رضا خالقی فر درباره پیوستنش به گسترش فولاد اظهار داشت: خدا را شکر می کنم. انتخاب بسیار خوبی داشتم. می خواستم بهترین تصمیم را بگیرم. گسترش فولاد تیمی بود که همه شرایط ایده آل را برای من داشت و خوشحالم که به این تیم پیوستم. 

 

وی درادامه افزود: آقای کمالوند شخصا با من مذاکره کردند و متاسفانه من در پرسپولیس یکی از مشکلاتم این بود که در پست اصلی ام بازی نمی کردم. در گفت و گو با آقای کمالوند به ایشان گفتم که می توانم در پست های وینگر و فوروارد نوک به میدان بروم. دیروز هم در بازی دوستانه ای که داشتیم در پست وینگر به بازی گرفته شدم. 

 

بازیکن فصل پیش پرسپولیس در ادامه درباره ضعف خط حمله گسترش علیرغم حضور مهاجمان سرشناس خاطرنشان کرد: تیم ما مهاجمان خوبی دارد اما از طرفی خیلی از بازیکنان به تازگی به این تیم اضافه شدند و نیاز به زمان دارند که خودشان را با بقیه هماهنگ کنند. شیمبا مهاجم گلزنی است و همه این را می دانند. محمدرضا خلعتبری، محمدامین درویشی و داریوش شجاعیان هم بازیکنان بسیار خوب و شناخته شده ای هستند و بدون شک می توانند به تیم کمک کنند. من هم سعی می کنم در کنار این بازیکنان به بهبود عملکرد خط حمله گسترش کمک کنم.

 

وی درباره گرفتن رضایتنامه اش از پرسپولیس بیان داشت: من 200 میلیون از پرسپولیس طلب داشتم. 50 میلیون آن را گرفتم و بقیه را به خاطر گرفتن رضایتنامه به آنها بخشیدم. سختی های زیادی کشیدم اما امیدوارم در گسترش فولاد به موفقیت برسم. 

 

بازیکن اسبق پرسپولیس درباره آمادگی بدنی اش افزود: تقریبا دو هفته است که به جمع تیم اضافه شده ام. به خاطر اینکه تقریبا نیم فصل دور از میادین بودم کمی از لحاظ بدنی ناآماده بودم اما با تمرینات ویژه ای که کمالوند و پزشک تیم برایم ترتیب دادند کم کم به مرز آمادگی نزدیک می شوم. هنوز از بقیه بچه ها عقب هستم اما سعی می کنم تا چند روز باقیمانده به شروع دوباره لیگ به شرایط آرمانی برسم.

 

خالقی فر در پایان گفت: چند پیشنهاد سنگین لیگ یکی داشتم اما می خواستم در لیگ برتر به فوتبالم ادامه دهم. حالا در گسترش فولاد هستم و قرار است شماره 70 را بر تن کنم. امیدوارم بتوانم دوباره به روزهای اوجم برگردم و کمک حال گسترش فولاد باشم.