اینتر نه دل‌ و‌جرأت دارد، نه روحیه و نه احساس/ مخالف برکناری دی‌بوئر هستم

 ماسیمو موراتی حال و روز اینتر به خصوص از نظر شرایط روانی این تیم در آستانه مصاف با یوونتوس در دربی ایتالیا ناامید کننده توصیف کرد.

اینتر از ساعت 20 امشب (یکشنبه) در شرایطی میزبان یوونتوس است که به خاطر شکست خانگی غیرمنتظره هفته گذشته‌اش برابر نماینده رژیم اشغالگر قدس در لیگ اروپا به شدت تحت فشار قرار گرفته است. اینتری‌‌ها که آن را بازی را 2 بر صفر باختند میزبان تیمی هستند که این فصل تمام بازی‌هایش در سری A را برده است و مدعی اصلی کسب اسکودتو محسوب می‌شود.

موراتی که امسال از جمع سهامداران باشگاه اینتر خارج شد، درباره وضعیت تیمش پیشین خود به شبکه اسکای اسپورت ایتالیا گفت: عملکرد اینتر در بازی‌اش در لیگ اروپا شبیه یک جلسه تمرینی بود در حالی که یک بازی در تورنمنت‌های بین‌المللی جای ارائه چنین عملکردهایی نیست. این تیم نه اشتیاق داشت، نه انگیزه و نه هیچ محرک احساسی برای کسب نتیجه. ما تیمی می‌خواهیم بازیکنانی را در تیم‌مان ببینیم که وقتی توپ را لو می‌دهند ناراحت می‌شوند و از پس گرفتن آن خوشحال. قصد ندارم به هیچ کسی وظایفی که دارد را تعلیم بدهم اما کمی دل و جرأت نشان دادن در این بازی‌ها می‌تواند گامی روبه جلو باشد.

گزارش‌های اخیر رسانه‌های ایتالیایی حاکی از آن بوده است که در صورت شکست اینتر در دربی ایتالیا سرمربی این تیم فرانک دی‌بوئر بعد از تنها یک ماه از شروع کارش اخراج می‌شود و از میان چزاره پراندلی یا فابیو کاپلو یکی جای او را خواهد گرفت.

موراتی درباره این شایعات هم عنوان کرد: قضاوت درباره عملکرد دی‌بوئر سخت است اما من فرصت ملاقات با او را داشته‌ام و به نظر می‌رسد که او برای او هدایت اینتر کاملاً آماده و خودش هم آدم خوبی است. دی‌بوئر در دوران بازیگری‌اش یک قهرمان بزرگ بود و تجربه لازم برای نجات دادن تیم از چنین اوضاعی را دارد. او تازه کارش را آغاز کرده است و فقط یک ماه از آمدنش می‌گذرد پس باید به او فرصت داد. من مخالف برکناری دی‌بوئر هستم و فکر نمی‌کنم که این کار بتواند مشکلات‌مان را حل کند.