بازیکن کلیدی کی روش کسی نیست جز دژاگه!

مرد پرتغالی معتقد است راحت‌ترین راه باز کردن دروازه تیم چند ملیتی قطر این گونه ضربات است که در دنیای فوتبال ۷۵ درصد گل‌ها از این راه به ثمر می‌رسد. بازیکن کلیدی ایران برای استفاده از این ضربات اشکان دژاگه است. کاپیتان دوم تیم ملی ایران که اولین بار برابر همین قطر پیراهن تیم ایران را پوشید و تنها ۵ دقیقه پس از شروع مسابقه دروازه حریف را باز کرد. او نیمه دوم هم از روی ضربه ایستگاهی و به صورت مستقیم به قطر گل زد. اشکان دژاگه در حال حاضر تنها بازیکن تیم ملی ایران محسوب می‌شود که موفق شده دوبار دروازه این حریف عربی را باز کند.

او از لحاظ فیزیکی در شرایط ایده‌آلی به سر می‌برد و با وجود بازی در لیگ قطر توانسته آمادگی جسمانی فوق‌العاده خود را حفظ کند. ستاره ایرانی العربی در تمرینات چند روز اخیر حرکات انفجاری انجام می‌دهد، دریبل می‌زند و شوت‌هایش زوزه‌کشان به تور دروازه می‌نشیند تا قند توی دل سرمربی تیم ملی آب شود. شاید به همین خاطر باشد که کارلوس کی‌روش مأموریت زدن ضربات ایستگاهی و کرنرها به ویژه از سمت راست زمین حریفان را به اشکان دژاگه سپرده است. این خبر بسیار امیدوارکننده است. اینکه اشکان دژاگه به رغم حضور در العربی و لیگ قطر توانسته آمادگی‌اش را حفظ کند و باز هم نفر اول تیم ملی باشد. این در حالی است که خیلی‌ها - حتی قطری‌ها - سردار آزمون را خطرناک‌ترین بازیکن ایران می‌دانند.

حالا آمادگی اشکان دژاگه می‌تواند حریف را غافلگیر کند. شاید قطری‌ها اشکان را در لیگ ستارگان ارزیابی کرده باشند و به غلط تصور کنند او در سطح سابق نیست اما این بازیکن با دستورات تاکتیکی و اعتماد کارلوس کی‌روش به همان بازیکن خطرناک سابق تبدیل شده است.

نکته قابل تأمل دیگر در مورد اشکان دژاگه این است که او نسبت به سابق یک تفاوت عمده پیدا کرده است. او دیگر یک بازیکن ساکت و کم‌حرف نیست. اشکان در تمرینات اخیر تیم ملی با دیگر بازیکنان صحبت می‌کند، جوان‌ترها را راهنمایی می‌کند و حتی فریاد می‌کشد تا نشان دهد یک کاپیتان و لیدر برای تیم ملی است.