علرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پیکان اظهار داشت:  قبل از اینکه در مورد مسائل فنی صحبت کنم به مربی عزیزم آقای مجید جلالی تبریک می‌گویم که فکر می‌کنم فردا سیصدمین بازی لیگ برتری‌اش به‌عنوان سرمربی باشد. البته یکی از همکاران خودتان هفته پیش به من این قضیه را گفت. من برای آقای جلالی آرزوی موفقیت در کارش را دارم.

جلالی همیشه تیم خوبی را درست می‌کند

وی افزود: در بازی فردا به پیکان کار نداریم، بلکه به تفکرات جلالی کار داریم و او را می‌شناسیم و می‌دانیم که همیشه تیم خوبی را درست می‌کند.

هم ما 3 امتیاز را می‌خواهیم و هم پیکان

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: پیکان در بازی قبل مقابل تراکتورسازی سه گل خورد، اما هرگز عقب‌نشینی نکرد و بازی محکم و مقتدری را ارائه داد. قطعاً آنها فردا برای سه امتیاز به میدان می‌آیند، چرا که به آن احتیاج دارند، اما ما هم به همین نیت وارد میدان می‌شویم، چرا که نیاز مبرمی به سه امتیاز این بازی داریم. شرایط فنی تیم ما بهتر شده و از لحاظ بدنی نیز وضعیت خوبی داریم. ان‌شاءالله که بتوانیم سه امتیاز این بازی را به‌دست بیاوریم.

برای تیم ملی دردسر درست نکنید!

منصوریان در واکنش به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه تعطیلات لیگ به ضرر استقلال است یا به سود این تیم، گفت: ما برای این تعطیلات برنامه‌ریزی خودمان را انجام داده‌ایم و خواهش می‌کنم وارد این فضا نشوید که چرا لیگ تعطیل شد. برای تیم ملی هم دردسر درست نکنید، چرا که این تیم دو بازی حساس پیش‌رو دارد. باید کمک کنیم تا تیم ملی نتایج خوبی در این دو بازی بگیرد. ما برنامه‌ کاملی برای تعطیلات پیش‌بینی و بازی‌های دوستانه‌مان را مشخص کرده‌ایم. ما با این تعطیلات مشکلی نداریم، اما اگر قرار باشد تغییری در این برنامه ارائه شده به‌وجود بیاید قطعاً لطمه خواهیم خورد. ما براساس برنامه‌ای که سازمان لیگ تا پایان فصل ارائه داده برنامه‌ریزی خودمان را انجام داده‌ایم و دوست نداریم تغییری در این برنامه‌ها ایجاد شود، ضمن اینکه این را هم بگویم امسال سازمان لیگ برنامه خیلی خوبی را تا پایان فصل ارائه داده و از این بابت یکی از بهترین‌ سال‌های خود را پشت سر گذاشته است.

آرزویی که برای حسنی‌خو کردم برای افتخاری هم می‌کنم

وی در مورد حضور سیدرضا افتخاری در باشگاه استقلال عنوان کرد: به افتخاری خوش‌آمد می‌گویم و در وهله اول برای او آرزوی موفقیت می‌کنم. مسیر استقلال، پرسپولیس و فدراسیون سخت و در برخی موارد ناهموار است. آرزویی که برای حسنی‌خو کردم برای افتخاری هم می‌کنم و امیدوارم افتخاری در مسیر پیشرفت استقلال کمک کند و باشگاه را به سرمنزل مقصودش برساند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این پرسش که چرا آرش افشین و میثم مجیدی را 48 ساعت قبل از بازی خط زد، گفت: ما تصمیم گرفتیم ظهر امروز راهی هتل شویم و ناهار را در آنجا صرف کنیم. طبق برنامه‌ریزی باید 18 بازیکن در اردو حضور می‌یافتند که به همین خاطر نام این دو بازیکن از فهرست خارج شد.

واکنش منصوریان به خبر جدایی حاج‌محمدی در نیم‌فصل

منصوریان در واکنش به این موضوع که صحت دارد امین حاج‌محمدی نیم‌فصل استقلال را ترک می‌کند، تصریح کرد: به شما اشتباه خبر رسانده‌اند.

