انتظارات برای طلای المپیک پایان می یابد؟!

ساعات ابتدایی بامداد روز شنبه لحظاتی مهم برای ورزش ایران در المپیک ریو خواهد بود.  کیانوش رستمی وزنه بردار دسته 85 کیلوگرم به روی استیج خواهد رفت تا رکورددار این دسته در جهان تلاش خود را برای کسب اولین مدال ایران به کار بگیرد.

 

او در آخرین تلاش خود رکورد جهان را در تهران جابجا کرده بود و قبل از اعزام او به المپیک از کیانوش رستمی به عنوان اولین امید طلای ایران در ریو یاد می کردند. حالا او از ساعت 2:30 بامداد روز شنبه به انتظارات پایان می دهد و با حضورش روی استیج شاید اولین طلای ایران را به همراه داشته باشد.

 

در دسته ای که او وزنه ها را از زمین خواهد کند، ورزشکاران روسی بودند که حالا محروم هستند اما این موضوع تفاوت چندانی برای کیانوش نخواهد داشت چراکه او رکورددار وزن خود است و اختلاف قابل توجهی با رقبای خود در رکورد دارد.

 

از المپیک سیدنی به بعد وزنه برداری همیشه برای ایران همراه با مدال طلا بوده است و تنها ٢٠٠٨ پکن جای این مدال خالی بود. بار مدال آوری های وزنه برداری در المپیک های اخیر روی شانه های حسین رضازاده و بهداد سلیمی بوده است که در این بین حسین توکلی با طلا، کیانوش رستمی و نواب نصیرشلال با نقره های شان این رشته را به پرمدال ترین ورزش ایران در المپیک تبدیل کرده اند.

 

اولین مدال ایران در تاریخ المپیک به ١٩٤٨ لندن بازمی گردد که در دستهه ۶۰ کیلوگرم توسط جعفر سلماسی به دست آمد و آخرین مدال هم یک طلا و یک نقره رستمی و سلیمی بود.