استقلال در فصل نقل و انتقالات با بازیکنان زیادی قرارداد امضا کرد و به جز یکی دو مورد، بقیه آنها در این روزها عصای دست علیرضا منصوریان شده اند و به نظر می رسد خریدهای سرمربی جوان آبی ها کاملا خریدهایی متناسب با نیازهای این تیم بوده است.

 

علی قربانی

 

علی قربانی در 3 سال حضورش در نفت نشان داده بود که می توان رویش حساب باز کرد و حل کردن مشکلات گلزنی را به او سپرد. قربانی با وجود اینکه از اول فصل تا حالا حضور ثابتی در ترکیب استقلال نداشته است با این حال در این فصل موفق شده 2 گل در لیگ و یگ گل در جام حذفی به ثمر رسانده است و با توجه به دقایق حضورش آمار قابل قبولی از خود به جای گذاشته است.

 

 

کاوه رضایی

 

رضایی با 3 گل و 2 پاس گل در لیگ برتر  بی تردید موثرترین بازیکن تیمش تا بدین جای فصل بوده است و این نشان می دهد اصرار بیش از حد منصوریان برای جذب او چندان بی مورد نبوده است. رضایی کم کم خود را در ترکیب استقلال پیدا کرده است و شرایط بسیار خوبی را تجربه می کند.

 

 

رابسون جانواریو

 

رابسون از معدود بازیکنانی است که به جز هفته اول در تمام بازی ها برای استقلال بازی کرده است و درخشش او از بازی با ماشین سازی در هفته پنجم لیگ برتر باعث شده که منصوریان دیگر به حضور بازیکنی مثل هرائر مگویان در ترکیب اصلی فکر نکند. رابسون را می توان یکی از بهترین خریدهای این فصل استقلال لقب داد.

 

 

پادوانی

 

پادوانی با گذشت چند هفته از لیگ برتر با استقلال قرارداد امضا کرد و بعد از مدتی حضور در تمرین استقلال در 2 بازی برابر سیاه جامگان و سایپا به ترکیب اصلی اضافه شد و نمایش خوبی داشت. با حضور رابسون وپادوانی بعید است دیگر منصوریان به زوج خط دفاعی خود دست بزند. پادوانی با هوش ذاتی که دارد سرعت کمش را جبران کرده و در توپ های هوایی هم خط دفاع استقلال را ضد ضربه کرده است.

 

 

بختیار رحمانی

 

هرچند رحمانی فصل را کاملا پرانتقاد آغاز کرد اما او هم بعد از تعطیلات لیگ کم کم در ترکیب استقلال جا افتاده است و نمایشش بسیار بهتر از روزهای اول است. هرچند بختیار هنوز با روزهای اوجش فاصله زیادی دارد اما با اطمینانی که منصوریان به او دارد کم کم شرایط خوب خود را پیدا می کند.

 

 

وریا غفوری

 

وریا غفوری هم فصل را اصلا خوب شروع نکرد اما منصوریان در تمام بازی ها او را در ترکیب اولیه تیمش قرارداد تا کم کم این بازیکن شرایط خوب خود را در ترکیب اصلی پیدا کند. وریا از بعد از دربی نمایش خوبی در ترکیب استقلال داشته است و به مهره بی جانشین تیم منصوریان تبدیل شده است.

 

 

کنعانی زادگان

 

کنعانی زادگان بی تردید بدشانس ترین خرید استقلال در فصل نقل و انتقالات بود، بازیکنی که در هفته دوم لیگ برتر مصدوم شد و تا پایان فصل باید بازی هم تیمی هایش را از خانه تماشا کند. با شرایط خوبی که خط دفاع استقلال پیدا کرده است بعید است این بازیکن بتواند در بازگشت هم جایی در ترکیب ثابت این تیم داشته باشد.

 

 

فرشید باقری

 

فرشید باقری هنوز نتوانسته به اندازه پولی که در فصل نقل و انتقالات گرفته برای استقلال کارآیی داشته باشد اما این بازیکن جوان است و هنوز جای زیادی برای پیشرفت دارد. البته با بازگشت روزبه چشمی در نیم فصل دوم کمی کار برای این بازیکن برای بازی کردن سخت می شود.