درسی برای کریستیانو رونالدو
 ستاره پرتغالی در جریان دیدار مقابل لاس پالماس به شکل غیرمنتظره ای از سوی زین الدین زیدان تعویض شد و هنگام ترک زمین مشخصاً چهره ای ناراحت و دلخور از این تصمیم داشت. اما او باید درک کند که تیم در اولویت است.
 
رونالدو در صحنه گل دوم رئال مادرید که توسط کریم بنزما به ثمر رسید تأثیر گذار بود، اما دقایقی بعد از بازی بیرون کشیده شد اما همه چیز به غیر از خوشحالی در چهره او هنگام ترک زمین مشهود بود. زیدان که لحظاتی قبل در تعویضی تأثیر گذار بنزما را به بازی فرستاده بود و نتیجه آن را هم گرفت، اما زمانی که سرخیو آراخو در لحظات پایانی حساب کار را ۲-۲ کرد، شاید از تعویض رونالدو پشیمان شده باشد. با اینحال، تصمیم او قابل درک بود. رونالدو مدت زیادی به دلیل مصدومیت دور از میادین بوده و با آمادگی کامل خود مشخصاً فاصله دارد و با توجه به اینکه سه شنبه شب دیدار حساسی در لیگ قهرمانان اروپا مقابل دورتموند خواهند داشت، سرمربی فرانسوی مایل بود تا به ستاره خود استراحت دهد.
 
کریستیانو یک بار دیگر در اکثر دقایق مسابقه سرعت پایینی داشت - درست مثل بازی مقابل ویارئال در سانتیاگو برنابئو که با تساوی ۱-۱ به پایان رسید. بعد از مصدومیتی که در فینال رقابت های یورو ۲۰۱۶ گریبان گیر او شد و اردوی پیش فصل به همراه بازی های ابتدایی تیم را از دست داد، هنوز از لحاظ جسمانی به نقطه اوج خود نرسیده است.
 
زیدان در کنفرانس مطبوعاتی پس از جدال شب گذشته در رابطه با تعویض رونالدو و واکنش این ستاره ۳۱ ساله گفت:
 
ما سه شنبه شب مسابقه داریم و گاهی اوقات باید به او استراحت بدهیم. او خوب بازی می کرد، اما من باید تصمیم می گرفتم و به فکر بازی سه شنبه بودم. البته که او همیشه می خواهد در زمین حضور داشته باشد، اما من باید به فکر بازیکنانم به خصوص کریستیانو باشم. ما سه شنبه شب بازی داریم و گاهی اوقات باید استراحت کند. این چیزی را تغییر نمی دهد.
نباید اینطور باشد، مثل لیونل مسی، که همیشه مایل است تا در تمام دقایق بازی حضور داشته باشد - اما او باید درک کند که گاهی اوقات استراحت نیز لازم است. و با توجه به اینکه وی تازه از کمند مصدومیتی طولانی مدت رها شده است، اضافه کاری در این مقطع از فصل کار عاقلانه ای خواهد بود.
 
رقابت شدید تا پایان فصل وجود دارد، و ستاره پرتغالی می خواست که ۹۰ دقیقه کامل در زمین حضور داشته باشد. و در حقیقت، ممکن بود در دقایق تلف شده که رئال مادرید شدیداً حمله می کرد برای تیم مفید باشد، اما تیم برای دومین دیدار متوالی طی ۴ روز ۲ امتیاز دیگر از دست داد تا صدرنشینی آنها در لالیگا تنها با یک امتیاز اختلاف باشد.
 
هرچند هنگامی که خشم او فرو نشیند به خوبی درک خواهد کرد که سرمربی تنها در پی مراقبت از سلامتی وی بوده و این تصمیم برای حفظ منافع رئال مادرید گرفته شده است. و این خیلی مهم تر از آن است که یک بازیکن در تک تک دقایق بازی حضور داشته باشد.