نیازی به اشاره به حساسیت بازی پارس جنوبی جم و سپیدورد رشت نیست. دو تیمی که فصل گذشته در لیگ 2 حاضر بودند اما عملکرد آنها در 5 هفته ابتدایی این فصل لیگ یک قابل دفاع و در حد تیم های مدعی صعود بوده است. پیش تر هم شاهد صعود تیم های دسته اولی به لیگ برتر بلافاصله بعد از حضور در لیگ یک یا یکی دو سال تجربه بازی در رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور بودیم و این نشان می دهد که باید این دست از تیم ها را جدی گرفت.

 

بازی های حساس این هفته کم نیست. بازی خونه به خونه – آلومینیوم اراک. با هدایت دو مربی ای که پیش تر تیم های خود را لیگ برتری کرده اند. علیرضا مرزبان و داوود مهابادی. باید اشاره ای هم به بازی ملوان بندر انزلی – اکسین البرز تیم صدر نشین داشته باشیم که حساس تر  و جالب تر از خود بازی برخورد محمد مایلی کهن و فیروز کریمی است. دو مربی ای که در برهه ای  از تاریخ فوتبال بیشتر مورد توجه بودند و شاید تصور نمی شد آنها را در لیگ یک ببینیم.

 

پیروزی ملوان در این دیدار ممکن است به قیمت از دست رفتن صدرنشینی تیم اکسین تمام شود.

 

به هر صورت  این جدال ها هفته ششم را به هفته جالب و جذابی تبدیل خواهد کرد. دیدار فجر سپاسی – نساجی هم حائز اهمیت است، هر چند که این دو تیم نشانی از تیم های خوب گذشته ندارند و به دلیل درگیر بودن با مشکلات مالی نمی توانند جدی و محکم برای صعود به لیگ برتر بجنگند. نتیجه بازی بادران و مس کرمان هم می تواند یکی از دو تیم را به ساحل آرامش برساند. اگر بادران موفق به کسب سه امتیاز شود تبدیل به یک مدعی جدی برای صعود به لیگ برتر خواهد شد اما در غیر اینصورت این تیم مس کرمان خواهد بود که اولین پیروزی اش را جشن می گیرد و ادامه مسیر می تواند برنامه ریزی بهتری برای آینده خود داشته باشد.

نگاهی می اندازیم به نه دیداری که این هفته در چارچوب هفته ششم رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور برگزار می شود.

 

مس رفسنجان - فولاد یزد؛ در جستجوی پیروزی

 

اگر چه مس رفسنجان سرانجام هفته گذشته و در بازی با نفت مسجد سلیمان امتیاز گرفت اما برای تیم مدعی صعود در فصل های گذشته کسب یک امتیاز از 5 بازی نمی تواند کارنامه خوبی باشد و تنها یک ادامه طوفانی است که می تواند بخشی از امتیازات از دست رفته را جبران کند. مس رفسنجان این هفته میزبان فولاد یزد است که هر دو تیم یک نقطه اشتراک دارند و آن عدم کسب پیروزی در هفته های سپری شده است. با این وجود تلاش هر دو تیم برای کسب سه امتیاز خواهد بود. طبیعتا مس رفسنجان با توجه به استفاده از شرایط میزبانی کار آسان تری را پیش رو دارد.

 

فجرسپاسی شیراز - نساجی مازندران؛ روزهای پر التهاب

 

فجر سپاسی روزهای پرالتهابی را پشت سر می گذارد. این تیم که فصل گذشته با وجود مشکلات مالی یکی از تیم های مدعی صعود تا روز پایانی بازی ها بود این فصل در نتیجه گیری ناموفق بوده و با کسب دو امتیاز از 5 بازی یکی از سه تیم کاندیدای سقوط است. هر چند برای همه تیم ها فرصت کافی برای جبران وجود دارد اما نمی شود منکر شد فجر سپاسی فصل را بد شروع کرده است و دلیل هم مشکلات مالی بوده است. فجر سپاسی امروز میزبان نساجی است. که در هر شرایطی برای امتیازی گیری و صعود به لیگ برتر تلاش می کند.

 

خونه به خونه مازندران - آلومینیوم اراک؛ تلاش مضاعف

 

خونه به خونه کمی از صدر جدول و مدعیان فاصله گرفته است. این شروع بر خلاف شروع علیرضا مرزبان در فصل گذشته و در تیم پیکان بوده است. تیم پیکان از همان شروع بازی ها یکی از مدعیان بود و در نهایت به عنوان تیم قهرمان به لیگ برتر صعود کرد. شناخت نسبت به تیم خونه به خونه بیشتر شده و حضور بازیکنان اسمی در ترکیب این تیم موجب شده تا حریفان با انگیزه زاید الوصفی به میدان بیایند. با این اوصاف خونه به خونه امروز و در همه بازی های پیش رو برای پیروزی باید تلاش مضاعفی داشته باشد. به خصوص امروز که حریف تیم خوب و مدعی آلومینیوم اراک است. با مربیگری داوود مهابادی.

