آیت‌الله محمد یزدی صبح امروز در نشست خبری خود که در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به برگزاری مسابقه فوتبال ایران- کره در شب عاشورا اظهار داشت: وزیر محترم در حد خود تلاش کرده این مسابقه را جابه‌جا کنند اما گفته شد این تقویم 4 سال پیش چیده شده است وزیر اگرچه تلاش خود را کرده اما نتوانسته این تاریخ را جابه‌جا کند.

 

وی ادامه داد: به ایشان می‌گویم "آقای وزیر! وزارت شما در سایه احترام به عاشورا تاسوعا محقق شد، شما وزیر این نظام هستید؛ این نظام در سایه محرم و صفر محقق شده و این نعمت‌ها در سایه اسلام و انقلاب و عاشورا است. اینکه نمی‌توانید این مسابقه را جابجا کنید این جواب‌ها قانع‌کننده نیست.

 

آیت‌الله یزدی خطاب به وزیر ورزش با تأکید بر اینکه اگر بازی ایران و کره حذف شود،هر زیانی ببینید در برابر آن سودی که از احترام عاشورا به دست می‌آید، برابری می‌کند، خاطرنشان کرد: از وزیر ورزش خواهش می‌کنم این محاسبه را دقیق‌تر انجام دهند و مسابقه را تعطیل کنند، چراکه سود آن در حال و آینده بیشتر خواهد بود ضمن تقدیر از زحماتی که کشیده‌اند.من شما را نصیحت نمی‌کنم بلکه از شما می‌خواهم این بررسی را انجام دهید و اگر قرار است تعطیل شود بهتر از حرمت شکنی است. اگر قرار باشد که برای حفظ حرمت عاشورا قبل از مسابقه مداحی صورت بگیرد، پس از گل توسط ایران آیا کسی خوشحالی نخواهد کرد و آیا می‌توان جلوی خوشحالی مردم را گرفت؟