پروفسور و نقشه ای که برای دربی کشیده

سرمربی کروات پرسپولیس علیرغم تیم بی‌انگیزه‌ای که در فصل گذشته تحویل گرفته بود، توانست آنها را در بازی بزرگ‌ سال به برتری برساند و از آن بازی اعتماد به سمت این مربی و تیم تحت هدایتش بازگشت. همین مساله باعث شد تا او علیرغم نرسیدن به نتایج قابل‌قبول و قعرنشینی سرخپوشان، فرصت ادامه کار در فضای بدون انتقاد را به دست آورد. خصوصاً اینکه همگان ازنظر پتانسیل و بضاعت فردی تیم امیر قلعه‌نویی را برتر از پرسپولیس می‌دانستند و این مساله باعث شد تا برد سرخپوشان ارزش بیشتری یابد.

 

او در دومین دیدار دربی خود نیز علیرغم فرصت‌های خوبی که برای رسیدن به دروازه استقلال به دست آورد، سد محکمی به نام مهدی رحمتی را مقابل تیمش دید، اما درنهایت توانست با گل عجیب جری بنگستون به خواسته خود یعنی کسب امتیاز دست یابد؛ تا این بازی به‌نوعی آغاز شروع طوفانی تیم او در لیگ‌برتر برای رسیدن به رتبه‌های بالای جدول و درنهایت مدعی قهرمانی تلقی شود.

 

برانکو ایوانکوویچ اما در بازی برگشت جای هیچ حرف‌وحدیثی باقی نگذاشت و در همان نیمه اول کار حریف را تمام کرد. شرایط برای تیم پرسپولیس طوری مثبت پیش رفت که حتی هواداران رقیب نگران بیشتر شدن تفاضل گل دو تیم بودند و شاید اگر مهدی طارمی پنالتی تیمش را از دست نمی‌داد نتیجه عجیب‌تری رقم می‌خورد. این نتیجه هم باعث شد تا سرخ‌ها با اعتمادبه‌نفس بالا به ادامه رقابت برای رسیدن به صدر و قهرمانی امیدوار باشند و البته در پایان فصل با تفاضل گل آن را از دست بدهند.