 

خیبرخرم‌آباد - راه‌آهن یزدان؛ تیمداری در ناتوانی

 

دو تیم همسایه و وضعیت مشابه و در نیمه پایین جدول. هم بضاعت خیبر بیش از این است و هم تیم راه آهن یزدان. اما مشکلات مالی به این دو تیم اجازه نمی دهد روی توان فنی و هم چنین نمایش آن متمرکز شوند. در این صورت نمی شود آینده روشنی را برای این دو تیم ترسیم کرد. روزی تعصب از حرکت خواهد ایستاد چون فوتبال حرفه ای یعنی اینکه فوتبال حرفه است و بازیکن باید دستمزد بگیرد تا گذران زندگی داشته باشد در غیر اینصورت خیلی روزد انگیزه خود را از دست خواهد داد. هر چند تکاپوی دو باشگاه برای تیمداری با توجه به ناتوانی مالی در نوع خود جالب است.

 

بادران تهران - مس کرمان؛ به دنبال اولین پیروزی

 

این بازی یکی از بازی های حساس و حائز اهیمت هفته ششم است. جایی که بادران برای نزدیک تر شدن به صدر جدول برای کسب سه امتیاز بازی خواهد کرد و از سویی تیم مس کرمان هم همه تلاش خود را بکار می گیرد تا در نهایت پیروز شود. مس کرمان تیم فصل گذشته اکبر میثاقیان است و بی شک بازار دیده بوسی پیش از بازی داغ خواهد بود. البته با توجه به تغییراتی که مس در ترکیب داشته این طور نیست که بادران خود را از پیش برنده این دیدار بداند. برتری در مستطیل سبز  و بر اساس تلاشی رقم خواهد کرد که بازیکنان به نمایش می گذارند.

 

پارس جنوبی جم - سپیدرود رشت، تکرار پیروزی

 

 

پارس جنوبی جم و سپیدورد رشت که دو تیم صعود کننده از لیگ 2 به لیگ هستند شروع خیلی خوبی داشته اند به خصوص پارس جنوبی جم که یازده امتیاز اندوخته و یکی از تیم های بدون باخت و تنها تیم بدون گل خورده است. بی شک پارس جنوبی جم حتی در غیاب مهدی تارتار که این هفته محروم است برای پیروزی بازی خواهد کرد اما در آنسوی میدان شاید نتیجه مساوی برای تیم سپیدورد با توجه به اینکه در خانه حریف بازی می کند راضی کننده باشد. جالب اینکه دو تیم پیش از شروع فصل در یک بازی دوستانه به مصاف هم رفته بودند که در آن بازی پارس جنوبی جم با یک گل پیروز شد.

 

ملوان بندرانزلی - اکسین البرز؛ جدال حاجی مایلی و آقا فیروز

 

 

جدال محمد مایلی کهن و فیروز کریمی در نوع خود جالب است آنهم بعد از سال های سال. همه تلاش ملوان به این خاطر است که شکست هفته قبل در برابر ایرانجوان بوشهر جبران شود و در آنسوی میدان تیم اکسین البزر هم به پیروزی فکر خواهد کرد و تدوام صدرنشینی. ملوان در بازی های اخیر و هم چنین نتایجی که کسب کرده نشان داده علاقمند به ارایه بازی تهاجمی است و این حریف را هم به چنین نمایشی ترغیب می کند. این تفکر به سود فوتبال است و می تواند جذابیت بازی های لیگ یک را بیشتر کند. حتی اگر در نهایت آورده ای نداشته باشد.

 

گل‌گهر سیرجان - ایرانجوان بوشهر؛ جوان و جویای نام

 

 

گل گهر سیرجان صاحب موقعیت خوبی شده تا با کسب سه امتیاز بازی دوباره به در جمع تیم های بالانشین جدول جای بگیرد. هر چند که این فصل به نسبت فصل گذشته شروع خوبی داشته و با این روند دست کم دیگر دغدغه ماندن نخواهد داشت و حتی می تواند به اهداف بزرگ تری هم فکر کند. گل گهر این فصل در سایه نتایج خوبی که گرفته باخت هم نداشته و در نهایت با حضور در رتبه پنجم جدول پذیرای تیم ایرانجوان بوشهر خواهد بود. تیمی که سرانجام با غلبه بر ملوان طعم شیرین اولین پیروزی را چشید. این  تیم جوان و البته همراه با مشکلات مالی حتی در خانه حریفان هم به راحتی مغلوب نخواهد شد.

 

استقلال اهواز - نفت مسجدسلیمان؛ دربی خوزستان با حضور تماشاگران

 

استقلال اهواز این بازی را در حضور تماشاگر برگزار می کند. دو بازی پیشین خانگی این تیم در غیاب تماشاگر برگزار شد و شاید این در عدم نتیجه گیری مطلوب هم تاثیر گذار بوده است. استقلال اهواز باید در خانه قدری تهاجمی تر بازی کند و پیروز شود در غیر اینصورت ماندن در لیگ یک هم برای این تیم سخت خواهد شد. این بازی به نوعی دربی خوزستانی ها است . نفت مسجد سلیمان با سهراب بختیاری زاده در پی ماجراجویی است و تا به این جایی کار شاید مثل یک تیم مدعی نتیجه نگرفته باشد اما عملکرد قابل دفاعی داشته است و این نوید روزهای خوبی را برای این تیم می دهد.