چرا طارمی گل نزن تیم ملی شد؟

آقای گل فصل گذشته لیگ برتر که اکنون با سه گل زده در جدال با دیگر مدعیان این فصل قرار دارد، در حالی در اردوی تیم ملی حضور دارد که پست بازی اش متفاوت با پرسپولیس و تفکرات برانکو ایوانکوویچ است.

مهدی طارمی اکنون در پست وینگر و به عنوان بازیکنی که وظایف سنگین تری نسبت به مهاجم نوک و اصلی تیم دارد، انجام وظیفه می کند و در دیدار ایران برابر ازبکستان به خوبی توانست از پس وظایف خود برآید. نکته جالب توجه اینکه او در این پست جدید نیز موفق شده بازیکنانی مثل علیرضا جهانبخش و ترابی را نیز نیمکت نشین کند تا اعتماد بالای کارلوس کی‌روش را به خود نشان دهد.

طارمی با این شرایط و دوگانگی پست در تیم ملی و باشگاهی می توان گفت شرایطی مشابه وین رونی را اکنون تجربه می کند. کاپیتان سه شیرها که در منچستر به عنوان مهاجم سرخپوشان به میدان می رود در تیم ملی انگلستان با تغییر پست بیشتر در خط میانی به کار برده می شود.

این مساله البته برای مهدی طارمی که بیش از این بیشتر به عنوان ضربه زننده نهایی پرسپولیس شناخته می شد و اکنون با تغییر فضا و پست بازی وظیفه دارد علاوه بر حضور در هجوم های تیم، در رفت و برگشت های طولی نیز وظایف دفاعی را برعهده گیرد. باید دید مدل جدید مهدی طارمی با این شرایط چگونه در بالا رفتن کیفیت او توسط برانکو ایوانکوویچ و کارلوس کی‌روش تاثیرگذار خواهد بود.