خلق 16 موقعیت در 2 بازی قابل احترام است

وی در خصوص اینکه استقلال نتوانسته نتایج موردنظر هوادارانش را کسب کند، گفت: به لحاظ شرایط روحی و روانی وضعیت خوبی داریم. ما در استقلال و پرسپولیس محکوم به برد هستیم. اگر در نفت چنین نتایجی کسب می‌شد خیلی به چشم نمی‌آمد، اما در استقلال و پرسپولیس و تیم ملی این‌طور نیست و محکوم به برد هستیم، چون خیلی‌ها طرفدار استقلال و پرسپولیس هستند. هرکسی که صبح بیدار می‌شود یا آبی است یا قرمز. امیدوارم که فردا بتوانیم 3 امتیاز را دشت کنیم. ما هفته به هفته شرایط‌مان بهتر می‌شود. این مسئله را بدانید که خلق 16 موقعیت در دو بازی قابل احترام است و می‌دانیم که باید تبدیل به نتیجه شود.

گلایه‌های منصوریان از وضعیت کمپ استقلال

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه ظاهراً از وضعیت زمین چمن کمپ ناراحت است، گفت: روز گذشته گلایه خودم را اعلام کردم و این گلایه را شب گذشته نیز به رئیس جدیدمان انتقال دادم. گلایه من این است که کمپ باید پایگاه مناسبی برای استقلال باشد و در آنجا سونا و جکوزی و سالن بدنسازی داشته باشیم.

استقلالی‌ها چطور می توانند یک میلیارد تومان صرفه‌جویی کنند

منصوریان ادامه داد: طبق برآوردی که کردیم یک میلیارد از سرمایه استقلال هدر می‌رود که اگر بتوانیم همه چیز را به کمپ ببریم می‌توانیم صرفه‌جویی کنیم.

یک روز اعتراض کردیم به برخی‌ها برخورد

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته 55 دقیقه از تمرین گذشت و آن را متوقف کردم، چون نمی‌توانستم ببینم بهترین بازیکن من یعنی امید ابراهیمی آسیب ببیند. من باید از بازیکنانم مراقبت کنم، یک روز اعتراض کردیم به برخی‌ها برخورد.

افتخاری مورد تأیید دولت است و می‌تواند مشکلات ما را حل کند

سرمربی تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: ما سه روز وسایل‌مان را به زمین شماره دو می‌بریم و سپس به کمپ بازمی‌گردیم، این شرایط در شأن استقلال نیست. من برای موفقیت ابتدا زمین و سپس البسه و مسائل دیگر را اولویت قرار می‌دهم. افتخاری قول داده که مشکل ما را حل کند و با توجه به روابط خوبی که دارد و مورد تأیید سیستم دولتی نیز هست می‌تواند در این زمینه مشکل ما را حل کند.

نمی‌توانیم در ورزشگاه امام رضا (ع) تمرین کنیم

وی در مورد اینکه چرا تیمش در ورزشگاه امام رضا (ره) تمرین نمی‌کند، گفت: زمین این ورزشگاه نشست کرده و ما نمی‌توانیم در این زمین که چمنش هم مصنوعی است تمرین کنیم. آنجا نیاز به بازسازی دارد که شش هفت ماه زمان خواهد برد. جدا از آن ورزشگاه امام رضا بسیار دور است و بازیکنان ما نمی‌توانند دو ساعت در ترافیک باشند و  دو ساعت هم تمرین کنند. البته من لازم می‌دانم از شهردار منطقه 18 و علیرضا دبیر تشکر کنم که به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نگاه ویژه‌ای داشت.

سعی می‌کنیم از انتقادات منتقدان استفاده کنیم

منصوریان در مورد حمایت‌هایی که در روزهای اخیر از او شده است، خاطرنشان کرد: این نکته بسیار امیدوارکننده‌ای برای ماست. من لازم می‌دانم تشکر ویژه‌ای از هواداران که چه قبل از بازی و چه بعد از بازی ما را حمایت و تشویق کردند، داشته باشم. ما شرمنده آنها شدیم. همچنین تشکر می‌کنم از بزرگان فوتبال که از طریق پیامک، تماس تلفنی و یا حضوری از من حمایت کرده‌اند و هوادارانی که حتی در خیابان با یک خسته‌نباشید مرا امیدوار می‌کنند. من دست تک‌تک همه آنها را می‌بوسم. البته دوستانی هم هستند که انتقاد مستقیم به عملکرد من داشته‌اند و ما سعی می‌کنیم این انتقادات را جمع کرده و از آنها استفاده کنیم. ان‌شاءالله با کمک هم این مسیر را تغییر داده و به نتایج خوبی برسیم.

