عابدینی: مگر اسیر و اجیر کی‌روش هستم که به فدراسیون بروم؟

امیر عابدینی در خصوص اظهارات کارلوس کی‌روش مبنی بر اینکه در فدراسیون فوتبال منتظر حضور امیر عابدینی است، گفت: چه کسی من را دعوت کرده است؟ این کارها چیست؟ آقای کی‌روش مصاحبه‌ای انجام داد و در آن مصاحبه گفت که بازهم مدیریت باخته است و مدیریت فدراسیون فوتبال را زیر سؤال می‌برد. در حالی که مدیریت همه تلاشش را در این پنج سال کرده است و یکی از موفقیت‌ها در این پنج سال هم عقد قرارداد با شماست. اگر مدیریت جایی کوتاهی کرده، عقد قرارداد با شما هم یک پوئن مثبت بوده و لااقل به این پوئن مثبت‌ها هم اشاره کنید.

وی افزود: کی‌روش گفت که تیم ملی زمین تمرینی مناسب ندارد، زمین تمرینی فراهم کردند. گفت پیراهن‌ها کیفیت ندارد، فدراسیون پای خسارت ایستاد و پیراهن‌ها را عوض کرد. اعلام کرد که پرواز مناسب می‌خواهیم، فدراسیون تمام پروازهای تیم ملی را چارتر کرد. آقای کی‌روش! از پاداش گفتید که فدراسیون پاداش‌ها را هم تقدیم کرد. اکنون چه اتفاقی افتاده، در حالی که از زمان آمدن تاج به فدراسوین همه موارد تقدیم شما شده و حالا از مدیریت انتقاد می‌کنید؟ دوباره گفتید که مدیریت قبول نشد، چون عراق نتوانست در امارات با ایران بازی کند؟ بهتر است کمی هم تعامل کنید. خوبی‌ها را برای خودتان مصادره می‌کنید و وقتی موفقیت نیست، ایراد را گردن فدراسیون می‌اندازید. بعد از این صحبت‌ها کی‌روش دوباره مصاحبه تند کرده که می‌روم و من را بیرون کنید و من هم یک جمله دیگر گفتم. گفتم که آقای کی‌روش یک بار تکلیف را مشخص کند و این هم نظر من است.

عابدینی در پاسخ به این سؤال که اکنون کی‌روش منتظر او در فدراسیون است و آیا برای دیدار با او به فدراسیون می‌رود یا نه، اظهار داشت: من خبر نداشتم که کی‌روش به فدراسیون رفته و منتظر من است. الان این موضوع را متوجه شدم و با تعجب پرسیدم که کی‌روش با چه کسی قرار گذاشته است؟ پیروانی که شماره تلفن من را دارد، کی‌روش به پیروانی می‌گفت که می‌خواهد من را ببیند یا اصلاً با هم مذاکره یا مناظره کنیم. آن هم زمان و مکان دارد. اکنون که تاج اصفهان است و ای کاش تاج یک تماس با من می‌گرفت و یک کلام می‌گفت که به فدراسیون بروم. مگر تا الان من با کی‌روش جلسه داشتم که این بار به فدراسیون بروم؟ همیشه مصاحبه کرده‌ام، تعریف داشته‌ام و این بار هم انتقاد کردم و اگر بازهم نیاز باشد انتقاد می‌کنم.

سرپرست سازمان اقتصادی تیم ملی ادامه داد: تیم نوجوانان، جوانان، فوتبال ساحلی و فوتسال ما همه قهرمانی و موفقیت می‌آوردند. تیم ملی فوتبال هم‌اکنون در حال رشد است و لیگ هم در این رشد نقش داشته است. هر وقت تیم ملی برنامه یا اردویی دارد، لیگ را تعطیل می‌کنند و به اردو می‌روند و برنامه تیم ملی به خوبی انجام می‌شود که ما هم حامی این برنامه هستیم. این رفتار کی‌روش یعنی چه که هر روز علیه یک نفر موضع می‌گیرد یا مصاحبه کند؟ مصاحبه می‌کند و از اذهان عمومی سؤال می‌کند و اکنون هم باید پاسخ سؤال‌ها را بشنود. آقای کی‌روش! مصاحبه نکن یا وقتی از اذهان عمومی سؤال می‌پرسی، باید پاسخ هم بشنوی.

وی در واکنش به این مسئله که سرمربی تیم ملی در فدراسیون منتظر اوست و یک کلام بگوید که به فدراسیون می‌رود یا نه، گفت: «چه کسی خواسته که من به فدراسیون بروم» که در پاسخ به عابدینی گفتیم کی‌روش چنین درخواستی داشته است و او گفت: آقای کی‌روش بگوید؛ مگر اسیر او هستم؟ مگر اجیر کی‌روش هستیم که اکنون با حرف او به فدراسیون بروم؟ آقای کی‌روش اجازه می‌داد شنبه تاج از سفر بازگردد و با هم به فدراسیون می‌رفتیم تا صحبت کنیم.

عابدینی درباره این مسئله که مهدی تاج هم در این ماجرا حق را به کی‌روش داده است، اظهار داشت: دم آقای تاج گرم! ایشان هم قضاوت خودش را کرده است.

سرپرست سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال درباره این مسئله که گویا در قرارداد کی‌روش آمده که مصاحبه علیه ارکان فدراسیون فوتبال ممنوع است، گفت: متأسفانه قرارداد را ندیده‌ام، چون این قرارداد محرمانه بوده و من هم آن را ندیده‌ام. در قرارداد قاعدتاً باید حقوق ایران و کشور ما هم استیفا شود. کی‌روش اکنون برای ما جایگاهی قائل نیست که حقوقی استیفا شود. او برای هیچکس جایگاهی قائل نیست. اگر مردم برای نتایج او را دوست دارند، خیلی مربیان دیگر را هم به دلیل کسب نتایج دوست دارند، اما هیچکس به این شکل علیه ما مصاحبه نمی‌کند.

عابدینی در پاسخ به این سؤال که کی‌روش می‌گوید پنج شش ماه است حقوقی دریافت نکرده و او چگونه در مصاحبه‌های اخیرش گفته بود کی‌روش حقوقش را هم دریافت کرده، به تسنیم گفت: پنج سال است در تیم ملی حضور دارد. پس با حرف خودش پول چهار سال و نیم از قرارداش را گرفته است. او اکنون بیاید بگوید که پول نگرفته‌ام و در این خصوص به فدراسیون نامه بزند. به این حرف او می‌توان پاسخ منطقی داد.