کمالوند: تیم ملی به تعطیلات لیگ نیاز دارد

فراز کمالوند، سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز در نشست خبری پیش از مسابقه برابر صبای قم در چارچوب هفته نهم لیگ برتر فوتبال گفت: خیلی خوشحالم که قرار است در شهر مقدس قم بازی کنیم، امیدوارم هر دو تیم بازی خوب و تماشاگر پسندی ارائه دهند و بازیکنان 2 تیم صحیح و سالم میدان را ترک کنند. امیدوارم تماشاگرانی که به ورزشگاه می‌آیند و یا آنهایی که از تلویزیون بازی را می‌بینند از این دیدار لذت ببرند. من شناخت کاملی از تیم صبا و کادر فنی این تیم دارم، آقایان مرفاوی و الهامی دوستان نزدیک من هستند و با تجربه و کارآمد هستند. بازی خیلی سختی مقابل صبا داریم، چون این تیم هفته گذشته در خوزستان شکست خورده و در این دیدار به دنبال این شکست است. ما خودمان را برای مسابقه‌ای سخت و دشوار آماده کرده‌ایم. ما هیچ مصدوم و محرومی نداریم و همه بازیکنان‌مان را در اختیار داریم. 

وی افزود: ما در این فصل فوتبال خیلی خوبی به نمایش می‌گذاریم اما در نتیجه ناموفق بوده‌ایم. ما در 3، 4 مسابقه پیش از دیدار برابر پدیده حدود 5 تا 6 موقعیت گل ایجاد کرده‌ایم که نتوانستیم از آنها استفاده کنیم. اما خدا را شکر به لطف خدا و امام حسین (ع) این مشکل در بازی قبل حل شد و از فشار خارج شدیم. امیدوارم روند رو به رشد ما ادامه داشته باشد و مثل مسابقه مقابل پدیده هم خوب بازی کنیم و هم نتیجه خوبی بگیریم. 

سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد درباره هدف‌گذاری این باشگاه در این فصل از مسابقات اظهار کرد: امسال سومین سال حضور من در این تیم است، هدف من در نیمه دو فصل پیش این بود که تیم در لیگ برتر حفظ شود که خدا را شکر این اتفاق نیز رخ داد. پارسال قرار بود که تیم رتبه یک رقمی کسب کند که برای اولین بار در تاریخ باشگاه گسترش فولاد به این مهم رسیدیم. امسال نیز هدف‌گذاری کردیم که در 6 تیم بالای جدول قرار بگیریم که من به این مسئله خوشبین هستم و با پتانسیلی که از اعضای تیم می‌بینم، این اتفاق دور از دسترس نخواهد بود. 

کمالوند درباره تعطیلات لیگ برتر فوتبال با بیان این که تیم ملی به این تعطیلات نیاز دارد، تصریح کرد: من سال‌ گذشته مخالف اصلی این تعطیلات بودم و مکرراً در همه رسانه‌ها می‌گفتم که این وقفه‌ها به ضرر ما است، چون به نظرم بازی با تیمی مانند مالدیو نیاز به تعطیلات ندارد، اما امسال تیم ملی به وقت کافی نیاز دارد، چون قرار است با تیم‌های با کیفیتی مانند کره جنوبی و ازبکستان مصاف دهد. باید کمی انصاف داشته باشیم و به کی‌روش حق دهیم. تیم ملی باید حدود 10، 15 روز تعطیلات داشته باشد تا خود را برای این دیدارها آماده کند. در این وقفه‌ها نه سازمان لیگ مقصر است، نه فدراسیون فوتبال و نه کی‌روش. این مشکل از تقویم آسیا است که برای کشورهای شرق آسیا به یک‌گونه‌ است و برای کشورهای غربی آن تفاوت دارد. مثلا در لیگ‌ قهرمانان آسیا تیم‌های کشورهای غرب آسیا باید 2 مرحله را با یک ترکیب به میدان بروند و مراحل بعد را با یک ترکیب دیگر، مثل این که تصور کنید بارسلونا امسال با انریکه در لیگ قهرمانان اروپا بازی کند و از یک چهارم نهایی به بعد یک مربی دیگر مانند گواردیولا به تیم بیاید. متاسفانه این اتفاق فقط در قاره آسیا رخ می‌دهد که این بخاطر عدم تطبیق تقویم آسیا در غرب و شرق آن است. امسال ما همه باید کمک کنیم تا ان‌شاالله تیم ملی ایران به جام جهانی صعود کند. هدف فوتبال این است که لیگی پویا داشته باشیم و به جام جهانی راه‌یابیم. باید منافع ملی را در اولویت اصلی قرار دهیم و چشم روی منافع خود ببندیم.