ستاره محبوب کی روش مرد روزهای حساس

" عجب گوچی ایییییییییی داریم ما" عادل فردوسی پور اینگونه احساسش را نسبت به گل شماره 16 تیم ملی در دقایق تلف شده بازی مقابل قطر نشان داد. گوچی که بعد از پیشرفت فوق العاده سردار آزمون در خط حمله تیم ملی دیگر جایی در بین نفرات اصلی ندارد، پنج شنبه شب دوباره نشان داد که در زدن ضربات آخر فوق دکترا دارد و استاد به ثمر رساندن گلهای حساس است. قوچان نژاد که جلوی قطر موفق شد چهاردهمین گلش در بیست و نهمین بازی ملی اش را به ثمر برساند، تا امروز بارها و بارها توانسته با گلهای حساسش، فوتبالدوستان ایرانی را به هوا پرتاب کند! گوچی پیش از قطر، در بازی دیگر هم گلهای فوق العاده حساسی به ثمر رسانده بود که بد نیست آنها را با هم مرور کنیم:

 

 

1- مقدماتی جام جهانی 2014: ایران برای رسیدن به برزیل بدون هیچ اما و اگری باید از سه بازی آخرش مقابل قطر، لبنان و کره جنوبی 9 امتیاز کامل را می گرفت. تیم ملی که در تهران نتوانسته بود، قطر را شکست در حالی به دوحه رفت که کارلوس کی روش به دلیل محرومیت نمی توانست کنار زمین باشد و از روی سکو و در کنار نلو وینگادا تیم را هدایت می کرد. در آن بازی قطری ها در نیمه اول می توانستند دروازه ما را باز کنند اما از خوش شانسی رحمان احمدی، توپ بازیکن قطر به تیر دروازه خورد. در ادامه بازی و در دقیقه 66، رضا قوچان نژاد به صورت اتفاقی با دروازه بان حریف تک به تک شد و با یک ضربه مطمئن سه امتیاز آن بازی را به تیم ملی هدیه کرد.

 

2- مقدماتی جام جهانی 2014: دیدار برگشت ایران و کره. کره ای ها که از میزبانی ایران در دیدار رفت گلایه های زیادی داشتند می خواستند جلوی چشم تماشاگران خودی انتقام شکست دور رفت از کی روش و شاگردانش را بگیرند. بازی کلا در اختیار کره بود و ایران چشم به ضد حملات داشت. دقیقه 60 بازی بود که آندو توپ را از زمین خودی به زمین کره ای فرستاد. مدافع حریف در کنترل توپ ناموفق عمل کرد تا توپ دست گوچی بیفتد و پای چپ عالی او، سند صعود تیم ملی به جام جهانی را امضا کند تا کره ای ها باز هم در شکست کی روش و شاگردانش ناکام باشند.

 

3- جام ملتهای آسیا: آخرین دیدار تیم ملی در مرحله گروهی مقابل امارات برگزار شد. ایران که در دو بازی قبلی اش بحرین و قطر را شکست داده بود، در آخرین دیدار به مصاف عمر عبدالرحمان و هم تیمی هایش رفت. خبری از گوچی در ترکیب اصلی نبود و سردار آزمون به مانند بازی مقابل قطر، از ابتدا در زمین حضور داشت. دقیقه 72، کی روش گوچی را به جای سردار وارد زمین کرد. 90 دقیقه تمام شده بود و به نظر می رسید که بازی با تساوی بدون گل تمام شود اما در دقیقه 91 ایران صاحب یک ضربه کرنر شد. اشکان توپ را فرستاد که دفاع امارات آن را برگرداند. توپ برگشتی را آندو با یک ضربه عجیب به سمت دروازه زد و در شرایطی که به نظر می رسید، دروازه بان امارات توپ او را بگیرد، گوچی در میانه راه و با یک ضربه سر، ایران را صاحب سومین برد متوالی اش در جام ملتها کرد

 

4- مرحله حذفی جام ملتها: ایران و عراق در مرحله حذفی به هم خوردند. سردار آزمون گل اول را در دقیقه 24 به ثمر رساند اما در انتهای نیمه اول اتفاقی افتاد که جریان بازی را به سود عراق برگرداند. داور استرالیایی بازی در تصمیمی بحث برانگیز، مهرداد پولادی را از زمین مسابقه اخراج کرد تا ایران بازی را ده نفره ادامه دهد. عراق در ابتدای نیمه دوم بازی را به تساوی کشاند. قوچان نژاد در دقیقه 84 به جای دژاگه وارد زمین شد. بازی به وقت اضافه کشیده شد. عراق در دقیقه 93 گل دوم را زد که پورعلی گنجی در دقیقه 103 بازی را به تساوی کشاند. در دقیقه 116، مرتضی به حریف یک پنالتی داد تا عراق بازی را 2-3 کند. در شرایطی که به نظر می رسید این دیدار با برتری عراق به پایان برسد، در دقیقه 118 و روی یک ضربه کرنر، رضا قوچان نژاد از شلوغی جلوی دروازه عراق نهایت استفاده را برد و با یک ضربه سر بازی را به تساوی کشاند تا پیمان یوسفی بگوید که این ایران قصد حذف شدن ندارد.