از امروز در اختیار پرسپولیس و بازیکن این تیم هستم

علیرضا بیرانوند درباره شرایط تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران مقابل تیم‌ ‌ملی فوتبال چین و همین طور دو بازی پیش روی ایران مقابل ازبکستان و کره جنوبی صحبت کرد. دروازه‌بان پرسپولیس همچنین به حساسیت دیدار این هفته‌ تیمش مقابل تراکتورسازی اشاره کرد و گفت‌ اگر می‌خواهیم قهرمان لیگ شویم، باید سه بازی پیش‌رو را با پیروزی پشت‌سر بگذاریم.

ابتدا درباره دیدار ایران مقابل چین صحبت کنید. بازی چطور بود؟

بازی خوبی را مقابل چین به نمایش گذاشتیم و در حالی که می‌توانستیم سه امتیاز این بازی را بگیریم اما این اتفاق رخ نداد. فرصت‌های خوبی روی دروازه حریف خلق کردیم که این فرصت‌ها به گل تبدیل نشد. البته چینی ها هم تیم بسیار خوبی نشان دادند. آنها در دیدار مقابل کره و به میزبانی کره سه بر دو شکست خوردند. در حالی که در دقایق پایانی حتی می‌توانستند بازی را به تساوی بکشند. با این حال فکر می‌کنم که ما بازی بهتری مقابل چین به نمایش گذاشتیم.

آیا شرایط جوی در عملکرد ملی‌پوشان تاثیرگذار بود؟

بدون شک شرایط جوی تاثیرات زیادی در عملکرد ملی‌پوشان داشت. هوا رطوبت بالایی داشت و بسیار گرم بود. چینی‌ها هم ۳۰ ‌دقیقه قبل از آغاز بازی و همین طور در بین دو نیمه زمین را آبیاری کردند که این موضوع باعث شد زمین بسیار نرم شود و سرعت بازی را بگیرد.

در بازی‌های آینده دو بازی سخت پیش روی ایران است. ابتدا باید در تاشکند به مصاف ازبکستان برویم و در ادامه در ورزشگاه آزادی مقابل کره جنوبی بازی کنید. این دیدارها را چطور ارزیابی می کنید؟

واقعا بازی سختی مقابل ازبکستان پیش‌رو داریم. این دو بازی پیش روی ما حکم مرگ و زندگی را برای ما دارد. بازی در تاشکند با توجه به این که مهمان هستیم برای ما سخت خواهد بود ولی ما فقط برای کسب سه امتیاز به میدان می رویم. می دانیم که حریفان ما هم پس از این که به تهران بیایند و مقابل ما بازی کنند کار سختی پیش‌رو دارند. با این حال ما برای کسب سه امتیاز به مصاف ازبکستان می رویم و سپس به تهران می آیم تا کره را شکست دهیم.

در دو بازی گذشته مسئولان وزارت ورزش  و جوانان و فدراسیون فوتبال کمک‌های زیادی به تیم‌ ‌ملی داشته و از تیم‌ ‌ملی حمایت کردند. آیا واقعا این حمایت‌ها به تیم‌ ‌ملی کمک کرد؟

قطعا حمایت‌های آنها باعث دلگرمی ماست. همان طور که شما گفتید در دو بازی گذشته مسئولان وزارت ورزش و جوانان، دولت و همین طور فدراسیون فوتبال حمایت‌های بسیار خوبی از تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران انجام داد. به طور مثال یک هواپیمای اختصاصی را در اختیار تیم‌ ‌ملی قرار دادند تا تیم‌ ‌ملی به راحتی سفرهایش را انجام بدهد. همین موضوع باعث شد تا ما سفر راحتی را به چین داشته باشیم و در بازگشت هم بدون کوچک‌ترین خستگی خودمان را آماده حضور در ترکیب تیم‌های باشگاهی‌مان کنیم. از همه مسئولانی که تا به امروز کمک کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم حمایت‌هایشان در بازی‌های آینده ادامه‌ داشته باشد. این را بدانید به غیر از حمایت مسئولان ما به حمایت همه جانبه مردم هم نیازمند هستیم. هواداران ایران باید از تیم‌ ‌ملی کشورشان حمایت کنند و به ما روحیه بدهند تا بتوانیم بازی‌های خوبی را به نمایش بگذاریم. ما مسیر سختی برای صعود به جام جهانی پیش‌رو داریم.  

هفت بازی ملی انجام دادید و این‌ در حالی است که فقط در یک بازی گل دریافت کردی، این یعنی در ۶ بازی کلین‌شیت داشتید.  

بله. همان طور که شما گفتید با کمک خدا و تلاش‌های یکه انجام دادم توانستم در ۶ بازی تیم‌ ‌ملی کلین‌شیت کنم. این واقعا برای من بسیار خوشایند است. واقعا زحمت کشیدم و تمرینات سختی را پشت سر گذاشتم تا بتوانم به این موفقیت برسم. خوشحال هستم که آقای کی‌روش به من اعتماد کرد تا بتوانم به این موفقیت برسم. مطمئن باشید در بازی‌های آینده هم اگر صلاح بدانند و من بازی کنم تلاشم را می‌کنم تا برای تیم‌ ‌ملی کشورم مفید باشم و جواب اعتماد کی‌روش را بدهم. اصلا دوست ندارم شماره یک تیم‌ ‌ملی  که به سختی به دست آورده‌ام را از دست بدهم.

از چه زمانی در تمرینات پرسپولیس شرکت می کنید؟

از امروز بعد از ظهر (چهارشنبه) به تمرینات پرسپولیس می روم تا در اختیار این تیم باشم تا شب گذشته من بازیکن تیم‌ ‌ملی بودم اما از الان در اختیار پرسپولیس خواهم بود و تمرکزم را فقط برای این تیم می گذارم. درست است که بازی سختی را روز گذشته انجام دادیم اما از حالا به بعد باید تمرکزمان معطوف به باشگاه‌های خودمان باشد. من هم از این قضیه مستثنی نیستم و مطمئنا با تمرکز کامل در تمرینات تیمم پرسپولیس شرکت می‌کنم.

در هفته‌های آینده سه بازی حساس پیش‌رو داریم. ابتدا باید در تبریز به مصاف تراکتورسازی بروید. این بازی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

بله. ما سه بازی بسیار حساس پیش‌رو داریم. اگر می‌خواهیم قهرمان شویم باید در این سه بازی به پیروزی برسیم. ما یک بازی بسیار سخت و حساس در تبریز پیش‌رو داریم اما مطمئنا برای کسب سه امتیاز به میدان خواهیم رفت. هیچ فرقی نمی‌کند که مقابل چه تیمی بازی می‌کنیم. چیزی که برایمان اهمیت دارد این است که برای پیروزی بازی کنیم. آقای قلعه‌نویی هم تیم بسیار خوبی را آماده حضور در لیگ کردند و مطمئنا کار ما برای بازی مقابل تراکتورسازی  سخت خواهد بود.