برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل سپاهان اظهار داشت: قبل از هر چیزی عید غدیرخم را تبریک می‌گویم. همیشه وقتی به اصفهان می‌آییم، هیجان خاصی داریم. بازی با سپاهان همیشه جایگاه خاصی برای ما دارد و امسال سومین دربی بزرگ ماست که بعد از بازی تراکتورسازی و استقلال حالا جلوی سپاهان بازی می‌کنیم و چیزی قشنگ‌تر از این بازی‌ها نیست.

وی افزود: در مورد سپاهان نیازی نیست صحبت زیادی شود، اینکه در 10 سال گذشته، پرافتخارترین تیم ایران بوده و چندین قهرمانی داشته است، خود گویای همه چیز است. باشگاهی است که بسیار عالی سازماندهی شده و طبیعی است بعد از کاری که پارسال داشتند، تیم جوان‌تری دارند به خصوص که مربی تیم قهرمان سال قبل را در تیم‌شان دارند. همین طور ویسی در سال قبل به عنوان بهترین مربی بود که انتخاب شد که باید به ایشان و تیمی که ساخته، تبریک بگویم به این خاطر که آقای ویسی تیمش را به بهترین کیفیت ممکن بسته و در کنار ما و تراکتورسازی به عنوان تیمی مطرح است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: از فضایی که در بازی حاکم خواهد بود،‌ خوشحالیم و انتظار یک دربی واقعی را داریم. مثل همیشه بازی‌های پرسپولیس و سپاهان جذاب خواهد بود. قبل از بازی با تراکتورسازی و استقلال هم گفتم که این بازی‌ها برای‌مان حکم دربی را دارد و در دربی، برنده از پیش تعیین نشده است. هر دربی، حالت خاص خودش را دارد. فردا هم همین طور خواهد بود.

برانکو گفت: موقعیت ما و سپاهان در جدول به اندازه کافی هواداران را مجاب می‌کند تا با تعداد حداکثری در ورزشگاه حضور پیدا کنند. در مورد تیم خودمان باید بگویم کمال کامیابی‌نیا که سه اخطاره شده را در اختیار نداریم. همین طور فرشاد احمدزاده که مصدوم شده است. گولچ هم بعد از مصدومیتی که داشت، هنوز آمادگی لازم را پیدا نکرده و در تیم ما نیست اما بقیه بازیکنان آماده هستند و در بازی فردا حضور پیدا می‌کنند.

وی در مورد نیمکت‌نشینی رضاییان و اینکه انتظار می‌رفت در دربی به میدان برود اما شانس بازی‌ پیدا نکرد، گفت: رامین آماده است برای بازی‌ها اما آیا بازی خواهد کرد یا نه، تصمیمی است که ما می‌گیریم. ما مسئله انضباطی در تیم‌مان نداریم. قبل از هر چیز باید بگویم رضاییان در فصل قبل برای ما عالی کار کرده اما کمتر با تیم ما تمرین کرده است. نیمکت‌نشینی این بازیکن در دو هفته گذشته نیز ربطی به این داستان انضباطی ندارد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به سوالی در خصوص پیش‌بینی‌اش از نتیجه بازی، تاکید کرد: همان طور که گفتم سپاهان خیلی زود تیمش را بسته و تیمی جوان و تهاجمی دارد. در کنار بازیکنان باتجربه قبلی، ترکیبی از بازیکنان جوان‌ اما باتجربه هم دارد. ما دو بازیکن خود را نداریم اما این موضوع، مفهوم خاصی ندارد. تیمی که فردا برای ما به میدان می‌رود، مورد اعتماد ماست و طبیعی است که مثل همه بازی‌ها از بازیکنان بخواهیم با تمام توان و شور و اشتیاق وارد زمین شوند. ما مثل همیشه برای برد می‌آییم. این سومین دربی پشت سر هم برای پرسپولیس محسوب می‌شود و افتخار بزرگی است که در چنین بازی‌هایی شرکت کنیم.

برانکو در خصوص حواشی گذشته در دیدارهای سپاهان و پرسپولیس تصریح کرد: بنده در ایران تجربیات زیادی دارم و خیلی زیباست که چنین رقابت‌های هیجان‌انگیزی بین پرسپولیس با سپاهان، استقلال و تراکتورسازی وجود دارد. چیزی که برای ما جالب و زیباست، اینکه دربی‌ها از چارچوب بازی‌های جوانمردانه خارج نشده است. زمانی که در تبریز با تراکتورسازی بازی کردیم و هم دربی هفته قبل، شرایط خوبی بود و تجربه به من می‌گوید هواداران سپاهانی‌ها هم با شور خاصی تیم‌شان را تشویق می‌کنند تا این تیم نتیجه بگیرد.

وی افزود: آن چیزی که فوتبال ایران را زیبا می‌کند، تعامل بین هواداران دو تیم است. ممکن است یکسری اتفاقات جزئی رخ بدهد اما نباید به آن توجهی کرد چون همیشه این اتفاقات وجود دارد. همه ما که در فوتبال هستیم، تمام مربیان و بازیکنان باید افتخار کنیم به این شوق و شور در فوتبال ایران.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه آیا طارمی در خط حمله، به خوبی از سوی هافبک‌ها تغذیه می‌شود یا نه، ادامه داد: با نظر شما موافق هستم که به اندازه کافی این اتفاق رخ نداده و ما فرصت‌های زیادی را از دست داده‌ایم اما خب، مسائل مثبتی هم در این موارد وجود دارد. مقابل استقلال در دربی، گل نزدیم ولی بیش از 7 فرصت گلزنی داشتیم در حالی که علیرضا بیرانوند هم واکنش‌های خوبی از خود نشان داد. طبیعی است که ما برای رفع کردن این نقایص کار می‌کنیم. یک مقدار مشکل داشتیم مقابل تراکتورسازی و استقلال چون وحید امیری را در اختیار نداشتیم اما فوتبال همین است و یک نفر دیگر باید جانشین شود.

برانکو با اشاره به تعطیلات لیگ و تاثیر این وضعیت بر روند کاری تیمش، اضافه کرد: در تبریز ما بعد از یک‌ماه تعطیلی وارد شرایط بازی شدیم. یک روز قبل از سفر به تبریز همه بازیکنان در تمرین جمع شدند و تیم‌مان کامل شد. طبیعی است که این موضوع خوب نیست، چون طبیعی نیست که بعد از چند بازی، وارد تعطیلات لیگ شویم.

وی در نهایت گفت: متاسفانه قرعه به نام ما خورده که اول تبریز بودیم، بعد بازی با استقلال و حالا دیدار مقابل سپاهان در اصفهان. این همه تعطیلی بین بازی‌ها طبیعی نیست و به ضرر آماده‌سازی تیم و روند بهتر بودن ما خواهد بود اما وضعیت به این شکل است و کاری نمی‌توان انجام داد.

انتهای پیام/