از آمار ضعیف‌ مورینیو تا پوگبای پرافت و خیز

 در 27 می 2016، روزی که رسما مورینیو مربی شیاطین‌سرخ شد اغلب هواداران قرمزپوش خیالشان از بابت کسب جام و ارائه بازی خوب راحت شده بود. اما پس از هفت بازی در لیگ جزیره و دو مسابقه در لیگ اروپا شرایط کاملا تفاوت دارد. 

مورینیو پس از اخراج از چلسی در فصل قبل اکنون در بحران جدیدی قرار گرفته که بعضی از منتقدین عبور از این شرایط را در قدرت این مربی پرتغالی می‌بینند اما معلوم نیست که کی این اتفاق می‌افتد. 

لیگ جزیره در حساس‌ترین حالت خود قرار گرفته و شش یا هفت مدعی اصلی قهرمانی دارد. سیتی که شش هفته پیاپی نباخته بود یکشنبه به تاتنهامی باخت که زیر نظر پوچتینو بسیار قدرتمند شده و تنها تیمی است که این فصل طعم باخت را نچشیده است. لیورپول کلوپ ترسناک شده و ونگر در بیستمین سال حضورش سخت به دنبال کسب جام است.

با این شرایط مورینیو با قرار گرفتن زیر فشار فراوان در وهله اول به قرار گیری در چهار تیم نخست و بازگشت به لیگ قهرمانان اروپا می‌اندیشد.

*آمار بد مورینیو در امتیاز و گل خورده نسبت به فان‌خال

پس از اینکه یکشنبه ظهر منچستر در برابر استوک قعر جدولی به تساوی یک یک رضایت داد کمتر هواداری باور می‌کرد که آمار ژوزه از فان‌خال هلندی در هفت بازی ضعیف‌تر باشد.

آقای‌خاص فوتبال در هفت بازی لیگ جزیره تنها توانسته در چهار بازی پیروز شود و با دو شکست و یک تساوی 13 امتیاز کسب کند. این در حالی است که فصل گذشته فان‌خال که او را به بازی کسل‌کننده و بی‌برنامه نسبت می‌دادند 16 امتیاز کسب کرده بود. 


فان‌خال در فصل گذشته با هدایت یونایتد در جایگاه هفتم قرار گرفت

یکی دیگر از تفاوت آماری این دو مربی گل خورده تیم است. فان‌خال که در فصل گذشته به طرز عجبی دخه‌آ را از دست نداد (انتقال این دروازه‌بان به رئال‌مادرید در آستانه نهایی شدن به دلیل دیر رسیدن مدارک لغو شد) در هفت بازی تنها پنج گل خورد.

 اما چطور می‌شود مورینیو که پایه‌گذار سبک جدیدی از فوتبال تدافعی است و به پارک کردن اتوبوس معروف بوده در هفت بازی هشت گل بخورد در حالی که مدافع خوب ویارئال را نیز به خدمت گرفته است. 

بیلی ؛ مدافع جدید مورد اطمینان مورینیو

 


اریک بیلی بازیکن سابق ویارئال و اسپانیول

اریک بیلی مدافع 22 ساله ساحل‌عاجی که با درخشش در ویارئال نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت تابستان امسال با ارزش 30 میلیون پوند به یونایتد آمد تا کمربند میانی تیم را به همراه اسمالینگ تشکیل دهد. 

اسمالنیگ درباره این بازیکن اظهار داشت: بسیار علاقه‌مند هستم که با او خط دفاعی را تشکیل می‌دهم.

این بازیکن در تمام بازی‌ها در ترکیب اصلی بوده و با اسمالینگ، بلیند و والنسیا چهار مدافع را تشکیل می‌دهد.

پوگبا ؛ عملکردی پر افت و خیز

پوگبا تحت فشار قیمت قرارداد خود قرار گرفته و عملکردی پر افت و خیز از خود نشان می‌دهد. در بازی با لستر و ساوتهمپتون بسیار عالی کرد اما در مسابقه واتفورد، استوک و سیتی اثری از این بازیکن نبود.
خیلی از مطبوعات این عقیده را دارند که اگر پوگبا بد هم بازی کند به دلیل قیمتش مورینیو مجبور به بازی دادن وی است.  

