نیکبخت: به جای ما قطر چَک اول را زد

علیرضا واحدی‌نیکبخت در مورد پیروزی تیم ملی ایران مقابل قطر گفت: جدا از نتیجه‌ای که به‌دست آوردیم و اتفاقاً خیلی هم دلچسب بود، از نظر فنی عملکرد خوبی نداشتیم. از ابتدای بازی استرس زیادی روی بازیکنان وجود داشت و بازی را بد شروع کردیم. وقتی ایران میزبان است همیشه باید چک اول را بزند و حریف را تحت‌ِفشار قرار دهد، ولی این قطر بود که چک اول را به ما زد.

مدافع - هافبک پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان ادامه داد: این درست است که قطر از بازیکنان چندملیتی استفاده می‌کرد، ولی این دلیل نمی‌شود که مقابل آنها نمایش ضعیفی داشته باشیم. البته در نیمه دوم با تعویض‌هایی که کی‌روش انجام داد شرایط بهتر شد، هرچند که معتقدم رضا قوچان‌نژاد باید از ابتدا بازی می‌کرد. ما بازی را بردیم، ولی تیم ملی باید برای بازی‌های آینده ضعف‌هایش را کمتر کند.

وی راجع به اعتراض‌های کی‌روش در کنار خط و انتقادهایی که از این مربی صورت گرفته است، اظهار داشت: به‌هر حال از اول مشخص بود که داور ضعیف است، ولی نباید حرکات جنجالی انجام می‌دادیم. به‌هر حال خیلی‌ها می‌دانند که روی فوتبال ایران بیش از حد زوم شده است و باید این اعتراض‌ها حساب‌شده باشد. من معتقدم هیچ‌کدام از مربیان قبلی تیم ملی رفتارهای کی‌روش را انجام نداده بودند. من با مربیان زیادی کار کرده‌ام، ولی چنین اعتراض‌هایی ندیده بودم.

واحدی‌نیکبخت در واکنش به حرکات جواد نکونام که بخش مهمی از حاشیه‌های این بازی را به‌همراه داشت، خاطر نشان کرد: تلویزیون که چیزی نشان نداد، ولی فکر می‌کنم در مجموع باید حواس‌مان به خیلی از چیزها باشد.

مدافع - هافبک پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان در پایان راجع به دیدار روز سه‌شنبه مقابل چین تصریح کرد: من خلاصه بازی این تیم مقابل کره‌جنوبی را دیدم و معتقدم آنها عملکرد خوبی داشتند. در مجموع معتقدم که گروه ایران سخت نیست و باید از موقعیت‌های خود استفاده کنیم. امیدوارم که در چین هم امتیاز بگیریم.