بازتاب پایان موفقیت آمیز تیم فوتسال ایران در تارنمای فیفا

سفر استثنایی ایران در جام جهانی 2016 کلمبیا پایان موفقیت آمیزی داشت. تیم ایران شنبه شب، بعد از تساوی 2 بر 2 در وقت قانونی، موفق شد در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 3 پرتغال را شکست دهد و برای نخستین بار مقام سوم جهان را از آن خود کند.
در حالی که تیم ایران دو گل از حریف خود عقب بود، ولی توانست در ضربات پنالتی عنوان سومی جهان را کسب کند. 
نیمه اول بازی شرایط یک بازی دوستانه را داشت و علیرضا صمیمی و به به دروازه بان ایران و پرتغال عملکرد فوق العاده ای در شروع داشتند.
هر دو تیم فرصت های خوبی برای گشودن دروازه حریف ایجاد کردند. احمد اسماعیل پور، بهترین شانس تیم ایران بود، ولی وی نتوانست در مصافی تک به تک با دروازه بان پرتغال دروازه این تیم را بگشاید. از سوی دیگر، صمیمی در مهار توپ کاردینال موفق عمل کرد. 
در حالی که نیمه اول بدون گل سپری شد، نیمه دوم طوفانی آغاز شد و تیم پرتغال در اولین دقیقه دروازه ایران را باز کرد.آلبرتو سانتوس کاردینال گل نخست را وارد دروازه ایران کرد. دومین گل پرتغال نیز به دست این بازیکن به ثمر رسید. 
داور در دقیقه پنجم نیمه دوم به دلیل درگیری، محمدرضا سنگ سفیدی و میگل آنجلو ماگنو کاسترو بازیکنان ایران و پرتغال را با کارت قرمز از زمین اخراج کرد تا هر دو تیم 4 نفره به بازی ادامه دهند.
در این مرحله ایران دوباره به بازی برگشت. افشین کاظمی قهرمان آسیا را به بازی برگرداند و اولین گل ایران را وارد دروازه پرتغال کرد. مهدی جاوید نیز گل تساوی این دیدار را به ثمر رساند تا بازی به پنالتی کشیده شود. 
در نهایت، تیم ایران در ضربات پنالتی با شکست پرتغال عنوان سومی جهان را از آن خود کرد. 
جاوید بهترین پایان را برای ایران در فوتسال جام جهانی رقم زد تا تیم ایران از رده چهارمی جام جهانی 1992 هنگ کنگ پیشی گرفته و عنوان سوم را از آن خود کند. 
جام جهانی فوتسال 2016 به میزبانی کلمبیا برگزار شد و آرژانتین با شکست روسیه عنوان قهرمانی این دوره از رقابت ها را از آن خود کرد.