ربیع خواه: منظور من هواداران نبود

محسن ربیع‌خواه در خصوص وضعیت پرسپولیس در جدول رده‌بندی، آرزوی دعوت به تیم ملی، حاشیه‌هایی که شایعه‌پردازان برای پرسپولیس می‌سازند و موارد دیگر صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید:

در روزهای تعطیلی تمرینات چه کار می‌کنی؟

این روزها مشغول استراحت هستم و تمام وقتم را در کنار خانواده سپری می‌کنم. البته نتوانستم به مسافرت بروم اما آماده می‌شویم تا از پنج‌شنبه دور جدید تمرینات را آغاز کنیم تا قدم محکمی در ادامه لیگ برتر برداریم.

هفته آینده هم که باید برای برپایی اردو به دبی بروید.

بله از مسئولان باشگاه بابت فراهم کردن این اردو تشکر می‌کنم چرا که این اردوها برای هماهنگی بیشتر تیم است و امیدوارم که اردوی دبی همانند اردوی اوکراین بتواند به هماهنگی بیشتر تیم کمک کند تا با قدرت بیشتری لیگ را آغاز کنیم.

البته هفت بازیکن اصلی پرسپولیس در اردوی تیم ملی هستند و فکر نمی‌کنی این مسئله به هماهنگی تیم در این اردو ضربه وارد می‌کند؟

قطعا غیبت ملی‌پوشان به ما ضربه می‌زند اما چاره‌ای نیست و باید تحمل کرد چرا که پای تیم ملی در میان است و وظیفه همه ما این است که به تیم ملی کمک کنیم تا به جام جهانی برود. به هر حال تیم ملی هر کشور مهم‌ترین تیم آن کشور است.

با توجه به عملکردت در لیگ امسال این شانس را برای خودت قائل هستی تا به اردوهای تیم ملی دعوت شوی؟

یک انسان همیشه با امید زنده است و من هم امید دارم که به تیم ملی دعوت شوم. با این همه باید تلاش زیادی کنم چرا که رقبای سرسختی در پست من بازی می‌کنند اما من همواره چه در فوتبال و چه در خارج از کشور سعی کرده‌ام با تلاش به خواسته‌هایم برسم و مطمئن باشید تلاشم را ادامه می دهم تا این افتخار نصیبم شود.

در یک برنامه تلویزیونی اعلام شد که پرسپولیس ششمین تیمی در سطح جهان است که در لیگ‌های مختلف کمترین گل را خورده است. تو به عنوان یکی از ارکان دفاعی پرسپولیس در این باره بهتر می‌توانی صحبت کنی.

این موضوع اول لطف خدا و سپس تلاش بازیکنان تیم است چرا که همه بازیکنان پرسپولیس تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند و قطعا از مهاجمان تا دروازه‌بان همه در این افتخار سهیم هستند. قطعا اگر زحمات بچه‌های جلوی زمین نبود ما پنج نفری نمی‌توانستیم این عملکرد خوب را رقم بزنیم. همچنین از نقش پررنگ سید جلال حسینی باید صحبت کنم که با تجربه و بزرگی که دارد خیلی خوب ما را حمایت و راهنمایی می‌کند.

یک تیم برای قهرمان شدن باید کم گل بخورد. فکر می‌کنی روند کم گل خوردن پرسپولیس تا چه زمانی ادامه‌دار باشد؟

قطعا ما همه تلاش‌مان را می‌کنیم که کم گل بخوریم اما مطمئنا تا پایان فصل نمی‌توان گل نخورد. شاید در یک بازی گل بخوریم و شاید هم در یک بازی زیاد گل بخوریم اما ما همه تلاش‌مان را می‌کنیم که این اتفاق رخ ندهد و می‌خواهیم امسال کمترین گل خورده را ثبت کنیم.

با صدرنشینی و کسب 22 امتیاز به تعطیلات رفتید. روند پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کنی؟

خوشبختانه وضعیت خوبی داریم و صدرنشین هستیم اما باید در بازی‌های باقیمانده این روند را تداوم بخشیم تا برای هواداران یک جام بیاوریم و دل آنها را شاد کنیم.

اینکه شایعه شده برانکو جایگزین کی‌روش در تیم ملی خواهد شد را شنیده‌ای؟

من خبری از این مسئله ندارم و تا حالا هم چنین چیزی را نشنیدم. الان هم از زبان شما این مسائل را می‌شنوم اما برای شایعه‌سازان پیامی دارم و آن اینکه همه در پرسپولیس یکدل هستند و این شایعات ما را به هم نمی‌ریزد.

حتی شایعه شده که برخی‌ها از بازی کردن تو در پرسپولیس رضایت ندارند. درباره این موضوع چه صحبتی داری؟

این مسائل اصلا مطرح نیست. من حتی یک مصاحبه کردم که در آن از قول من نوشته شده از من خوش‌شان نمی‌آید اما  اعلام می‌کنم که منظور من شخص خاص یا هواداران نیست بلکه منظور من کسانی بود که از بیرون از تیم می‌خواهند حاشیه بسازند و تیم ما را به حاشیه ببرند. خوشبختانه رابطه من با بازیکنان و هواداران خوب است و هواداران تاج سر من هستند و روی چشم من جا دارند. به هیچ عنوان منظورم هواداران نبود چرا که رابطه خوبی بین ما برقرار است. متأسفانه برخی‌ها از بیرون می‌خواهند درون تیم ما را به هم بریزند اما من به آنها می‌گویم پرسپولیس اینطور به حاشیه نمی‌رود چرا که وحدت خوبی بین بازیکنان و مربیان برقرار است و اجازه نمی‌دهیم این اتفاقات به تیم ضربه بزند.

با اینکه مدافع هستی اما فکر می‌کنی چه زمانی پایت به گلزنی باز بشود؟

به هر حال من یک بازیکن دفاعی هستم و در ابتدا تلاش می‌کنم تا تیم گل نخورد اما مطمئن باشید اگر فرصتی پیش بیاید گل هم می‌زنم و آن را به هواداران‌مان که در سرما و گرما از ما حمایت می‌کنند تقدیم می‌کنم. خوشبختانه هواداران با معرفتی داریم که هیچ جا ما را تنها نمی‌گذارند.