مقابل حریف بریتانیایی به سجاد چه خواهد گذشت؟

سجاد مردانی تکواندوکار 80+ کیلوی ایران در اولین مبارزه خود بردی جالب داشت و با نتیجه 16 بر یک پیتا نیکولاس تونگایی را شکست داد که حریف او هم در روز افتتاحیه و هم در مبارزه با سجاد پرماجرا ظاهر شد. او بعد از اینکه بدون لباس پرچم کشورش را حمل می‌کرد، توجهات را به سمت خودش کشید و در دیدار با ستاره تکواندوی ایران بعد از اینکه یک امتیاز گرفت لحظاتی را به خوشحالی پرداخت.

 

حالا سجاد در دومین دیدار خود برای راهیابی به جمع 4 تکواندوکار برتر المپیک کار سختی را پیش رو دارد. ماهاما چو بریتانیایی حریف بعدی او خواهد بود. با اینکه ماهاما عناوین قاره ای ندارد اما همیشه در مسابقات گرند پری، یک پای سکو بوده است و حریف دست و پا بسته ای نخواهد بود. نماینده انگلیس در گرندپریکس منچستر 2013 طلا گرفت و در سال 2014 در مسابقات گرندپریکس موفق به کسب یک نقره و یک برنز شد. او در گرندپریکس 2015 روسیه نیز به مدال برنز رسید.

 

از طرف دیگر بریتانیایی‌ها با 25 طلا رقابت نزدیکی با چین و آمریکا دارند  و حالا جایگاه دوم را در اختیار دارند که در المپیک‌های گذشته این جایگاه کمتر برای آنها به دست آمده بود. بریتانیایی‌ها در ریو عالی ظاهر شدند و تلاش عجیبی برای کسب طلا دارند که این مساله قطعا کار سجاد در دیدار امشب را سخت خواهد کرد.