محسن خلیلی، مربی تیم نفت تهران  درباره آخرین وضعیت تیم نفت گفت: از آنجایی که تمرینات تیم ما پیش از شروع فصل خیلی دیر آغاز شد و فرصت کوتاهی برای آماده کردن تیم در اختیار کادرفنی بود، تعطیلات لیگ خیلی به نفع ما بود و باعث شد تا با برنامه‌ریزی مناسبی که داشتیم، عقب ماندگی ابتدای فصل را در این وقفه چند هفته‌ای و با اردوی خوبی که در سرعین برگزار کردیم، جبران کنیم. در این اردو تمرینات خوب بدنی را انجام دادیم و سه بازی دوستانه هم برگزار کردیم که خیلی مفید بودند. امروز هم یک بازی دوستانه با ذوب‌آهن انجام می‌دهیم و بعد از آن دیگر کارهای مرور تاکتیک خواهیم داشت تا برای بازی هفته پنجم در شرایط ایده‌آل قرار بگیریم.

او ادامه داد: با توجه به شرایطی که اول لیگ داشتیم می‌دانستیم که در چهار هفته اول و تا قبل از این وقفه کار کمی دشوار خواهد بود. اما با شرایطی که الان داریم بسیار امیدواریم که بتوانیم از بازی مقابل صنعت نفت آبادان در هفته پنجم که بازی خیلی سختی هم خواهد بود، با شرایطی بهتر و در فرمی مناسب لیگ را دوباره شروع کنیم و بتوانیم ۳ امتیاز مهم را کسب کنیم.

دستیار علی دایی همچنین درباره پیروزی تیم ملی مقابل قطر در اولین گام از مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ عنوان کرد: بازی اول در این مسابقات اهمیت زیادی دارد که خوشبختانه ما توانستیم در اولین بازی با خوش‌شانسی مقابل قطر پیروز شویم و ۳ امتیاز بسیار مهم را بدست بیاوریم. باید قبول کنیم که تیم ملی زمان کافی و مناسبی برای آماده‌سازی نداشت و من امیدوارم برای بازی‌های بعدی تعامل خوبی میان تیم ملی و باشگاه‌ها بوجود بیاید تا تیم ملی در دیدارهای بعد خود شرایط بهتری داشته باشد. بازی مقابل قطر برای ما بار فنی نداشت و عملکرد خوبی نداشتیم. در گردش توپ در زمین ضعیف عمل کردیم و در خلق موقعیت هم زیاد موفق نبودیم. گل اول را هم روی هوش قوچان نژاد و البته خوش‌شانسی زدیم.

او ادامه داد: بازی مقابل قطر به ما نشان داد که تیم ملی ضعف بازیسازی دارد و نبود یک پلی‌میکر در میانه میدان تیم بسیار به چشم آمد. جای خالی علی کریمی و بازیکنانی مثل او هنوز در تیم ملی پر نشده است و ما کسی را نداریم که بتواند نبض بازی را برای ما در اختیار بگیرد. البته باید خوشحال باشیم که بازیکنی مثل جهانبخش را در ترکیب داریم که توانایی زیادی دارد، اما با این حال از این هم نباید غاقل باشیم که نبود یک هافبک طراح ضعف اساسی تیم ملی در برهه کنونی است.

مهاجم پیشین تیم ملی راجع به بازی سه‌شنبه تیم ملی برابر چین هم گفت:« بازی خارج خانه در این مسابقات اهمیت کمتری نسبت به بازی‌های خانگی ندارد. اگر بتوانیم در این بازی برنده شویم واقعاً عالی است، اما با این حال نباید ریسک کنیم و باید با احتیاط عمل کرد. بازی با قطر یک دیدار تدارکاتی خوب بود برای بازی سخت خارج از خانه مقابل چین. در بازی اول شاید برخی از بازیکنان به دلیل نا‌آماده بودن عملکرد خوبی نداشتند، اما حالا برای بازی دوم قطعاً شرایط تیم بهتر خواهد و می‌توانیم با انجام یک بازی منطقی و بسته چین را هم در زمین خودش شکست بدهیم.

وی افزود: من واقعاً امیدوارم در این بازی دیگر مشکلات داوری را نداشته باشیم و شرایط طوری نباشد که داور با بد سوت زدن موجب عصبی شدن بازیکنان و کادرفنی تیم ملی شود. البته نیمکت‌نشینان ما هم از مربیان گرفته تا بازیکنان باید صبورتر باشند و نباید طوری رفتار کنند که کشورهای دیگر فکر کنند ما تیم پرحاشیه‌ای در فوتبال هستیم.

محسن خلیلی در پایان با اشاره به سخت بودن کار تیم ملی برای صعود به جام جهانی گفت: یک زمانی ما قدرت اول آسیا بودیم و نگرانی از بازی مقابل تیم‌های عربی نداشتیم. اما حالا می‌بینیم کشورهای دیگر چقدر پیشرفت کرده‌اند و فاصله بقیه با ما تا چه حد کم شده است. به همین دلیل کار ما برای صعود بسیار سخت است و اگر می‌خواهیم بدون اما و اگر صعود کنیم باید با همه توان تلاش کنیم. قطر با برنامه‌ریزی خوبی که داشته و هزینه زیادی که کرده است بسیار پیشرفت کرده و دیدم که تا چه اندازه کار را برای ما در تهران سخت کردند. قطر به خوبی به ما نشان داد فوتبال دیگر کشورها که در گذشته از ما بسیار عقب بودند تا چه حد پیشرفت کرده‌ است و ما اگر خواهان صعود به جام جهانی هستیم باید خیلی بیشتر از اینها تلاش کنیم.