اولین اظهارنظر اشکانی پس از انتخاب به جای بنا

 علی اشکانی پس از انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: امیدوارم بتوانم با توکل بر خدا، دعای خیر مردم، حمایت شورای فنی کشتی فرنگی ایران و استفاده از تجربیات تمامی زحمتکشان این رشته در هدایت تیم ملی موفق باشم.

وی در خصوص کناره گیری محمد بنا نیز یادآور شد: این تیم افتخارات با ارزشی را در کارنامه خود دارد و من هم همچنان خود را شاگرد محمد بنا می دانم. در مسابقات جهانی ۲۰۰۵ بوداپست مجارستان نیز در کنار این مربی بزرگ به مدال نقره جهان رسیدم، قبل از شروع کار از  بزرگان این رشته رخصت می طلبم و قطعا از تجارب آن ها استفاده می کنم.

سرمربی جوان تیم ملی کشتی فرنگی در مورد برنامه های خود تصریح کرد: به زودی کادر فنی خود را اعلام خواهم کرد و به دنبال استفاده از نیروهای جوان و با تجربه بالای فنی هستم. ضمن اینکه از تجربیات پیشکسوتان این رشته نیز استفاده خواهم کرد.

علی اشکانی در پایان با اشاره به اینکه تغییر قوانین و حذف قانون خاک را در رده سنی نوجوانان تجربه کرده و باید در این زمینه سخت کار کرد، گفت: کار در رده سنی بزرگسالان، تفاوت های زیادی با رشته های پایه دارد، اما من پیش از این نیز سابقه مربیگری تیم ملی بزرگسالان را داشته ام و تمام تلاش خود را برای موفقیت این تیم به کار خواهم بست. به هر حال امیدوارم با حمایت مردم به عنوان حامیان ورزش ملی کشور، بتوانم به کشتی فرنگی خدمت کنم.