علی کریمی: حالاحالاها به ایران برنمی‌گردم

علی کریمی در مورد دلیل نیمکت‌نشینی‌اش در دیناموزاگرب، بازی‌های تیم‌ملی و البته برکناری زلاتکو کرانچار گفت‌وگویی انجام داد که در ادامه آن را می‌خوانید:
چرا در دیناموزاگرب بازی نمی‌کنی؟
من در این مدت سکوت کردم و ترجیح دادم که در آرامش کارم را انجام دهم اما الان به خاطر حاشیه‌هایی به وجود آمده می خواهم جواب شما را بدهم. حتما می‌دانید که من یک ماه و نیم دیر به تمرین‌های دیناموزاگرب اضافه شدم و به همین دلیل چند هفته‌ای به صورت اختصاصی تمرینات بدنسازی انجام دادم. همین موضوع باعث شد که کمی دیر به شرایط مسابقه برسم.
به هر حال هفته‌هاست که بازی نمی‌کنی و حتی این شائبه به وجود آمده که قصد داری به سپاهان برگردی؟
اصلا چنین چیزی نیست. زمانی که از نظر بدنی آماده شدم با یک مصدومیت قدیمی روبه‌رو شدم و همین موضوع باعث شد که کادرپزشکی از من بخواهد که 6 هفته فیزیوتراپی کنم. طبیعی است که در این شرایط نمی‌توانم بازی کنم و شائبه‌هایی که به وجود آمد باعث شد که با شما صحبت کنم.
قصد بازگشت به ایران را داری؟
من این موضوع را باید بگویم که اصلا قصد ندارم به ایران برگردم. به سپاهان و هوادارانش بسیار علاقه دارم اما من زمانی که در ایران کارم را شروع کردم، بهترین عملکرد را داشتم تا بتوانم در فوتبال اروپا بازی کنم و حالا که به اینجا رسیده‌ام، حالاحالاها قصد بازگشت به ایران را ندارم و با تمام احترامی که برای سپاهان قائلم می‌خواهم برای مدت طولانی در فوتبال اروپا به میدان بروم.
اما در این مدت شایعه شد که چون کرانچار از کار برکنار شده است تو هم قصد جدایی از این باشگاه را داری؟
برای کسانی که این بحث را مطرح می‌کنند باید بگویم که زمانی که من با دیناموزاگرب قرارداد بستم آقای مامیچ سرمربی آن بود و اصلا در آن زمان آقای کرانچار حضور نداشت. طبیعی است که من با آقای کرانچار بسیار راحت بودم چراکه ایشان سرمربی من در سپاهان بود اما من یک بازیکن حرفه‌ای‌ام و به خاطر یک مربی باشگاهم را ترک نمی‌کنم. با آقای کرانچار به دیناموزاگرب نیامدم که به خاطر او از این باشگاه بروم.
چقدر لیگ کرواسی با لیگ ایران فرق دارد؟
فرق آن از زمین تا آسمان است و تمرینات بسیار پرفشارتر و حرفه‌ای تر است. به همین دلیل هم بود که من به محض حضور در تمرینات با مصدومیت قدیمی‌ام روبه‌رو شدم اما دارم تلاش می‌کنم تا با شرایط بازی در فوتبال اروپا خودم را هماهنگ کنم. برای کسانی که می‌گویند من بازی نمی‌کنم باید بگویم که دو روز است به تمرینات اضافه شدم و اول تلاش می‌کنم که در لیست 18 نفره قرار بگیرم و بعد از آن آرام آرام به ترکیب اصلی اضافه شوم.
و سوال آخر؛ فکر می‌کنی اگر آماده باشی کی‌روش تو را به تیم‌ملی دعوت می‌کند؟
از آقای کی‌روش ممنونم که پیگیر وضعیت من است و حتی در اردوی قبلی با وجود آنکه من مصدوم بودم من را به تیم‌ملی دعوت کرد و حتی به باشگاه هم نامه زد. از ایشان واقعا تشکر می‌کنم که شرایط مصدومیت من را درک کرد و من هم تمام بازی‌های تیم‌ملی را پیگیری می‌کنم و از اینکه بچه‌ها توانسته‌اند نمایش خوبی داشته باشند بسیار خوشحالم.