استادیوم امجدیه شاهد دیداری جنجالی از مسابقات قهرمانی باشگاه های تهران در فصل 49-1348 بود.

به گزارش کاپ، در این مسابقه دو تیم با ترکیب زیر مقابل هم قرار گرفتند.

تاج: حسین قاضی شعار، پرویز قلیچ خانی (کاپیتان) اکبر کارگر جم، منصور پورحیدری، گودرز حبیبی، کارو حق وردیان، احمد منشی زاده، مهدی حاج محمد، غلامحسین مظلومی، اکبر افتخاری، علی جباری

پرسپولیس: عزیز اصلی، اکبر محمدی، مجتبی ضرابی، رضا اکبری، علی عباس رجبیه، سعید کامیاب، رضا تقدسی، محمود خوردبین، مسیح نیا، احمد حسن زاده، علی سلیمی

داور: ابوالقاسم حاج ابوالحسن با کمک علی الهی و مهدی مجمع

تماشاگر:25 هزار نفر

اخراج: عزیز اصلی

گل: دقیقه 9 غلامحسین مظلومی

 **************************

هنوز بازی به دقیقه 10 نرسیده بود که غلامحسین مظلومی روی اشتباه مدافعان پرسپولیس دروازه این تیم را گشود. بازی در وضعیتی عادی رو به اتمام بود که در دقیقه 82 به دنبال نفوذ محمود خوردبین و شوت او دروازه تاج فرو ریخت. در این لحظه در حالی که بازیکنان پرسپولیس سر از پا نمی شناختند داور با اعلام خطای خوردبین گل این تیم را مردود اعلام کرد.

 

خوردبین

 

به دنبال این تصمیم و اعتراض پرسپولیس ها ناگهان عزیز اصلی کاپیتان این تیم درحالی که خشم و عصبانیت چهره اش را در خود فرو برده بود به داور نزدیک شد و پس از آنکه سیلی محکمی به او زد زمین را ترک گفت.

نتیجه این بازی 0-3 به سود تاج اعلام شد و عزیز اصلی هم به علت مضروب کردن داور دچار محرومیت گردید ولی چند ماه بعد این محرومیت لغو و اصلی مجددا به میدان بازگشت.

 

اصلی

 

*****************************

اما آنچه جالب تر از هر چیز بود، حضور محمود خوردبین در این مسابقه بود. بعدها او تقریبا در تمامی دربی ها حضور داشت. چه به عنوان بازیکن و چه به عنوان سرپرست. روز جمعه او را باز هم می بینیم. به نظر می رسد دربی بدون خوردبین ممکن نیست.

 

خوردبین