آخرین تلاش‌های فدراسیون برای برگزاری بازی ایران - کره

بعد از این که مشخص شد فیفا و کنفدارسیون فوتبال آسیا زیر بار تغییر برنامه بازی ایران با کره جنوبی در چهارمین روز از مرحله مقدماتی جام جهانی نمی‌روند بالاجبار این مصاف حساس در روز تاسوعای حسینی در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد تا یکی ازحساس‌ترین مصاف‌های تاریخ تیم ملی رقم بخورد. البته این برای اولین بار نیست که مسابقات مهم بین المللی در این سطح در روز تاسوعای حسینی و به میزبانی ایران برگزار می‌شود اما این بار با ورود برخی مراجع تقلید و بزرگان نظام موضوع برگزاری بازی حساسیت‌های خاصی پیدا کرد.

در شرایطی که طی روزهای گذشته بیانیه آیت ا.. یزدی مبنی بر این که جدال ایران با کرهجنوبی نباید در روز تاسوعای حسینی برگزار شود سرو صدای زیادی به راه انداخت و باعث شد تا وزارت ورزش و جوانان پرونده ویژه‌ای برای ابعاد برگزاری جدال با کره تشکیل و به بررسی آن بپردازد رئیس فدراسیون فوتبال به بیانیه آیت ا.. یزدی واکنش نشان داد و گفت روی صحبت ایشان با فدراسیون فوتبال نبوده است.

تاج در همین ارتباط گفت:«متن گفته‌های آیت ا.. یزدی مبنی بر عدم برگزاری دیدار فوتبال ایران و کره جنوبی را خوانده‌ام، اما ایشان وزیر ورزش و جوانان را خطاب قرار داده‌اند، نه فدراسیون را.در حال حاضر هم وزارت ورزش و جوانان مشغول بررسی ابعاد برگزاری این دیدار در روز تاسوعا است». البته این صحبت‌های رئیس فدراسیون در حالی مطرح شد که خبر می‌رسد مسئولان این فدراسیون در پی تدارک برگزاری مناسب بازی در روز یاد شده از سوی فیفا و کنفدارسیونفوتبال آسیا هستند چون چاره‌ای جز این کار ندارند اما این برگزاری با تمهیدات خاصی خواهد بود.

محمدرضا ساکت مدیرتیم های ملی در مصاحبه‌ای پیرامون بازی با کره در روز تاسوعا گفت:«ما تمام تلاش خود را برای جابجایی زمان این بازی انجام دادیم و سیاست کلی ما این بود که زمان بازی را تغییر دهیم و برای این کار حدود 10 سیاست مختلف را پیش گرفتیم، اما هیچ کدام با موافقت فیفا و AFC همراه نشد. تلاش فدراسیون فوتبال، روابط عمومی، کمیته فرهنگی، حراست و... بر این است که این بازی را به بهترین نحو ممکن برگزار کنیم و در عین رعایت حرمت‌ها و تکریم این ایام، در بازی با کره جنوبی سربلند باشیم».

از جمله اقداماتی که فدراسیون فوتبال برای حفظ حرمت روز تاسوعا در حین بازی با کره جنوبی در دستور کار قرارداده تأمین شال‌هایی به رنگ سیاه با ذکر نام اباعبدا.. الحسین (ع) و حضرتابوالفضل است تا در حین بازی این شال‌ها و پرچم‌ها در دستان طرفداران باشد ضمن این کهقرار است از ساعت‌ها قبل از بازی و حتی در میان دو نیمه هم مراسم‌های عزاداری و سوگواری برای طرفداران با حضور مداحان سرشناس برگزار شود تا جو ورزشگاه حسینی شود.