میرشاد ماجدی درباره دیدار تیم ملی ایران در خانه چین اظهار داشت: «ما با اندوخته 3 امتیازی به مصاف چین می‌رویم و حریف شرایطش کاملا با ما متفاوت است. آنها اولین بازی خود را باخته اند و نمی‌خواهند در خانه هم امتیاز از دست بدهند. مسلما وضعیت روحی و روانی تیم ما بهتر است و باید از این موضوع در جریان بازی به درستی استفاده کنیم. سرمربی تیم و بازیکنان باتجربه می‌توانند در این باره به جوانترها کمک کنند.»

 

او ادامه داد: «من فرصت این را داشتم که به طور کامل بازی تیم ملی چین را برابر کره جنوبی ببینم. چینی ها تیمی کاملا زهردار است که از اندک فرصت ها نهایت استفاده را می‌برند. سرعت انتقال توپ آنها از خط دفاع به خط حمله بسیار زیاد است. قطعا از اشتباهات خود برابر کره درس گرفته اند و می‌آیند تا برابر ما بازی بهتری را ارائه کنند. بازیکنان تیم ملی چین دوست ندارند که فرصت حضور در جام جهانی را از دست بدهند و برای همین فشار زیادی به تیم ما وارد می‌کنند تا به هدفی که دارند، برسند.»

 

وی با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم چینی ها دروازه ما را باز کنند، عنوان کرد: «تیم چین در ضدحمله سرعت بالایی دارد. ما تا زمانی که اجازه ندهیم آنها به گل برسند، سوار بر بازی هستیم و حتی می‌توانیم دروازه تیم چین را باز کنیم. باید برنامه حساب شده ای برای مهار سرعت تیم چین داشته باشیم و آن را به درستی در زمین پیاده کنیم. البته کی‌روش مربی است که نشان داده به خوبی راه گل نخوردن را به شاگردانش آموخته است. اگر به خوبی بتوانیم ارتباط خطوط میانی و هافبک چین را قطع کنیم به احتمال زیاد می‌توانیم برابر چین امتیاز بگیریم. معتقدم که کسب یک امتیاز از خانه چین عملکرد مناسبی است و مسلما اگر برنده شویم که فوق العاده کار کرده ایم.»

 

کارشناس فوتبال ایران در مورد نبود یک بازیساز در تیم کی‌روش بیان کرد: «این ضعف کلی فوتبال ماست. متاسفانه در لیگ خود بازیکنی نداریم که توپ های مناسبی در اختیار مهاجمان قرار دهد و نباید کی‌روش را مقصر بدانیم. فوتبال ایران فاقد یک بازیساز خلاق است و برای همین هم سرمربی تیم ملی روش های دیگری را برای گلزنی انتخاب می‌کند. امیدوارم تیم ملی بتواند به جام جهانی صعود کند و تا آن زمان از بین استعدادهای فوتبال کشور یک بازیساز خوب به تیم ملی راه پیدا کند.»

 

ماجدی در مورد بازی دور از انتظار احسان حاج صفی و رامین رضاییان برابر قطر و اینکه آنها برابر چین می‌توانند برای تیم ملی مثمرثمر نباشند، تصریح کرد: «این دو نفر به خاطر آنکه در رقابت های لیگ حضور نداشتند از فرم مسابقه دور بودند. مسلما از روز بازی قطر تا امروز که برابر چین بازی داریم، معجزه ای رخ نداده و نمی‌توان انتظار داشت که حاج صفی و رضاییان در صورت قرار گرفتن در ترکیب اصلی بهترین بازی را انجام دهند. این برعهده کی‌روش است که تیمش را به گونه ای به زمین بفرستد که بازیکنی دچار اشتباه نشود. قطعا اگر بازیکنان به خوبی همدیگر را پوشش دهند، می‌توان ضعف ها را پوشش داد. بعید می‌دانم سرمربی تیم ملی راه حل مناسبی برای ضعف های تیمش نداشته باشد.»