سردار آزمون: دوست ندارم با کسی مقایسه شوم

هافبک‌های روستوف هرگز موفق نشدند او را تغذیه کنند تا در روزی که نمایندگان باشگاه مارسی فرانسه در ورزشگاه حضور داشتند چیزی عاید سردار نشود. قبل از بازی او را با تورس مقایسه کردند و این بازی را دوئل او و ال نینو. سردار اما خسته است از این همه مقایسه. یک روز با زلاتان، یک روز مسی و حالا تورس. او به سوال‌هایی در همین رابطه، پیشنهاد مارسی و ویارئال و البته داشتن عکاس اختصاصی پاسخ می‌دهد.


اتلتیکومادرید و روستوف. بازی سختی بود. نه؟
 واقعا سخت بود چون اتلتیکو مادرید جزو سه تیم برتر باشگاهی در جهان است و ما هم پیش بینی می‌کردیم که حتی در زمین خودی بازی مشکلی پیش رو داشته باشیم. طبق پیش‌بینی این بازی سخت هم از آب درآمد.


سخت تا این حد که فقط یکی دو بار به محوطه جریمه اتلتیکومادرید برسید؟
 یکی دو بار نه، بیشتر از اینها روی دروازه حریف فشار آوردیم.


اما بازی در اختیار اتلتیکو مادرید بود.
 خب بازیکنان آنها همگی در پست خود بهترین بازیکنان فوتبال جهان به حساب می‌آیند. به همین دلیل سطح دو تیم تفاوت داشت اما ما هم موقعیت‌هایی داشتیم که اگر باهوش بودیم می‌توانستیم دروازه اتلتیکومادرید را باز کنیم.


مثل همان موقعیتی که در دقیقه ۱۸ از دست دادی؟
 دقیقا. موقعیت خوبی نصیبم شد. پولوز توپ را پشت محوطه جریمه به من سپرد اما عجله کردم و توپ به پاهایم نگرفت. حیف شد، چون می‌توانستم گل بزنم.


همانطور که گفتی ستاره‌های اتلتیکو مادرید در پست‌های خود جزو بهترین بازیکنان جهانند. کیفیت آنها را چطور دیدی؟ بخصوص گریزمان و تورس که تقریبا هم پستی تو هستند؟
 من به بازی خودم فکر می‌کردم و نه حریف. کاری نداشتم چه کسی روبه‌روی من است و چه کسی نیست. البته بازی گریزمان را در این دیدار نپسندیدم. تورس بهتر از او بود و البته گودین که در خط دفاع فوق‌العاده کار کرد. به نظر من گودین بهترین دفاع وسط فوتبال جهان است، چون تمام خصوصیات مثبت را یک جا دارد.


گفتی تورس. خیلی از رسانه‌ها قبل از بازی سبک فوتبال تو را با او مقایسه کردند.
 تورس بازیکن بزرگی است و سطحش هم بالا اما خسته شدم از مقایسه. یک روز مسی، یک روز زلاتان و یک روز هم تورس. دوست ندارم با کسی مقایسه شوم و این را هم بارها گفته‌ام.


جایزه بهترین بازیکن ماه روستوف را هم دریافت کردی. این اتفاق چقدر روی تو تاثیر می‌گذارد؟
 خیلی چون به من انگیزه می‌دهد تا از این بهتر شوم و بهترین بازی‌ها را در ترکیب روستوف به نمایش بگذارم.


شاید هم به این خاطر است که ویارئال اسپانیا و مارسی فرانسه برای جذبت اقدام کرده‌اند. تازه از آلمان هم خبر رسیده که الکساندر نوری، سرمربی ایرانی- آلمانی وردربرمن هم تو را نشانه گرفته تا به بوندس لیگا بروی.
 در مورد مارسی باید بگویم اصلا خبر نداشتم که نمایندگان این باشگاه در ورزشگاه بودند و بعدا متوجه این اتفاق شدم. در مورد ویارئال و وردربرمن هم چیزی نمی‌دانم. من با باشگاه روستوف قرارداد دارم و همه سعی و تلاشم این است که بتوانم در این تیم مفید باشم. هنوز چیزی درباره آینده‌ام نمی‌دانم و تصمیمی هم در این خصوص نگرفته‌ام. به همین دلیل به این مساله فکر هم نمی‌کنم تا ببینیم در زمستان چه اتفاقی رخ خواهد داد.


به نظرت روستوف شانس دارد حداقل به لیگ اروپا صعود کند؟
 چرا نتوانیم؟ تیم ما تا این مرحله آمده و به دور گروهی لیگ قهرمانان رسیده و اگر هم شانس صعودمان به مرحله بعدی خیلی کم باشد، باید تلاش کنیم تا در گروه‌مان سوم شویم و به لیگ اروپا برویم. این کار شدنی است و می‌توانیم انجامش بدهیم.


و سوال آخر درباره عکاس اختصاصی. واقعا این خبر درست است که تو و سعید عکاس اختصاصی دارید؟
 این اخباری که منتشر می‌شود واقعا عجیب و خنده دار است. نمی‌دانم این شایعه را از کجا در آورده‌اند. لطفا شما هم بنویسید که این خبر واقعیت ندارد و من عکاس اختصاصی ندارم.

سایت sov روسیه در گزارشی پیرامون پیشنهاد مارسی به سردار آزمون نوشت: «سردار آزمون چهارشنبه شب با اطلاع از حضور نمایندگان باشگاه فرانسوی مارسی تلاش زیادی کرد تا توانایی‌هایش را به نمایش بگذارد. این بازیکن سخت مورد توجه مارسی قرار دارد و در این راه دو تن از نمایندگان باشگاه فرانسوی مذاکرات اولیه با روستوف را آغاز و حتی پیشنهاد خود را ارائه دادند تا زمینه جذب آزمون را فراهم کنند.» بنا به ادعای روس‌ها با توجه به حل شدن موقتی مشکلات مالی، باشگاه روستوف تمایل چندانی به فروش آزمون نشان نداده اما از آنجا که مارسی سخت به دنبال شکار سردار است و حاضر شده پیشنهاد مالی‌اش را بالاتر ببرد.