به گزارش مهر، علی فتح الله زاده در خصوص مشکلات مالی باشگاه استقلال و چگونگی حل آن گفت: طبق توافقی که در گذشته با سازمان تربیت بدنی (وزارت ورزش و جوانان فعلی)داشتیم قرار شده بود که آنها ۵۰ درصد از بودجه مورد نیاز ما را بدهند و ۵۰ درصد باقیمانده را نیز مدیریت و اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال درآمد زایی کنند.

وی افزود: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی وزارت ورزش و جوانان دیگر نمی تواند به طور مستقیم به تعهدی که در گذشته در خصوص ۵۰ درصد توافق شده داشته است عمل کند.

وی تاکید کرد: صحبت هایی که برخی از دوستان در مصاحبه های اخیر خود مبنی بر اینکه قرار است وزارت ورزش و جوانان دو میلیارد تومان به حساب باشگاه استقلال واریز کند، مطرح می کنند به هیچ وجه صحت ندارد. من در این خصوص مذاکراتی را با رئیس فدراسیون فوتبال انجام داده و از کفاشیان خواسته ام ۲۰ درصد از درآمدهای باشگاه استقلال را که در گذشته در اختیار فدراسیون فوتبال قرار می گرفت، در این فصل در اختیار خود ما قرار دهد و وی نیز قول همکاری و تعامل داد، چون همان طور که گفتم وزارت ورزش و جوانان دیگر به ما پولی نمی دهد و فدراسیون نیز می تواند این ۲۰ درصد را به طریقی از وزارت ورزش و جوانان مطالبه کند.

فتح الله زاده گفت: کفاشیان ضمن موافقت با این موضوع قول مساعد داد که به طور علی الحساب دو میلیارد تومان از درآمدهای استقلال را که مربوط به ۱۰ هفته از رقابت های لیگ برتراین فصل می باشد را به حساب باشگاه واریز کند. البته ما تا این لحظه هیچ مبلغی را دریافت نکرده ایم و ایشان قول داده اند حداکثر دوشنبه این پول واریز شود.

مدیر عامل باشگاه استقلال در خصوص صحبت های اخیر بعضی از بازیکنان این تیم که گفته بودند چرا وزارت ورزش و جوانان به پرسپولیسی ها پول داده ولی به ما پرداخت نداشته است تاکید کرد: ما در این خصوص با پرسپولیس کاری نداریم. طبق صحبت هایی که رویانیان با من انجام داده، گفته است: " دو میلیارد تومان را برای حل مشکلات باشگاه به صورت قرض گرفته و حتی در این خصوص چک نیز داده است. من کاراگاه کاستر نیستم که بدنبال این باشم رویانیان پول از کجا می آورد؟

وی افزود: من حتی به رویانیان پیشنهاد کردم که مراقب این قرض گرفتن ها باشد چون بعدا کسی برای پاس کردن چک های او پاسخگو نیست و او نیز پیشنهاد مرا پذیرفت.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: من پیش از شروع رقابت های این فصل لیگ برتر، حدود ۲ میلیارد تومان را از محل اسپانسر و یا به صورت قرض از برخی از دوستانم تهیه کرده و بخشی از مطالبات کادر فنی و بازیکنان را پرداخت کرده ام. با دو میلیارد تومانی که قرار است به حساب باشگاه واریز شود دوباره ما در این خصوص از باشگاه پرسپولیس جلو می افتیم.