رضاییان محبوب کی روش، مغضوب برانکو

 مدافع راست موفق تیم ملی در دیدارهای اخیر با مشکل بزرگ و البته خودساخته ای مواجه شده است که هیچکس به اندازه خودش نمی تواند آن را برطرف کند.

رامین رضاییان که در ابتدای فصل با تصمیمی عجیب راهی ترکیه شد و بدون اطلاع باشگاه و البته سرمربی تیم با تیم ریزه اسپور قرارداد منعقد کرد، در ادامه با فسخ آن به ایران بازگشت تا بار دیگر پیراهن پرسپولیس را برتن کند. اقدامی که البته ضرر و مشقت فراوانی را برای او در پی داشت. با این حال برانکو ایوانکوویچ که به شدت از رفتار مدافع مورد علاقه اش شاکی بود در بدو حضورش به او اعلام کرد که برای رسیدن به ترکیب اصلی راه دراز و دشواری پیش رو دارد و این بازیکن نیز با علم به توانایی هایش و خواسته اش اعلام آمادگی کرد.

هر چند در ادامه مطابق تمام فوتبالیست ها او نیز بابت بی مهری صورت گرفته – که نقش خودش در آن غیرقابل کتمان است- از نیمکت نشینی ناراحت است، با این حال حضور ثابت در تفکرات کارلوس کی‌روش باعث شده تا او امیدوار به تغییر نظر سرمربی پرسپولیس  باشد.

رامین رضاییان این روزها شرایطی را تجربه می کند که ماریو گوتسه در تیم ملی آلمان پشت سر می گذاشت. زننده گل قهرمانی آلمان که با توجه به مهره های تهاجمی فوق العاده در بایرن مونیخ غالبا نفر رزرو و نیمکت نشین باواریایی ها بود، توانست در تفکرات یوآخیم لوو در ترکیب ژرمن ها جایگاه ثابتی را به دست آورد و در نهایت نیز گل قهرمانی تیم ملی کشورش را به ثمر رساند.

رضاییان که بعد از بازگشت از ترکیه و با توجه به رایزنی های فراوان برای حضور در لیست پرسپولیس با پیشنهاداتی از تراکتورسازی همراه شده بود مسلما به این نکته واقف است که حتی با حضور احتمالی در این تیم نیز کار سختی برای تغییر در دیدگاه امیر قلعه نویی برای جابجایی با محمد ایران پوریان که اکنون یکی از برترین بازیکنان نماینده تبریزی محسوب می شود پیش رو داشت و همه اتفاقات امروز برپایه تصمیماتی است که پیش از این گرفته بود.

رامین رضاییان مطمئنا در دیدار با کره جنوبی نیز مدافع راست ثابت کارلوس کی‌روش در ترکیب تیم ملی خواهد بود و البته کابوس بزرگ برای او در پایان این دیدار رقم خواهد خورد؛ جایی که او باید بار دیگر خود را برای صبوری برای 90 دقیقه نیمکت نشینی برابر نفت تهران آماده کند. برانکو ایوانکوویچ که از خط دفاعی فصل گذشته تنها به او و محمد انصاری اعتماد کرده و دیگر بازیکنان این خط در فصل گذشته را نپذیرفت، مسلما در ایده ذهنی او جای دارد اما رفتار ابتدای فصل او و همچنین آمادگی بالای حسین ماهینی باعث شد تا حضورش در ترکیب اصلی با تاخیر همراه شود و این مساله نیاز به صبوری و تلاش بیش از اندازه رضاییان دارد. او نیز به خوبی و البته به صورت حرفه ای می داند که این اتفاقات تنها به واسطه رفتار ابتدای فصل او رقم خورده و برای جبران آن نباید شرایط را بدتر از گذشته کند و مسلما با روحیه بالا جایگاه خود در تیم ملی و در آستانه جام جهانی روسیه را به خطر نمی اندازد.