به گزارش تابناک، رقابتهاى كاراته قهرمانى جوانان و اميد جهان با كسب مدال طلا براى نماينده كشورمان در مالزى خاتمه يافت. اين دوره از مسابقات از روز پنجشنبه در شهر مالكاى مالزى با حضور ۱۱۶۷ كاراته كا از ۸۱ كشور جهان آغاز شده بود كه تيم ايران با ۲ مدال طلا، يك نقره و ۶ برنز به كار خود خاتمه داد.

در روز پایانى این مسابقات مسعود پرویز در وزن ۷۰ + کیلوگرم کاراته کاى ترکیه را در دیدار نهایى شکست داد و به مدال طلا دست پیدا کرد. وى براى رسیدن به فینال نمایندگان مالزى، عربستان، اسلواکى و برزیل را شکست داده بود. پیش از این بهمن عسگرى یک نشان طلا، سجاد حیاتى یک مدال نقره، قربانعلى پور، شهرجردى، جعفرى، على نژاد، نجفى و شفیعى براى تیم ایران ۶ مدال برنز کسب کرده بودند.

در این پیکارها کاراته‌کاران مصر در قسمت مردان عملکرد موفقی داشتند و با کسب ۵ طلا در قسمت مردان و در مجموع ۸ طلا در هر دوبخش آقایان و بانوان قهرمان جهان شدند.

در بخش کلی توزیع مدال‌ها مصر با ۸ طلا قهرمان شد؛ ترکیه با ۶ طلا دوم شد و ژاپن با ۵ طلا در مکان سوم ایستادند.

تیم ملی ایران بدون حضور بانوان در این پیکارها در مجموع در جایگاه چهارم جهان قرار گرفت.

گفتنى است؛ در پايان اين مسابقات تيم مصر قهرمان شد، تركيه در جاى دوم ايستاد و تيم ملى ايران كه در بخش مردان حضور پيدا كرده بود ۹ مدال عنوان نايب قهرمانى بخش مردان و چهارمى مجموع مردان و زنان را به خود اختصاص داد.