علی غلامزاده در رقابت های قهرمانی آسیا درخشش جالب توجهی داشت و یکی از عوامل اصلی صعود این تیم به جام جهانی بود. این دروازه بان 17 ساله در گفت وگو با خبرنگار کاپ، از صعود این تیم نوجوانان به جام  جهانی، علاقه اش به پرسپولیس و کار کردن با وحید طالب لو و ... گفت که در ادامه می خوانید:

 

قسمت نبود قهرمان شویم

 

وی درباره صعود تیم نوجوانان به جام  جهانی و اینکه فکرش را می کرد این اتفاق رخ دهد اظهار داشت: ما دو هدف را دنبال می کردیم. هدف اول مجوز حضور در جام جهانی بود و دیگری کسب عنوان قهرمانی. خداوند کمک مان کرد به هدف اولمان رسیدیم اما قسمت نبود که به مقام قهرمانی برسیم. انشاالله در مسابقات جام  جهانی جبران می کنیم.

 

دروازه تیم نوجوانان درباره تعویض سرمربی این تیم پیش از این رقابت ها و  اینکه چقدر احتمال می داد با این تغییر آنها جهانی شوند، خاطرنشان کرد: ما عباس چمنیان را می شناختیم. او دو هفته با ما بسیار خوب کار کرد و همین باعث شد تا با آمادگی بالا به رقابت های قهرمانی آسیا اعزام شویم. همچنین آقایان حاج اسبوعی و بابایی هم کمک بسیار زیادی به من کرد.

 

بار اولم نبود که پنالتی می زنم

 

وی درباره سرگروه شدن در دور مقدماتی و گل لحظه های پایانی که ایران زد و امارات نتوانست اول شود اذعان داشت: به ما گفته بودند که امارات به عربستان گل زده و ما اگر می خواهیم به ژاپن نخوریم باید به هند گل بزنیم. دقیقه 92 بود که پنالتی به ما رسید و موفق شدیم به عنوان تیم اول راهی مرحله بعدی شویم. اگر به ژاپن هم می خوردیم باز هم می توانستیم برنده شویم اما برنده ویتنام راحت تر بود. ما می خواستیم قهرمان آسیا شویم و فرقی نداشت که با چه تیمی روبه رو شویم.

 

دروازه بان تیم فوتبال نوجوانان درباره دیدار نیمه نهایی و جدال با کره شمالی که به ضربات پنالتی کشیده شد و او مرد اول ضربات پنالتی بود گفت: من در تمریناتم پنالتی زده بودم و قرار بود پنالتی چهارم را من بزنم اما کمی اوضاع پیچیده شد و پنالتی ششم به من رسید. خداراشکر مطمئن بودم که توپم را گل می کنم و همینطور هم شد و توانستیم به فینال راه پیدا کنیم. من خیلی انگیزه ام بالاست و می دانستم که از پسش بر می آیم اما در دیدار فینال فرصت به من نرسید که پنالتی بزنم. 

 

فیلم بازی های عابدزاده را که می بینم؛ خوشم می آید

 

وی درباره شباهت کاری که انجام داد با حرکات احمدرضا عابدزاده تصریح کرد: سن من به دوران بازیگری احمدرضا عابدزاده قد نمی دهد اما وقتی فیلم های بازی او را می بینم خیلی خوشم می آید. آقای عابدزاده الگوی من هستند و دوست دارم مثل ایشان با روحیه و باانگیزه باشم. 

 

غلامزاد درباره شکست ایران در بازی فینال مقابل عراق گفت: عراق تیم بسیار خوبی بود اما ما هم تمام تلاشمان را کردیم . یک بار با این تیم بازی دوستانه انجام دادیم و 3بر2 باختیم این بار تا ضربات پنالتی پیش رفتیم اما قسمت نبود برنده شویم. مسوولان به ما قول دادند تا از ما حمایت کنند و امیدوارم که این اتفاق بیفتد تا بتوانیم در جام  جهانی هم موفق باشیم.

 

خدا نکند که مغرور شوم

 

دروازه بان تیم فوتبال نوجوانان درباره علت افت کردن بازیکنان در رده سنی پایه خاطرنشان کرد: فکر می کنم غرور اصلی ترین دلیل است که باعث می شود بازیکنان در این سن و سال به مشکل بخورند. اما من قول می دهم که مغرور نشوم و خدا نکند که این اتفاق بیفتد. من بچه صالح آباد اهواز هستم. وقتی دیشب به شهرم برگشتم خیلی استقبال شد و مردم تحویلم گرفتند. اگر فوتبالیست معروفی شوم اولین بازیکن اسم و رسم دار شهرم خواهم بود.

 

وی درباره حضورش در تیم بزرگسالان فولاد بیان داشت: بعد از اینکه در تیم نوجوانان خوب کار  کردم شنیدم که امروز آقای سعداوی گفته اند من باید در تیم بزرگسالان حضور داشته باشم. خیلی از این اتفاق خوشحالم و امیدوارم که بتوان جواب اعتماد ایشان را بدهم.

 

طالب لو، دو ماه مربی من در تیم نونهالان بود

 

دروازه بان تیم فولاد درباره همبازی شدن با وحید طالب لو گفت: آقا وحید خیلی پسر خوبی است. ایشان به مدت 2 ماه در تیم نونهالان مربی من بودند و خیلی چیزها از ایشان یاد گرفتم. الان هم که با هم، هم تیمی شده ایم من با آقا وحید 16 سال اختلاف سنی دارم اما ایشان مثل یک دوست و برادر با من برخورد می کند.

 

پرسپولیسی ام؛ طرفدار بوفون و مظاهری هستم

 

وی در پاسخ به این سوال که طرفدار چه تیمی است تصریح کرد: اول طرفدار فولاد هستم و بعد از آن طرفدار پرسپولیس. پدرم پرسپولیسی است اما برادرم طرفدار استقلال است. انشاالله دو، سه سال دیگر پرسپولیسی می شوم و دروازه بان اول این تیم هم خواهم شد. یکی از مهم ترین آرزوهای من حضور در این تیم پرطرفدار است گرچه من همه چیزم را مدیون فولاد هستم. 

 

غلامزاد در پایان درباره اینکه دروازه بان های مورد علاقه اش در ایران و خارج از ایران چه کسانی هستند گفت: در ایران طرفدار دروازه بانی رشید مظاهری هستم که خودش جنوبی است و در میان دروازه بان های خارجی هم بازی جان لویجی بوفون را بسیار دوست دارم و الگو برداری می کنم.