طارمی نجات پیدا کرد

مهدی طارمی که مانند رامین رضاییان به تیم ریزه اسپور ترکیه پیوسته بود برخلاف هم تیمی اش قراردادش را یکطرفه فسخ کرد و به ایران و پرسپولیس برگشت.

بندی در قرارداد طارمی وجود داشته که اعتبار قرارداد او با ریزه اسپور مانند رامین رضاییان منوط به صدور ITC بوده و این بازیکن از همین بند استفاده کرده و به پرسپولیس برگشته است.

پس از بازگشت طارمی به پرسپولیس اخبار متعددی درخصوص احتمال جریمه سنگین ۲ میلیون دلاری این بازیکن و یا محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات مطرح شد اما حالا فرصت نقل و انتقالات اروپا به اتمام رسیده و تاکنون ریزه اسپور درخواستی برای صدور ITC نداشته و شکایتی انجام نداده و دیگر خطری مهدی طارمی را تهدید نمی کند.

دلیل اطمینان وکیل طارمی زمانی که رسانه ها خبر از احتمال محرومیت طارمی می دادند این بود و باشگاه ریزه اسپور هم اطلاع داشت اعتبار قراردادش منوط به صدور ITC است و زمانی که پرسپولیس برای صدور ITC این بازیکن اقدام نکرده این قرارداد خود به خود اعتبار ندارد و به همین خاطر ماجرا را پیگیری نکرد.

ریزه اسپور به خاطر اینکه جدایی رضاییان از پرسپولیس مسئله دار بود این بند را در قرارداد گذاشت و درست مانند همین قرارداد برای طارمی هم به اجرا درآمد و امضا شد. در واقع رامین رضاییان که خیلی ها او را عامل اصلی جدایی طارمی از پرسپولیس می دانستند با این بند باعث شد طارمی از ریزه اسپور جدا شود و در صورتی که این بند وجود نداشت باشگاه ترکیه ای ادعای خسارت می کرد.

در حال حاضر پنجره نقل و انتقالات بسته شده و باشگاه ریزه اسپور درخواست صدور ITC نکرده و عملا محرومیت احتمال طارمی کاملا منتفی است.