پرسپولیس فصل قبل مزد صبوری هوادارانش را گرفت

سرمربی تیم فوتبال استقلال در این باره افزود: پرسپولیس فصل پیش این مسیر را طی کرد و دلیل موفقیتش به عقیده من این بود که آنها مزد صبوری هواداران‌شان را گرفتند. حتی هوادارانی که در خیابان ما را می‌بینند وقتی یک حمایت خشک و خالی هم می‌کنند کلی انرژی می‌گیریم. قطع به یقین شرایط تیم ما بهتر خواهد شد و این اطمینان را به هواداران می‌دهم که تیم به زودی به صلابت و شادابی خواهد رسید. ما هرگز ناامیدی را به خود راه نمی‌دهیم و به کاری که می‌کنیم اعتقاد داریم.

سؤال غیرفنی ممنوع!

منصوریان در واکنش به پرسش خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آیا موافق نظرسنجی برنامه 90 بودید یا نه، گفت: من مثل برخی مربیان نیستم که بگویم خواب بودم و برنامه را ندیدم، اتفاقاً برنامه را دیدم و بعد خوابیدم (در این لحظه مدیررسانه‌ای باشگاه استقلال از خبرنگاران خواست فقط در مورد مسائل فنی سؤال کنند).

در ادامه خبرنگار دیگری از منصوریان پرسید که آیا باشگاه استقلال به شما دو سه بازی دیگر اولتیماتوم داده است که مدیر رسانه‌ای این باشگاه جواب داد این سوال هم غیرفنی است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به این پرسش خاطرنشان کرد: من با خودم پلیس آورده‌ام که به هر سوالی پاسخ ندهم!

قول می‌دهم خیلی زود اوج بگیریم

وی در واکنش به سؤال خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم مبنی بر اینکه پرسپولیس اگر فصل پیش اوج گرفت به‌خاطر این بود که برانکو اسکلت اصلی تیمش را حفظ کرد، اما شما این کار را نکردید و به‌نظر می‌آید آینده سخت‌تری در انتظار شماست، گفت: به عقیده من پرسپولیس هم فصل پیش زیاد تغییرات داشت و امسال اسکلت خود را حفظ کرد. عقیده من این است پرسپولیس بیشتر به خاطر صبوری هوادارانش نتیجه گرفت. به‌طور مثال در بازی برگشت پرسپولیس با نفت وقتی بازی را بردیم من در ورزشگاه ماندم ببینم عکس‌العمل هواداران پرسپولیس چیست، اما دیدم آنها 10 دقیقه برانکو را تشویق کردند. به‌هر حال ما دوست نداریم در تیم‌مان فضای ناامیدی به وجود بیاوریم و اعتقاد داریم در آینده تیم خیلی خوبی خواهیم شد. قول می‌دهم خیلی زود اوج بگیریم.

کنعانی‌زادگان جراحی کند مدافع جدید جذب می‌کنیم

منصوریان در پایان در مورد خط دفاع تیمش که در سه بازی اخیر گل‌های مشابه دریافت کرده است، گفت: بله ما سه گل مشابه خوردیم و این ایرادی است که باید آن را برطرف کنیم. ما به‌دنبال این هستیم که ببینیم وضعیت کنعانی‌زادگان چه می‌شود و آیا لازم است که او عمل کند یا نه. اگر کارش به عمل بکشد قطعاً یک دفاع جذب خواهیم کرد و در پست دفاع چپ هم ما تغییرات زیادی داشته‌ایم، اما در نهایت به یک گزینه خوبی رسید‌ه‌ایم. یعقوب کریمی که قبلاً هم در دفاع چپ بازی کرده در این پست جواب داده و ما را حسابی امیدوار کرده است.