذاری او روی توپ سبب شده بود فصل گذشته مهدی طارمی صاحب موقعیت های خوبی شود و در نهایت با گل هایی که به ثمر رساند آقای گل شد. شاید دوباره این زوج – زوج خط حمله پرسپولیس شود. بی شک در چنین ترکیبی از دست دادن وحید امیری با توانمندی های خاص و تعریف شده ای که دارد منطقی نیست اما می شود از وحید امیری در جناح چپ خط هافبک بهره برد. همان کاری که علیرضا منصوریان در نفت کرد و کی روش در تیم ملی نیز همین کار را انجام می دهد. تجربه هم ثابت کرده و البته وحید امیری هم این را نشان داده که از دروازه دور تر بازی کند تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. در این صورت این احتمال وجود دارد برانکو برای پیدا کردن پاسخ معمای مورد اشاره امید عالیشاه را از ترکیب بیرون بیاورد. بازیکنی که در بازی دیروز پرتلاش بازی کرد اما تلاش وی نتیجه ای برای پرسپولیس به همراه نداشت.

 

طبیعتا بهره گیری از زوجی که در فصل گذشته بهترین بوده بهترین و ساده ترین راه برای تکرار موفقیت ها است و در بازی آتی دیگر بهانه ای برای استفاده نکردن از این زوج وجود دارد به خصوص که مهدی طارمی به روزهای اوج خود نزدیک شده است. در این صورت برانکو باید از بین امید عالیشاه و وحید امیری یکی را برای بازی در جناح چپ خط هافبک برای اجرای سیستم 2-4-4 لوزی برگزیند.