داورِ استقلالی عصبی‌ام کرد

صمد مرفاوی درباره شکست دو بر صفر تیمش مقابل استقلال در دیدار تدارکاتی اظهار داشت: می‌توانستیم در این مقطع بازی سبک‌تری برگزار کنیم، اما دوست داشتیم محک جدی بخوریم. به همین دلیل استقلال را انتخاب کرده و از دو هفته پیش هماهنگی‌‌های لازم را انجام دادیم. این بازی هم برای صبا و هم استقلال بازی خوبی بود. به لحاظ فنی خیلی چیزها بدست آوردیم و امیدوارم در دیدار هفته پنجم مقابل ذوب‌آهن از این تجربه استفاده کنیم.

وی در مورد استقلال عنوان کرد: با توجه به اینکه سرمربی تیم دیگری هستم، نمی‌توانم در رابطه با استقلال صحبت کنم. به این معنا نیست که استقلال را ندیده باشم، اما بیشتر به فکر تیم خودم بودم. همانطور که ما نکات خوبی از این بازی گرفتیم، استقلالی‌ها نیز چنین شرایطی داشتند.

سرمربی صبا در خصوص اینکه انتقادات زیادی از استقلال و عملکرد بازیکنان جدید این تیم می‌شود، گفت: همانطور که گفتم حرفه‌ای نیست که درباره تیم دیگری نظر بدهم. استقلال تیم پرطرفدار و ریشه‌داری است و شرایطش بهتر خواهد شد. روز گذشته با دوستان قدیمی دیداری تازه و از خاطرات گذشته صحبت کردیم. امیدوارم شرایط استقلال در ادامه لیگ بهتر شود.

مرفاوی با انتقاد از داور این دیدار عنوان کرد: داور بازی فرزند جواد قراب پیشکسوت استقلال بود که خانوادگی از قدیم استقلالی بودند و هستند. بنابراین گرایش داور به سمت استقلال بود و کمی ما را اذیت کرد. نمی‌خواهم شکست را گردن داور بیندازم، اما از تصمیمات او عصبی و ناراحت شدم. وقتی قرار است دو تیم لیگ برتری بازی کنند، نباید از داوری استفاده می‌شد که به یک تیم گرایش داشته باشد.

وی در ادامه گفت‌وگو با تسنیم در خصوص برتری دو بر صفر تیم ملی ایران مقابل قطر در انتخابی جام جهانی 2018 روسیه گفت: خدا را شکر می‌کنم که سه امتیاز بازی نخست را گرفتیم. خدا به دل هوادارانی نگاه کرد که به ورزشگاه آمده و تیم ملی را تشویق کردند. قطری‌ها تا دقیقه 93، فوتبال منظم و منطقی را به نمایش گذاشتند. طبیعی بود که همه دوست داشتیم ایران ببرد و خدا را شکر این اتفاق افتاد، اما نمی‌توان به راحتی از قطر گذشت که به لحاظ فنی منطقی‌تر از ایران بازی کرد.

سرمربی صبای قم خاطرنشان کرد: اگر اشتباه دروازه‌بان نبود، قطر یک امتیاز از ایران گرفته بود. امیدوارم تیم ملی در دیدارهای آینده نیز امتیازات لازم را بگیرد و به جام جهانی صعود کند. درست است که امروز وقت انتقاد کردن نیست، اما بعضی از حرف‌ها را می‌شنویم که عجیب است. می‌گویند قطری‌ها روی اعصاب ما بوده و وقت‌کَُشی می‌کردند، در صورتی که قطر به لحاظ فنی وقت بازی را گرفت نه اینکه وقت را تلف کنند. آنها با پاس‌هایی که می‌دادند، زمین بازی را از ایران گرفتند و اجازه کار تاکتیکی را ندادند. همین مسئله باعث شده بود که اعصاب بازیکنان ایران بهم بریزد.

مرفاوی در واکنش به رفتارهای جواد نکونام در این دیدار گفت: نکونام فوتبالیست بزرگ و کاپیتان تیم ملی بوده و پرافتخار. باید به او حق بدهیم که نشستن روی نیمکت تیم ملی آن هم برای نخستین بار سخت بوده و ممکن است احساسات بر منطق غلبه کند. نکونام هنوز خودش را به عنوان فوتبالیست می‌بیند و عادت به مربیگری ندارد. در صورتی که دوران مربیگری با بازیگری فرق دارد. فیزیک نکونام مانند یک فوتبالیست است نه مربی بنابراین حرف او را قبول می‌کنم که نتوانسته خودش را روی نیمکت کنترل کند.