به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در نامه فدراسیون جهانی کشتی که با امضای رافائل مارتینتی رئیس فیلا به رئیس فدراسیون کشتی ایران ارسال شده، آمده است:

" لازم است با افتخار به اطلاع شما برسانم محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران به عنوان مربی برتر کشتی فرنگی سال ۲۰۱۱ میلادی انتخاب شده است.

مراسم تجلیل از محمد بنا همزمان با برگزاری کلاس بین المللی مربیگری کشتی فیلا در تهران و با حضور رافائل مارتینتی رئیس و میشل دوسون دبیر کل فیلا انجام می‌شود. "

بخشی از افتخارات محمد بنا سرمربی۵۴ ساله تیم ملی کشتی فرنگی به شرح زیر است:

*کسب عنوان نایب قهرمانی رقابتهای جهانی سال ۲۰۰۹ دانمارک برای اولین بار

*کسب عنوان قهرمانی جام جهانی سال ۲۰۱۰ ارمنستان برای نخستین بار

*کسب دو مدال طلا در رقابتهای جهانی سال ۲۰۱۰ مسکو برای نخستین بار و قهرمانی مدالی این مسابقات

*کسب دو مدال طلا و یک مدال برنز در رقابتهای جهانی سال ۲۰۱۱ ترکیه که بهترین نتیجه مدالی تاریخ محسوب می شود

*کسب ۴ مدال طلا ویک مدال برنز در بازیهای آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو و بهترین نتیجه کسب شده در تاریخ این بازیها

*قهرمانی سالهای ۲۰۱۱ و ۲۰۰۹ رقابتهای قهرمانی آسیا در ازبکستان و تایلند

*قهرمانی رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۱ بلاروس

*دارنده مدال نقره وزن ۶۸ کیلوگرم رقابتهای جهانی ۱۹۸۳ کیف

همچنین در نامه فیلا عنوان شده است که از مربی کشتی آمریکا که به عنوان مربی برتر کشتی آزاد سال ۲۰۱۱ میلادی انتخاب شده، دعوت به عمل آمده تا با حضور در کلینک مربیگری فیلا که روزهای ۲۶ تا ۲۹ آبان ماه در تهران برگزار می‌شود در مراسم تجلیل فدراسیون جهانی شرکت کند. اسم این مربی در نامه فیلا ذکر نشده است.

*محمد بنا: این افتخار متعلق به مربیان سراسر کشور است / هدف کسب مدال در المپیک لندن است

محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی گفت: مسلماً انتخاب من به عنوان مربی برتر سال ۲۰۱۱ میلادی فیلا متعلق به اعضای کادر فنی تیم ملی و مربیان کشتی فرنگی سراسر کشور است.

وی ادامه داد: افتخارات کسب شده پس از المپیک پکن تا امروز که بسیاری از آنها برای اولین بار در تاریخ اتفاق افتاده است، نتیجه یک کار گروهی سخت، شبانه روزی و با برنامه بوده است.

بنا در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم با کسب مدالهای خوشرنگ در رقابتهای المپیک ۲۰۱۲ لندن، طلسم ۴۰ ساله شکسته؛ آرزوی من بر آورده شود و از همه مهمتر پرچم مقدس ایران اسلامی به اهتزاز درآید و سرود ملی در لندن نواخته شود تا دل مردم عزیز ایران شاد شود.