کورس تراکتورسازی و پرسپولیس برای صدرنشینی

در ادامه هفته هشتم لیگ برتر روز شنبه 5 مسابقه انجام می‌شود. در این روز استقلال و پرسپولیس به مصاف حریفان‌شان می‌روند. در تعطیلات لیگ برتر، سرخپوشان در جام حذفی با شکست تاریخی مقابل تیم دسته دومی قشقایی شیراز در مرحله یک سی و دوم جام حذفی، حذف شدند. استقلال اما با صعود به یک شانزدهم جام حذفی همچنان مدعی این جام است.دو تیم تراکتورسازی و پرسپولیس  هم برای صدرنشینی بایکدیگر رقابت سختی دارند. باید دید در پایان این هفته تیم امیر قلعه نویی صدرنشین می ماند یا برانکو صدر را از تراکتورسازی می گیرد. البته علی دایی با نفت هم شانس اندکی برای رسیدن به صدر دارد.

نگاهی به بازی‌های روز شنبه می‌اندازیم:

سیاه‌جامگان- استقلال؛ دومین برد منصوریان در لیگ؟

سیاه‌جامگان در هفته هفتم 3 بر صفر مقابل تراکتورسازی شکست خورد اما پیش از آن نتایج خوبی گرفته با این حال در تعطیلات لیگ مدام صحبت از جدایی فرهاد کاظمی از این تیم می‌شد و در نهایت کاظمی در این تیم باقی ماند. استقلال هم در هفته هفتم اولین بردش را در لیگ کسب کرد تا آبی‌پوشان در مسیر برد قرار بگیرند. اوضاع در تیم استقلال آرام به نظر می‌رسد هرچند مدت‌ها بحث مربیگری منصوریان در انگلیس سوژه آبی‌ها در تعطیلات بود اما این بحث هم به پایان رسید و آبی‌پوشان خود را برای  دومین برد در لیگ شانزدهم آماده می‌کنند. استقلال در صورت برد در جدول لیگ تک رقمی می‌شود.  علی قربانی مهاجم جوانی است که توانسته جای جابر انصاری را در ترکیب اصلی آبی‌پوشان گرفته البته او در بازی با ملوان نوین دچار مصدومیت شد. استقلال همانقدر که راحت گل‌ می‌خورد در خط حمله زهردار و خطرناک است و می‌تواند از خط دفاع ضعیف سیاه‌جامگان به راحتی عبور کند.

ذوب آهن- سپاهان؛ دربی با مربی و مدیرعامل جدید

دربی اصفهان معمولا پرگل و زیبا از کار در می‌آید. دربی شنبه اما شرایط ویژه‌‌تری دارد. یحیی گل‌محمدی از ذوب آهن جدا شده و مجتبی حسینی به عنوان سرمربی موقت هدایت این تیم را برعهده گرفته از سویی دیگر مدیرعامل باشگاه سپاهان هم جدا شد  و  یک مربی هندبال جانشین او شد. ذوبی‌ها در وضعیت مطلوبی قرار ندارند و با 6 امتیاز در رده چهاردهم جدول هستند اما سپاهان با عبدالله ویسی نتایج خوبی گرفته و 10 امتیازی است و در رده پنجم جدول لیگ است.

سایپا- تراکتورسازی تبریز؛نبرد صدرنشین در تهران

تراکتورسازی صدرنشین لیگ برتر در تهران به دنبال یک برد دیگر است تا صدرنشینی‌ خود را حفظ کند. مساوی هم موقعیت شاگردان قلعه‌نویی را در جدول به خطر می‌اندازد از سویی دیگر حسین فرکی هم می‌خواهد شکست مقابل صبا را جبران کند و تیمش را به شرایط بهتری برساند. فرکی هم مثل مدیرعامل باشگاه سایپا معتقد است که نتایج‌شان کمتر از حد انتظار بوده است. نارنجی‌پوشان سایپا مقابل قوی‌ترین خط حمله لیگ کار دشواری در پیش دارند. نبرد تاکتیکی و فوتبالی قلعه‌نویی و فرکی دیدنی خواهد بود. اگر فرکی از تراکتورسازی امتیاز بگیرد ضمن کمک به تیم خودش زمینه صدرنشینی پرسپولیس را فراهم کرده است. علیرضا فغانی داور این بازی است. داوری که بعد از یکسال و نیم و از دست رفتن قهرمانی تراکتورسازی دوباره برای این تیم سوت می‌زند البته این مرتبه در تهران.

