گام بلند ایران برای برگزاری معتبرترین رویداد جهانی شطرنج

بر اساس اعلام رسمی فدراسیون بین المللی شطرنج، رقابت های قهرمانی شطرنج زنان جهان ماه فوریه سال 2017 میلادی - بهمن و اسفند سال جاری - در ایران برگزار می شود. 
سلمان ماهینی گفت: فدراسیون شطرنج از ماه ها قبل برای هر چه بهتر برگزار شدن این رقابت ها، برنامه ریزی کرده است و «جفری بورگ» نماینده فدراسیون بین المللی شطرنج نیز دوشنبه هفته جاری برای بررسی توانمندی های ایران در برگزاری مطلوب این رقابت ها به تهران سفر می کند.
نایب رئیس بانوان فدراسیون شطرنج گفت: «بورگ» در این سفر در گفت و گو با «مهرداد پهلوان زاده» همچنین راه های توسعه مناسبات با فدراسیون شطرنج را بررسی می کند.
سلمان ماهینی افزود: پس از موفقیت در برگزاری رقابت های جایزه بزرگ شطرنج زنان جهان در سال سال گذشته، میزبانی رقابت های قهرمانی شطرنج زنان جهان دومین تجربه ایران در برگزاری رقابت های سطح بالای شطرنج در ایران است.
وی گفت: این مسابقات از معتبرترین و مهمترین رقابت های شطرنج زنان جهان و بزرگترین میزبانی تاریخ ورزش بانوان ایران است و باید با برنامه ریزی گسترده، توانمندی ایران را در برگزاری رقابت های مهم جهانی اثبات کنیم.
نایب رئیس بانوان فدراسیون شطرنج گفت: رقابت های قهرمانی شطرنج بانوان جهان به صورت حذفی برگزار می شود و 64 شطرنجباز برتر جهان در آن شرکت می کنند.
سلمان ماهینی در باره شمار نمایندگان ایران در این رقابت گفت: فدراسیون بین المللی شطرنج سهمیه کشورها را در این رقابت مشخص کرده است، اما سهمیه هر کشور هنوز اعلام نشده است. اما پیش بینی می کنیم از ایران چهار نماینده در این رقابت شرکت کند.