یونایتد در تابستان امسال پل پوگبا، ستاره فرانسوی یوونتوس که در تیم سال فیفا نیز قرار گرفت را با قیمت 89 میلیون پوند خریداری کرد تا رکورد نقل و انتقالات فوتبال بشکند.

مورینیو به دنبال ترکیب ایده‌آل خود

مورینیو در این هفت بازی تا به اکنون تنها در دو بازی آخر(لستر و استوک) در پست میانی و حمله از بازیکنان یکسان استفاده کرده که این نکته را می‌رساند که این مربی هنوز ترکیب ایده‌آل خود را پیدا نکرده است. 


بازی اول مقابل بورنموث که 3-1 پیروز شد


بازی دوم مقابل ساوتهمپتون که منچستر 2-0 پیروز شد


بازی سوم مقابل هال‌سیتی که با پیروزی دقایق آخر یونایتد همراه شد


بازی چهارم مقابل سیتی که اولین شکست مورینیو را رقم زد


بازی پنجم مقابل واتفورد که شاگردان مورینیو 3-1 شکست خوردند


بازی ششم مقابل لستر . 4-1 به سود منچستریونایتد


بازی هفتم مقابل استوک‌سیتی . تساوی یک یک و آمار ضعیف مورینیو

 

پس از باخت مقابل سیتی و واتفورد بازیکنان زیادی جا به جا شدند. رونی و فلینی نیمکت نشین و ماتا و هررا جایگزین آن‌ها شدند. راشفورد و لینگارد که به تازگی به تیم‌ملی انگلیس نیز دعوت شدند در ترکیب اصلی جا پیدا کرده و اعتماد مورینیو را بدست آورده‌اند.

باید دید مورینیو در بازی سخت خود مقابل لیورپول در ورزشگاه آنفیلد از چه ترکیب 4-2-3-1 خود از کدام شش نفر میانی و تهاجمی استفاده می‌کند. 

رونی پس از دو بازی نیمکت نشینی آیا جای خود را پیدا می‌کند یا اتفاق دیگری خواهد افتاد. مخیتاریان با رهایی از مصدومیت خود در مقابل شاگردان کلوپ قرار می‌گیرد. 

خیلی از مطبوعات پنج نفر ابراهیموویچ،راشفورد،ماتا، هررا و پوگبا را جزو یاران اصلی مورینیو می‌خوانند و به نظر می‌رسد این بازیکنان شانس بیشتری برای بازی در آنفیلد خواهند داشت.

ابراهیموویچ 35 ساله شد 

فوق‌ستاره فوتبال دنیا که تابستان امسال با اتمام قراردادش در تیم پاریسی به یونایتد پیوست روز گذشته وارد سن 35 شد و خیلی از هواداران این نگرانی را خواهند داشت که تا چه موقع این بازیکن قادر به ارائه بازی تاثیرگذار است.

وی در این رابطه گفت: احساس می‌کنم با همزمان با بالارفتن سنم پیشرفت  می‌کنم و می‌توانم تاثیر گذار واقع شوم.

این ستاره سوئدی که از آمادگی بدنی خوبی نیز برخوردار است 4 گل از 13 گل تیمش را به ثمر رسانده و مهره اصلی مورینیو برای گلزنی به حساب می‌آید. وی در دومین بازی منچستر مقابل زوریای اوکراین در رقابت لیگ اروپا گل پیروزی‌بخش تیمش به ثمر رساند و گل‌زن ترین بازیکن شیاطین‌سرخ نامیده می شود.


زلاتان مهره اصلی مورینیو برای گل‌زنی

منچستریونایتد با کسب 13 امتیاز در مقام ششم جدول قرار گرفته و خود را پایین‌تر از سیتی،تاتنهام،آرسنال،لیورپول و اورتون می‌بیند و امیدوار است دو هفته آینده در هفته هشتم با پیروزی در آنفیلد خود را به صدر جدول نزدیک کند.