ماشین‌سازی- استقلال خوزستان؛ قهرمان سابق مقابل تیم بدون مهاجم!

ماشین‌سازی تبریز مقابل قهرمان فصل گذشته قرار می‌گیرد قهرمانی که نسبت به فصل گذشته شرایطی کاملا متفاوت دارد. با هفت امتیاز در رده یازدهم است. ماشین‌سازی هم با وجود جذب همه بازیکنان اسم و رسم‌دار از جمله آندرانیک تیموریان کاپیتان تیم ملی اکنون در مکان پانزدهم قرار دارد. شاگردان رسول خطیبی باید در این دیدار خانگی پیروز شوند تا خود را از انتهای جدول جدا کنند. ماشین‌سازی مشکل گلزنی دارد و بعد از جدای رافخایی و دقیقی این تیم هنوز در خط حمله نتوانسته خوب کار کند و بعد از گسترش فولاد دومین خط حمله ضعیف لیگ را در اختیار دارد. حتی گفته شد مهاجم ازبکستانی هم از این تیم کنار گذاشته شد!

پرسپولیس- نفت تهران؛ دایی مقابل سرخپوشان

سرخپوشان بعد از حذف نابهنگام در جام حذفی باید لیگ برتر را جدی‌تر از گذشته بگیرند زیرا یک جام قهرمانی را در کمال ناباوری در اولین مسابقه از دست دادند. علی دایی مربی نفت سال‌ها شاگردان برانکو بوده و به خوبی از او شناخت دارد. برانکو هم برای جبران ناکامی بزرگ و تاریخی خود در جام حذفی باید در این مسابقه تیمش را برای پیروزی به میدان بفرستد. البته تیم نفت هم برای صدرنشینی شانس کمی دارد و اگر بتواند سه امتیاز را از پرسپولیس بگیرد در صورت شکست تراکتورسازی به صدر خواهد رفت. نکته قابل توجه این است که نفت هم در این فصل مثل پرسپولیس قرمزپوش شده است.

برنامه هفته هشتم لیگ برتر و اسامی داوران

جمعه 23 مهر 95

فولاد خوزستان – صبای قم – ورزشگاه غدیر اهواز ساعت 17:10 

محمدحسین ترابیان – محمدرضا ابوالفضلی – فرهاد مروجی – جواد رحیم زاده – ناظر: مسعود مرادی

پیکان تهران – صنعت نفت آبادان – ورزشگاه شهدای شهر قدس ساعت 17:00

حمید حاج ملک – علی اکبر عظیم پور – ایوب غلامزاده – محمد ملکی – ناظر: حسین نجاتی

شنبه 24 مهر 95

ماشین‌سازی تبریز – استقلال خوزستان – ورزشگاه یادگار امام تبریز ساعت 17:15

حسن اکرمی – اسد حاج محمد – محمد عطایی – شاهو اصلانی – ناظر: مسعود عنایت

سایپا – تراکتورسازی تبریز – ورزشگاه پاس قوامین تهران ساعت 17:00

علیرضا فغانی – علیرضا ایلدروم – میریعقوب حجتی – یاسر همرنگ – ناظر: جواد تقی پور

ذوب آهن اصفهان – سپاهان – ورزشگاه فولاد شهر اصفهان  ساعت 17:00

محسن ترکی – رضا سخندان – یعقوب سخندان – محمدرضا تارخ – ناظر: حیدر شکور

پرسپولیس – نفت تهران – ورزشگاه آزادی تهران ساعت 18:00 

پیام حیدری – محمدرضا منصوری – علی اکبر نوری – علی صفایی – ناظر: اسماعیل صفیری

سیاه‌جامگان مشهد  – استقلال تهران – ورزشگاه ثامن مشهد ساعت 15:30

سیدرضا مهدوی – علی میرزابیگی – آرمان اسعدی – رضا عادل – ناظر: حسین عسگری

یکشنبه 25 مهر 95

گسترش فولاد تبریز – پدیده خراسان – ورزشگاه بنیان دیزل تبریز ساعت 15:00

بیژن حیدری – حسن ظهیری – محمدرضا امینی – سیدعلی میرغفاری – ناظر: مسعود فلاح