دلیل تاخیر حضور مربیان بوکس کوبایی در ایران چیست؟

هادی مرتضایی اظهار کرد: ما برای جذب مربی خارجی برای بوکس ایران با کشورهای کوبا، ازبکستان،  قزاقستان، اوکراین و روسیه مذاکرات و مکاتباتی داشتیم، اما در نهایت بعد از مشاهده رزومه‌ها توسط کمیته فنی فدراسیون، قرار شد دو مربی کوبایی که شرایط بهتری داشتند را به ایران بیاوریم. بعد از نهایی شدن این موضوع مذاکراتی را با این دو مربی داشتیم و بر سر مسائل مالی هم به توافق رسیده‌ایم.

وی افزود: همه کارها برای حضور این دو مربی در ایران انجام شده،  اما به دلیل فاصله زمانی زیاد ما با کوبا و بروکراسی اداری طولانی در این کشور ، هنوز زمان آمدن این مربیان به ایران مشخص نیست و حضور آنها به تاخیر افتاده است.

رئیس کمیته روابط بین الملل فدراسیون بوکس با تاکید بر این که کوبایی‌ها اسناد و گواهی‌های جدیدی را برای حضور مربیان خود در ایران درخواست کرده‌اند، گفت: همه کارها انجام شده اما کوبایی‌ها اسنادی خواسته‌اند که این اسناد و گواهی‌ها بیشتر در شرکت‌های خصوصی رد و بدل می‌شود و رد ارگان‌های دولتی معمولا چنین مواردی وجود ندارد. درحال مکاتبه هستیم تا این مورد را هم حل کنیم و این مربیان هرچه زودتر به ایران بیایند.

وی در مورد این که گفته می‌شود این مربیان پیر هستند و مدرک مربیگری سه ستاره بین المللی را ندارند، گفت: این مربیان بین 50 تا 55 سال سن دارند و در مورد مدرک مربیگری آن‌ها هم همان طور که نایب رییس فدراسیون گفته قطعا افرادی را می آوریم که جزو بهترین های کشور خودشان باشند. ضمن  این که به فدراسیون بوکس کوبا گفته‌ایم اگر این مربیان سطح فنی خوبی نداشته باشند با آنها قراردادی امضا نخواهیم کرد.

مرتضایی در مورد برگزاری مسابقات WSB  و  APB در سال جدید و تعداد نمایندگان ایران در این رقابت‌ها، اظهار کرد: هنوز هیچ چیزی درباره این رقابت‌ها قطعی نشده است و البته کنگره جهانی در تاریخ 30 آذر ماه برگزار می شود که آن کنگره خیلی مهم و تعیین کننده است.در این کنگره احتمالا به بازگشت کلاه به بوکس رای بدهند چرا که در المپیک ریو میزان آسیب‌دیدگی‌ها بیشتر شد و کمیته بین‌المللی المپیک پیگیر این موضوع است.

وی ادامه داد: طبق اطلاعاتی که من از منابع مطلع گرفته‌ام احتمالا از این پس مسابقات WSB  و  APB برگزار نشود چرا که بازگشت مالی مناسبی در این چند سال نداشتند و شکست خورده‌اند.