علت اخراج عارف غلامی – مدافع تیم ملی جوانان شوتی بود که او به سمت نیمکت عربستان زد. ظاهرا فشار بازی در صحنه ای موجب شد او در دفع توپ آن را به سمت نیمکت عربستان شوت کند و داور چینی بلافاصله به وی کارت زرد دوم و در ادامه قرمز را نشان داد.

 

هم چنین ضربه ای که به سر کرملاچعب کاپیتان تیم ملی جوانان خورد او را راهی بیمارستان کرد و موجب شد تیم ملی در وقت اضافه با 9 بازیکن بازی کند و در نهایت بازی را ببازد.

 

این بازی زیبا و تماشایی 11 گل داشت که سهم عربستان 6 گل و سهم ایران 5 گل بود. این بازی به جزء این صحنه مشکل حاشیه ای خاصی نداشت و البته نیمکت  تیم ملی عربستان نسبت به شوتی که عارف غلامی زد واکنشی از خود نشان نداد. طبیعی هم بود به این دلیل که عربستانی ها بازی را پیش بودند و نمی خواستند خللی در بازی ایجاد کنند. از سویی این درک از سوی نیمکت عربستانی ها هم وجود داشت تیمی که بهترین خط دفاعی بازی ها بعد از ژاپن را داشت وقتی در یک بازی شش گل می خورد حتما تحت فشار شدید است!

 

در آن دقایق ایران تلاش زیادی می کرد که نتیجه بازی را برابر کند، اما هر گلی که می زد خط دفاعی یک گل می خورد تا زحمات مردان تهاجمی تیم چندان نمود نداشته باشد. محرومیت نیما طاهری – زوج عارف غلامی در قلب خط دفاعی و هم چنین بازی نکردن محمد سلطانی مهر در جلوی خط دفاعی به خاطر مصدومیت از جمله دلایلی بود که سبب شد خط دفاعی تیم ملی را در این بازی متزلزل ببنیم. ضمن اینکه شهاب عادلی که پیش از این بازی سیوهای فوق العاده ای داشت در این بازی همانند همه همبازیانش بد بود و در نهایت یک شکست تلخ را تجربه کرد.

 

سرمربی تیم ملی عربستان می گوید که پیش از بازی با ژاپن حتما تردید های خط دفاعی تیمش را کمرنگ خواهد کرد. البته امیر حسین پیروانی هم چنین به داوری بازی معترض است و می گوید پنالتی که منجر به گل اول عربستان شد و به نوعی شیرازه تیم ایران را پاشید هدیه داور چینی به تیم حریف بود.

 

 این پیروزی آن قدر برای عربستان آن قدر بزرگ بود تا دقایق طولانی بعد از بازی در استادیوم ورزشی خلیفه شادی کرد و کادر فنی دو تیم هم در پایان بازی بهم خسته نباشید گفتند.